Fight For The Love 25#SweetDreams

LYSSNA SAMTIDIGT


 "Becca!!!"
JAg vänder mig om och ser Amelia och Nico som kommer springandes mot mig. Vi möts i en stor, mysig gruppkram. Ett stort leende smyger sig upp på mina läppar och jag hör Nico skratta.
 "Okej, det räcker" säger han och vi börjar skratta.
Amelia tar min ena väska och jag den andra, sedan går Nico för att köra fram bilen. Så jag och Amelia går ut från flygplatsen och väntar på honom.
 "Har du pratat något med Justin då?" frågar hon försiktigt och jag nickar med ett leende.
 "Vi bråkade lite, men det löste sig. Han trodde inte på att jag var på turné med One Direction, men sedan beslutade han sig för att komma till mig i Paris. Så han var där i några dagar, innan han fortsatte med sin turné"
 "Oj, vad bra att det löste sig. Men hur är det med killarna då? Asså, saknar du dom?" säger hon och jag nickar sorgset.
 "Det är väl bra med dom. Och ja, jag saknar dom något ordentligt" säger jag och hon ger mig en sorgsen blick.
Snart kommer Nicos bil körande och vi sätter oss i efter att ha lagt in väskorna i bagaget. Amelia fick sitta fram. Vi pratade non-stop i bilen. Tydligen hade Nico kommit på pappa med en ny tjej, så pappa är alltid med henne.
 "Men Gud!" utbrister Amelia och vi hoppar till.
 "Vadå?" frågar jag oroligt.
 "Du fyller ju år snart ju! Om en vecka!" utropar hon och jag suckar.
Men vi säger inget mer om det. Vi stannar utanför vårt hus och jag börjar direkt packa upp väskorna. Jag tar all min smutstvätt och går ner till tvättstugan. Det ligger redan en hög med kläder på golvet, och maskinen är tom, så jag lägger in tvätt och sätter igång den för att sedan städa mitt rum. Dammsuga, skura golven, damma i rummet, byta sängkläder och så, innan jag tar ett varmt bubbelbad. Det bränner lite på kroppen, men det är bara skönt. Jag sätter i en hårinpackning och njuter sedan av det varma vattnet. Den lugna musiken spelas ur högtalarna och bilder på mig och Justin spelas upp i min hjärna. Men också minnen från turnén. Allt galet vi gjort, alla roliga miner... Allt!
Efter en stund kliver jag upp igen och torkar mig. När jag tagit på mig rena underkläder tar jag på mig ett par pyjamasbyxor innan jag går ner till Nico och Amelia i en sovbh och pyjamasbyxor.
 "Godnatt!" ler jag och kramar dom.
 "Godnatt syrran" flinar Nico och kramar mig tillbaka.
Sedan skuttar jag uppför trappan och in till mitt rum. Jag stänger dörren och lägger mig i den nybäddade sängen. Innan jag sluter ögonen sätter jag mobilen på laddning, för att se ett nytt SMS från Justin.

Från: Justin<3
Hey honey! Hur är det? Gick flygresan bra? Saknar dig, baby<33

Jag ler lite och knappar in ett svar.

Justin

Från: Beccis<33
Hey baby! Det är bra, själv? Flygresan gick fint! Hade en surkärring bredvid mig, annars var det bra. Saknar dig med älskling!<33

Jag ler stort och börjar skriva in ett svar och trycker på skicka.

Från: Justin<3
Så bra då! Haha, stackare! Jo, det är bara bra. Ska sova nu, puss! Sov gott! Dröm sött<33

JAg lägger ner mobilen och lägger mig ner helt i sängen. Just nu har vi stannat på ett hotell i Washington. Imorgon åker vi till South Carolina, för att sedan åka hem. Så jag har två konserter kvar, tre intervjuer och fyra photoshoots. Snart får jag svar från Rebecca. Hon skriver bara godnatt, så jag svarar inte. Istället sluter jag ögonen och somnar snart.

Rebecca

 "Rebecca, jag måste åka till jobbet och Nico är redan där, klarar du dig själv idag?" frågar Amelia tyst.
 "Ja, jag är inte fem" mumlar jag trött och vänder på mig i sängen.
 "Bra, jag slutar sju. Ses då"
Hon lämnar rummet och jag sätter mig sakta upp. Solen strimlar sig igenom persiennerna och lyser rakt på mig. Med en suck reser jag på mig och drar upp dom. Det ser ut att vara varmt. Klarblå himmel, vindstilla. Helt perfekt!
Jag drar på mig min röd/orangea bikini och ett par jeansshorts med nitar. Jag sätter upp mitt hår i en bulle på huvudet och sminkar mig lite lätt. När jag sedan packat min strandväska med solkräm, mobil, headset, bok, jordgubbar, handduk och vatten så går jag ner till köket för att äta frukost. Det får bli en macka och juice.
Jag drar på mig mina FlipFlops och tar nycklarna i handen. Sedan hänger jag väskan över axeln och går ut. När jag  tryckt in nyckeln i låset och vridit om går jag ner till uppfarten där Amelias moppe står. Eftersom jag har körkort (moppe) så sätter jag mig på och startar. Sedan bär det av mot stranden.
Det är inte så mycket folk där, faktiskt. Bara några barnfamiljer och några i vattnet. Ganska soft. Jag  drar ner mina solglasögon på näsan och drar av mig shortsen. Sedan ställer jag mig upp och rätar till mitt hår för att upptäcka några paparazzi längre bort.


