Fight For The Love 29#NeverSayNever

Nästa morgon när jag vaknar ligger jag själv i Justins säng. Sakta sätter jag mig upp och sträcker på mig samtidigt som jag gäspar. Jag drar av mig täcket och sätter ner fötterna på golvet.
Kylan kryper in under min hud och jag ryser. JAg ställer mig upp och känner rummet snurra. Det svartnar för mina ögon och benen viker sig. En duns hörs när jag träffar golvet. Snabba steg hörs utanför och snart öppnas dörren.
 "Becca? Vad gör du? Vad hände?" säger Justin och sätter sig bredvid mig.
 "Inget. Blodtrycksfall bara" säger jag och rycker på axlarna medans jag sätter mig upp.
Allt är normalt och jag reser mig upp. Justin kramar mig hårt och andas i min nacke.
 "God morgon, honey" viskar han och kysser mig i nacken.
 "God morgon hottie" viskar jag tillbaka och går mot dörren.
Justin fnissar bakom mig och följer efter. Vi går nerför trappan och in i köket. På bordet står det pannkakor, sylt, socker, grädde, mjölk, äpplejuice och massa mer.
 "Har du gjort det här?" frågar jag och Justin nickar stolt.
Jag kysser honom hårt och vi sätter oss ner vid bordet. Jag lägger på en pannkaka på min tallrik och häller upp juice till mig.
 "Mjölk eller juice?" frågar jag Justin.
 "Juice"
Jag häller upp juice i hans glas och vi börjar äta. Mina tankar faller på mina vänner i England. Undrar vad dom gör nu. Kanske har dom kul och skrattar? De kanske har en av våra speciella filmmaratons. Kanske äter dom en gudomlig frukost som Robins mamma gjort. Kanske sitter dom på stranden och solar och badar. Dom kanske inte ens saknar mig? Dom kanske har vant sig vid att inte ha mig med. Men efter allt vi gjort tillsammans tror jag inte att man bara kan glömma det vi hade...

Tanisha

 "Brooke! Kom igen! Vi ska bara vara där i en vecka, inte en månad!" ropar jag med en suck.
 "Jag vet!" ropar hon tillbaka.
Efter några minuter kommer hon nerför trappan med två stora resväskor. Det dunsar högt när hon rullar ner dom för trappan. Hon muttrar och mumlar om och om igen, men snart är hon nere och tar på sig skorna.
 "Två stora resväskor? Skojar du med mig?" säger jag och hon flinar.
 "Nepp" säger hon.
Vi går ut till bilen där Alex och Robin väntar. De ser förvånat på Brooke som kommer med två feta resväskor.
 "Come on" muttrar de båda innan de lastar in väskorna i bilen.
Brooke skrattar och sätter sig i bilen. Robin sätter sig bakom ratten med Alex bredvid sig och jag sitter bak med Brooke. Robin höjer volymen då Party Rock Anthem med LMFAO spelas. Vi sjunger med så falskt vi kan och hoppar lite i sätena.
Så är det hela vägen till flygplatsen. Men när vi kommer dit så lastar vi ut alla väskor och går mot entrén. Vi letar i en halvtimme efter rätt ställe att checka in väskorna på. Men snart hittar Alex rätt och vi checkar in dom. Sedan är det dags att hitta rätt säkerhetskontroll... Vi frågar en väktare efter rätt väg.
Efter två timmar sitter vi på planet, på väg till the United States of America.

