Fight For The Love 31#IAmFine

Jag ser på honom. Länge. Han ler lite osäkert och alla kollar på oss. Han börjar se lite orolig ut. Jag vill skrika ja. Skrika så högt att hela universum hör, men jag får inte ens ut det i en viskning. Så istället nickar jag för att han inte ska tro att jag inte vill.
 "Asså, om du inte vill så ä..." börjar han, men jag avbryter genom att kyssa honom.
 "Ja, ja, ja och ja tusen gånger om" säger jag och alla applåderar.
Han ler stort och kysser mig igen. Sedan äter vi. Alla pratar glatt i munnen på varandra medans man äter den goda maten. Jag får reda på att 1D killarna ska åka imorgon igen, och de andra skulle stanna i en vecka.
När alla ätit klart alla tre rätter går vi ner till strandkanten. Jag och Justin går hand i hand medans de andra springer runt framför oss. Allt är perfekt! Helt perfekt! Jag tar av mig klackskorna och tar dom i min hand för att sedan gå ut i vattnet. Jag går ut tills vattnet är till knäna. Där stannar jag och vi alla skvätter lite på varandra.
Men efter ett tag går alla upp. Vi går mot parkeringen och där stannar vi, inte för att jag vet varför.
 "Va..." börjar jag men Justin avbryter.
 "Här är din bil, gumman" ler han och en svart Fisker Karma kommer körandes.
Jag tappar hakan. Lägger handen för munnen och viskar oh God. De andra ler stort mot mig och jag känner hur allt snurrar. 
 "Babe, mår du bra?" viskar Justin oroligt och jag ser på honom.
 "Hon är jätte blek"
 "Hämta en stol"
 "Hon måste sätta sig ner"
 "Honey, svara mig. Hur mår du?"
Det svartnar framför mina ögon och jag känner hur någon trycker ner mig i en stol. Snart klarnar det för mina ögon igen och jag märker hur alla kollar oroligt på mig. Justin sitter på huk framför mig och håller mig oroligt i handen.
 "Jag mår bra" försäkrar jag och han skakar på huvudet.
 "Vad hände? Du är jätte blek och verkar helt borta" säger han.
 "Det händer så ibland" suckar jag och reser mig upp.
 "Säkert?"
 "Ja" ler jag.
Sedan slänger jag mig i hans famn. Kysser hans hals upp till kinden och till läpparna. Han håller armarna om min midja och trycker ansiktet i mitt hår.
 "Du behöver inte lägga så mycket pengar på mig" viskar jag och han ser mig i ögonen.
 "Du är värd allt i världen" ler han.
Sedan hoppar vi alla in i min nya bil. Jag har körkort nu, så jag körde. Det var väldigt trångt, men det var värt det. Verkligen. Jag älskar bilen, väldigt mycket!
 "Vart ligger lägenheten?" frågar jag Justin då de andra pratar med varandra och klagar på att det är trångt.
 "Inte långt härifrån. Vi kan åka förbi imorgon, om du vill? Vi får flytta in nästa vecka" ler han och jag nickar med ett stort leende.
När vi kommer fram så sätter vi oss i soffan. Vi lägger fram madrasser, täcken, kuddar och filtar framför soffan så alla får plats. Nico och Amelia lovade att inte vara hemma idag, så ja.... De är säkert hos någon kompis eller nåt.
 "Vilken film?!" säger Robin.
 "Skräckis!"
 "Nej!"
 "Jo!"
Alla garvar åt Zayn som vill se skräckis och åt Niall som inte vill.
 "Jag tycker vi låter födelsedagsbarnet bestämma" ler Zayn och vi skrattar.
 "Okej!! Då ser vi Titanic!"
 "Neeeeej!" säger alla i kör, förutom jag och tjejerna.
 "Vi har sett den miljoner gånger" suckar Louis.
Vi skrattar högt. Tydligen är de trötta på den filmen eftersom jag tvingar dom att se den varje gång. Men vi bestämmer oss efter ett tag för att se en skräckis jag inte minns namnet på. JAg kryper upp i Justins famn och han lägger armarna om min midja. Jag lutar bak huvudet mot hans axel och ler lyckligt. Jag sitter liksom emellan Justins ben (misstolka ej), till höger om oss sitter Alex och Robin, till vänster om oss sitter Tanisha och Brooke och på madrasserna sitter de andra. 
Efter filmen reser sig 1D killarna upp.
 "Vi skulle gärna stanna längre, men vi måste packa ihop och så, planet går tidigt imorgon" säger Liam sorgset.
 "Okej, det var jättekul att ni kunde komma" säger jag, reser på mig och kramar dom alla.
 "Det var kul att vara här" ler Harry och kramar mig hårt.
Jag följer dom till dörren efter att de sagt hejdå till de andra. När de fått på sig skorna och så kramas vi igen.
 "Jag kommer sakna er"  säger jag tyst med gråten i halsen.
 "Vi kommer sakna dig med" säger Zayn och sedan går de.
Jag ställer mig på gården och ser deras bil försvinna bort. Med en suck går jag in till de andra igen och vi sätter på en ny film. Den här gången en humor film. Alla skrattar högt tillsammans och vi har riktigt roligt.