Med en suck sätter jag mig på handduken och ber till Gud att dom inte ska komma närmre, vilket funkar. JAg sätter i mitt headset i öronen och slår på May Be med Yiruma. Eftersom jag älskar att spela piano är Yiruma en av mina stora idoler. Han är så otroligt  duktig!
Jag låter pianotonerna spelas om och om igen i mitt huvud. Försöker urskilja vilka noter han tar. Försöker se mig själv spela den. Vilket jag har gjort, faktiskt. Fast det var länge sedan. På en talangjakt i fyran. Det gick väl hyfsat bra. Jag kom tvåa i alla fall.
Plötsligt plingar min telefon och jag tar upp den i handen.

Från: Justin<3
Hey honey! Vad gör du? Älskar dig<33

JAg ler och knappar in vad jag gör och lägger till ett älskar dig på slutet.
För det gör jag. Älskar honom, alltså. Han är mitt allt. Mitt hjärta, min själ, min insperation, min kärlek... ALLT! Om han lämnar mig kommer det bara vara en tom kropp som går runt på jorden kvar av mig. Jag skulle inte klara av det.
Han är mitt allt.
-------------------------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA!
Och vad hände med kommentarerna på förra kapitlet? Kom igen nu! Har 25+ läsare varje dag (oftast över 29) och INGEN kommenterar? Liksom, hallå?
15 kommentarer för nästa!
Kanske låter hårt, men kom igen. Det tar knappt en minut att kommentera?
ÄLSKAR ER! Ni får mig att stanna kvar på bloggen. Hade jag inga läsare skulle bloggen inte finnas<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag tycker det är för lite sköldpaddor med i storyn.

2012-04-07 @ 18:25:17
Postat av: Anonym

o ja tkr att det e för mkt tråkigt i novellen det händer ju aldrig nåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-08 @ 18:11:28
Postat av: SiRl

Tillskillnad från tråkmånsarna här ovanför så tycker jag att det är bra att de inte hänr något speciellt! Det var väl hon som blev kidnappad? Och hon har precis varit på turné med 1D. Det var bara i den här delne som det inte hände något speciellt... Och vadå SKÖLDPADDOR? Vill du ha sköldpaddor titta på Pirates of the Caribbian, där har dom tillochmed en stad döpt efter sköldpaddor! (Tortuga)

Men det skulle vara kul om det hände något mer med dansen för Becca...

Stay on track, för du är totalt GRYYYYM! :) <3

2012-04-09 @ 11:20:22
URL: http://myloveforwriting.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

de övanför är så omogna, förutom den sista kommentaren då x)

irl händer det inte så jätte mycket saker faktiskt så jag tycker att denna novellen är jätte bra :D

skit bra 8DD

2012-04-09 @ 12:38:46
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: Lexi

Eller hur! de ovanför (de två första) är fett omogna!!! du är bäst tjejen! !!!! (jag har inte slutat läsa om du trodde det)

<333

2012-04-09 @ 22:04:11
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jag tycker om dina noveller! Fortsätt tjejen! :D Kika gärna in på min bieber-novell! :) Skulle betyda guld! <3 Puss<3

2012-04-10 @ 11:01:23
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: Vaccin

Hej!! Jag bara undrar om du skulle kunna ha en frågestund nån gång? Det skulle va kul!!! //Vaccin

2012-04-10 @ 18:59:32
Postat av: Sofia

Omg,vill bara säga att jag älskar din blogg. Jag har följt dig ända sen bieberstory.bloggplatsen.se

och jag kommer aldrig lämna dig :)

kram <3

2012-04-11 @ 18:58:07
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Gaah, jag trodde jag hade kommenterat. Men tydligen inte, men kom igen! Jag vill ha ett till kapitel. :)

Längtar såååå mycket till nästa kapitel, du är grymt bra på att skriva, ta åt dig av det. Och hela novellen är grymt bäst! :D

2012-04-11 @ 19:13:39
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Sara

Meeeeer!

2012-04-11 @ 19:48:43
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer???? nu??????? :/ ??????

2012-04-12 @ 15:16:35
Postat av: Anonym

Jätte bra :)!

2012-04-13 @ 15:26:49
Postat av: moa

mer mer

2012-04-13 @ 16:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0