Fight For The Love 27#SheWillBeLoved

 "Becca! Skynda dig!" ropar Justin nerifrån.
 "Kommer!" ropar jag och hänger snabbt väskan över axeln för att sedan springa ner till hallen.
Där står Justin redo att åka och handla. Han ler mot mig och jag drar på mig skorna och går ut med honom utan att knyta skorna. När vi sitter i hans bil knyter jag dom medans vi sjunger med i Drive By med Train.
 "On the other side on the street I knew stood a girl that looked like you. I guess that's deja vu but I thought this can't be true. 'Cause you moved to west L.A or New York or Santa Fe or where ever to get away from me!" sjöng vi tillsammans och skrattade lite.
Justin trummade med händerna på ratten och jag såg på honom med ett leende då han sjöng med så falskt han kunde. 
 "Oh I swear to you! I'll be there for you! This is not a drive by!" sjöng han och jag asgarvade.
Snart kom vi fram till affären och klev ur. En liten tjej som höll sin mamma i handen börjar skrika och sprang emot oss. Precis då kom en bil körandes och jag sprang automatiskt mot tjejen. Snabbt tog jag upp henne i min famn och kastade mig åt sidan för bilen. Bilen tutade på oss men fortsatte köra.
 "Idiot..." mumlade jag för mig själv och flickan såg på mig med stora ögon.
Hon slängde sig om min hals och började gråta.
 "Rebecca!" utbrast Justin och sprang mot mig.
Flickans mamma kom också och hjälpe mig upp på benen. Justin drog in mig i en kram och höll om mig hårt.
 "Oh Herre, hur kan jag gottgöra dig?" frågar mamman och ser oroligt på mig.
 "Det behövs inte" ler jag och hon nickar.
 "Du räddade just min lilla dotter, hur kan jag inte ge dig något tillbaka?"
 "Nej, det är lugnt, helt seriöst" säger jag.
 "Men jag kan i alla fall på linda om ditt ben" säger hon och nickar mot mitt knä.
Det är ett sår på högra knäet och lite blod sipprar ner.
 "Ja, tack. Om det inte är till för mycket besvär" säger jag och haltar lite efter henne när hon går mot sin bil.
Jag stöder mig lite på Justin som hårt håller mig emot sig. Mamman öppnar bakluckan och klappar lite i bilen. Jag sätter mig där och hon tar fram en första hjälpen låda.
 "Hehe, jag jobbar som sjuksköterska på sjukhuset" förklarar hon. "Mrs. Andersen" ler hon.
 "Rebecca Parker" ler jag.
Flickan kramar om mig snabbt innan hon går till Justin som ger henne en autograf och en bild. Mrs. Andersen virar ett litet bandage om mitt knä och jag ler tacksamt.
 "Tack så jätte mycket" ler jag och ställer mig på marken igen.
 "Det var det minsta jag kan göra" ler hon tillbaka.
Hon tackar mig igen innan hon sätter flickan i baksätet och backar ut från parkeringen. Justin lägger armen om min midja och vi går in mot affären.
 "Du skrämde mig verkligen" säger han tyst och jag ser upp på honom.
 "Aww, det var inte meningen" säger jag sorgset och kramar om hans midja. 
Han kramar mig tillbaka och pussar min hjässa. När vi kommer in så tar Justin en vagn och hänger lite på den när vi går runt i affären. Vi köper mat, godis, dricka, chips, frukt och grönt, en film, en CD-skiva och lite mer. Sedan går vi mot kassorna. När vi betalar allt så går vi tillbaka till bilen. Justin är riktigt noga med att se så att det inte kommer någon bil igen innan vi går över gatan.
Vi ställer påsarna i baksätet innan vi sätter oss fram igen. Jag lägger upp benen på instrumentbrädan och slår på radion. She Will Be Loved spelas och jag höjer.
 "And she will be loved!" sjunger jag och Justin ler mot mig. 

"Vad? Sjunger jag så dåligt?" säger jag generat och ser ner.
 "Nej, nej absolut inte! Du sjunger snarare som en Gud!" ler han.
 "I så fall föredrar jag gudinna" rättar jag och han skrattar.
 "Visst, whatever" flinar han och jag fnissar.
Han är så söt!!
När Justin har parkerat bilen på hans uppfart så tar vi påsarna och går in till Justins hus. Pattie står i hallen och ler mot oss.
 "Hej! Jag var just på väg ut!" ler hon och drar på sig sin jacka.
Hon kramar mig och pussar Justins panna innan hon går igen. Vi packar upp allt och tar fram en bricka. Där ställer vi alla grill saker och Justin går ut till grillen. Jag ringer Chris, Pay, Mike, Cait och Miki. Alla kan utom Miki, som inte svarar. De ska komma direkt. När de kommit kramar jag dom innan killarna går till Justin vid grillen. Vi tjejer dukar på altanen och fixar sallad och lite sånt. När vi är klara med det så sätter vi oss på gräsmattan och solar lite. Vi snackar lite tjejsnack innan jag känner Justins läppar mot mina.
 "Maten är serverad" säger han och ser in i mina ögon.
Jag ler lite och kysser han igen innan han hjälper mig upp. Vid bordet sitter jag bredvid Justin och Cait. Chris, Mike och Pay sitter mitt emot oss. Vi ler mot varandra innan vi hugger in på kycklingen, köttet, grillspeten och allt annat gott.
 "Ska vi ha en filmkväll sedan eller?" frågar Chris.
 "Ja! Jag och Justin köpte faktiskt en film på affären idag" säger jag och Justin fortsätter meningen.
 "Och Becca räddade livet på ett barn" flikar han in.
Allas hakor åker i golvet och jag fnissar.
 "VA?!" utbrister de.
 "Ja, en bil körde mot en flicka som skulle springa fram till Justin. Jag sprang till henne, tog henne i min famn och hoppade åt sidan precis när den körde förbi" säger jag och visar bandaget på mitt knä.
 "Wow, är du typ hjälte nu?" frågar Mike ironiskt och vi skrattar lite.
 "Ja! Jag är ju Superwoman!!" skojar jag och visar mina muskler.
De skrattar och sedan äter vi upp allt. Efter det sitter vi kvar tills mörkret faller. Vi hämtar filtar och sätter oss i stolarna igen. Justin har en gitarr i knäet och spelar lite. Vi andra sjunger med. Det är väldigt mysigt. Stjärnklar himmel, glöd från grillen, syrsors läte och ja... Kärleken mellan sex kompisar. Justin spelar lite låtar för oss och ibland kör vi lite såkallad Sing along.
Livet är allt bra ibland. Liksom, tack Gud att just jag sitter med mina fem bästa vänner. De gör mig glad och lycklig. De får mig att skratta när jag bara vill gråta, de är ljuset i mörkret, de är ljudet i tystnaden.
 "Becca, kommer du? Vi ska sätta på filmen" säger Justin och sträcker ut handen mot mig.
Jag ler och tar den. Vi plockar först ihop allt och ställer in i diskmaskinen. Sedan bestämmer jag och tjejerna oss för att göra en efterrätt. Vi gör en typ fruktsallad med lite glass och choklad.
-------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA!
Tack för kommentarerna på förra kapitlet!! Love u all guys!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

AWSOME,ett till :) <3

2012-04-16 @ 20:13:25
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Grymt bra, ett till nu? :D:D:D

2012-04-16 @ 21:22:07
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Har en Justin Bieber design till salu om du är intresserad? :)

2012-04-17 @ 17:11:57
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Lexi

Bäääässst!! <33

2012-04-17 @ 21:08:23
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0