Rebecca

 "Hejdå Justin, vi ses" säger jag och kysser honom mjukt.
 "Hejdå babe" ler han.
Jag säger hejdå till de andra och går över till mig. Nico sitter i soffan och kollar på datorn medans Amelia står i köket.
 "Hej alla glada!" säger jag högt.
 "Hej!" säger de tillbaka.
Osociala människor... Jag går till mitt rum och plockar fram datorn. Direkt går jag in och letar efter lediga, billiga lägenheter. Ni förstår... Jag har funderat länge på att flytta till en lägenhet, en egen lägenhet. Jag gick ifrån Justin för att de andra skulle prata lite. Antagligen om min födelsedag imorgon,  men jag lotsades att jag inte brydde mig. Det ända jag sa var att jag inte ville ha en fest. Isåfall med jag, Justin, Cait, Payton, Chris och Mike, och om det är möjligt Tanisha, Brooke, Alex och Robin. Vi kanske skulle kunna ringa killarna i One Direction också!
Jag hittar en jättefin lägenhet, inte alls dyr, som ligger väldigt nära här. Men jag gjorde ingenting. Varför skulle Nico och Amelia låta mig flytta?
 "Beccis! Kom! Du får följa med och handla!" ropar Amelia.
 "Kommer!" säger jag och springer ner utan att stänga ner internet, jag kanske vill kolla mer sen.
Jag drar på mig skorna och går med Amelia ut till bilen.

Justin

 "När skulle dom komma då?" frågar Mike.
 "Snart. Dom sitter nog på flyget nu" säger jag.
 "Okej... Men vem ska hämta dom på flygplatsen?" frågar Chris.
 "Jag tänkte att du och Mike kunde göra det?" säger jag och de nickar.
 "Och när skulle dom andra komma?" frågar Caitlin. 
 "Imorgon. Dom blir den största överraskningen" ler jag.
Vi planerar lite till innan Mike och Chris åker mot flygplatsen. Cait och Payton går till deras gästrum medans jag går över till Beccas hus. Om planen skulle gå som tänkt skulle Amelia tagit med Becca och handla. Jag har sett att Becca kollat på lägenheter de senaste dagarna, därför skulle det bli min present...

Efter några timmar sitter jag och Becca i hennes vardagsrum och ser på TV. Hon är lite irriterad över att det inte är något bra på teven. Jag skrattar åt henne då hon väser åt den hela tiden.
 "FILM!" skriker hon och går fram till hyllan med filmer. Hon drar fingrarna över ryggen på fodralena. "Titanic?" säger hon.
 "Hur många gånger har vi inte sett den?" frågar jag med ett flin.
 "NEVER SAY NEVER!" utbrister hon och sätter in en skiva i DVD spelaren.
Snart ser jag hur min egen film kommer upp på skärmen. Jag skrattar åt Becca som kryper upp i min famn igen. Jag halvligger ner med ena armen på armstödet och andra om Beccas midja.
Becca börjar skratta då scenen där jag har tappar rösten och pratar med Mama Jan.


 "HAHA! Så söt!!" skrattar hon och kysser mig hårt.
 "Jag vet" flinar jag och hon slår till mig på armen.
JAg skrattar och vi fortsätter kolla på filmen. När eftertexterna rullar så går vi upp till hennes rum. Jag ska nämligen sova här. Klockan är ju bara tio, men imorgon är årets bästa dag, så det gäller att vara utvilad.
------------------------------------------------------------------------

Kommentera!
Nästa kapitel kanske kommer vara tidinställt och hela kapitlet kommer vara hennes FÖDELSEDAG! Vad kommer hända? Vill ni ha lite drama nu? Eller mest kärlek och vänskap?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mest kärlek och vänskap, men det kan ju bli lite missförstånd och sådant ibland! :)

2012-04-24 @ 14:23:24
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker att det ska va blandat :) <3

2012-04-24 @ 15:25:51
Postat av: Johanna

kärlek & vänskap :D



grymt :D

2012-04-24 @ 16:46:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lexi

Vänskap, och en sak till... eget förslag alltså, spänning? Typ jag vet inte men något spännande, äventyr typ, jag säger INTE att det inte är spännande att läsa din novell jag menar mer att det ska bli något sorts dramatisk/äventyr/spänning händelse i novellen :)

2012-04-24 @ 20:11:46
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0