När jag vaknar nästa dag ligger alla i en klump på madrasserna, medans jag och Justin ligger i soffan. Jag fnissar lite och sätter mig upp. Min blick faller på klockan som visar 9.26. Sakta och försiktigt reser jag mig upp och går ut till köket. Jag ställer fram frukost på bordet och går sedan tillbaka till de andra. Men ångrar mig. Istället går jag tillbaka till köket och hämtar två kastrullock. När jag står i vardagsrummet slår jag locken hårt emot varandra flera gånger.
 "VAKNA!! DET BRINNER!!" skriker jag samtidigt och alla flyger upp.
 "VA?! VART?!" skriker Tanisha och slänger sig livrädd i Robins armar.
Jag börjar asgarva och alla ser på mig med mördarblickar. När alla går mot mig svär jag högt och springer iväg. Alla springer efter mig och jag springer skrattandes ut på gården. Snart drar någon bak mig med armarna om min midja och snurrar runt mig. Jag skrattar högt men slutar när jag märker att alla andra står med hinkar fulla med vatten. Jag ser bak på Alex som flinar och ser på de andra.
 "Ett!" säger han och jag försöker springa därifrån, vilket är hopplöst. "Två!"
 "SLUTA!!" skriker jag och Justin ler lite och mimar sorry. 
 
"TRE!"
Alex släpper mig och backar, men jag hinner inte springa därifrån förens jag känner liter med iskallt vatten över mig. Mina muskler späns och jag stelnar till. Jag står helt blickstilla medans de andra skrattar åt mig. Jag får inte fram ett ljud. Efter ett tag börjar jag skaka av att jag fryser, eftersom jag är blöt och det blåser ganska mycket ute. Jag börjar hacka tänder och Justin möter min blick.
 "Kom" ler han och tar min hand.
De andra är för upptagna med att försöka putta i varandra i poolen att de inte märker att Justin leder mig in. Han tar med mig till mitt badrum och hämtar kläder medans jag duschar.
Efter några sekunder under det varma vattnet känner jag hur benen viker sig och jag faller ihop på golvet i duschen.
 "Honey, är du klar?" säger Justin, men jag kan inte svara eller röra mig. "Honey?" säger han oroligt och kikar in i duschen. "Herregud! Rebecca!" säger han oroligt och stänger av vattnet för att sedan sätta sig bredvid mig.
Han slår löst på min kind och försöker få mig att göra något, men jag orkar inte. Det är som att hela min kropp är is och att min röst är bortblåst.
Efter en stund lyckas jag röra mig lite och får tillbaka min röst.
 "K-kallt" stammar jag och han lyfter upp mig med en handduk.
Sedan lägger han mig i min säng och bäddar om mig. Han sätter sig bredvid mig och smeker min kind.
 "Jag fattar inte hur du alltid lyckas få mig så orolig" säger han tyst och skakigt.
 "Min kropp fick bara en chock. Man ska inte duscha i varmt efter att ha fått en kalldusch" säger jag med ett litet leende.
 "Mår du bra då?" säger han och jag nickar.
 "Ja"
-----------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA!
Har inte så mycket mer att säga...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Asgrymt kapitel! Längtar verkligen till nästa :) ♥

2012-05-01 @ 17:22:43
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Lexi

Bäst!!! <3

2012-05-02 @ 19:09:47
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Kayla

Bääääääääääst <3

2012-05-02 @ 20:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0