Let your heart speak FOUR Have A Good Life

JAg nickade och såg bilen som stannat framför oss. En kille i 40 års åldern klev ur förarsätet och gick fram till mamma. Snart öppnades dörren till baksätet och en kille kom ut. Ganska söt.
- Och du måste då vara Maddie. Säger Mike och går fram till mig.
- Japp, that's me. Småler jag.
Jag känner hur det vibrerar i bakfickan och jag tar upp mobilen. Nytt meddelande.
Från: Mark<3
Snälla, säg vart du är! Jag är orolig som fan! Ingen öppnar i ert hus, det ser öde ut. Kram Mark<3
Jag suckar och ser upp. Mike har lagt in min väska i bakluckan och har satt sig i förarsätet, med mamma bredvid sig. Chaz står framför mig.
- Jag är Chaz. Ler han.
- Madelene, kalla mig Maddie. Säger jag halvt stöddigt innan jag sätter mig i bilen.
Chazz sätter sig bredvid mig. Jag tar upp mobilen och skriver till Mark.

Till: Mark<3
Mark, sluta oroa dig. Jag är okej. Igentligen vill jag inte svara på det här, men jag vill inte att du slösar ditt liv på mig när du har Tracy. Du behöver inte göra så, för jag kommer aldrig ändra mig. Jag har flyttat till Kanada. Så... ha ett bra liv!

Jag går in på kontakter, trycker på Mark, trycker vidare på Ändra och sedan byter jag hans namn till Mark. JAg kopplar in mitt headset i mobilen och trycker upp Spotify. Jag sätter på Where Them Girls At. Jag lutar huvudet mot fönsterrutan och låter min blick falla över alla träd som vi åker förbi.

So many boys in here where do I begin?
I see this one, I’m about to go in
Than he said I’m here with my friends
He got to thinking, then that's when he said
Where them girls at, girls at?
Where them girls at, girls at?
Where them girls at, girls at?
So go get them, we can all be friends

När låten är slut börjar en ny. Sweet Dreams med Beyoncé. Plötsligt petar någon mig på axeln. Jag kollar åt Chaz håll.
- Kan vi inte köra 10 frågor? Säger han tyst, eller så är det för att jag har i mitt headset.
- Vad är det? Säger jag och tar ut en snäcka ur örat.
- Man frågar varandra 10 frågor var. Ler han och skrattar.
- Visst.
Jag stänger av Spotify och tar ut andra snäckan. Jag ser på Chaz som ler lite.
- Du börjar. Säger jag.
- Okej... Var bodde du innan?
- Jacksonville.
- Hur många år är du?
- 15.
- Har du några syskon?
- Nej. Eller jo, men han bor någonstans i stora USA. Säger jag och han nickar.
- Vart är din pappa?
Till och med mamma stelnade till. Hon måste ha lyssnat.
- Ja mamma, kan du förklara det? Kan du svara på den frågan? Säger jag surt.
Jag vänder mig mot fönsterrutan och ser ut och känner smärtan i mig.
- Maddie, lägg av nu. Säger mamma strängt.
- Skulle vara lättare om du berättade. Muttrar jag och hon suckar.
Resten av resan var tyst. Mamma och Mike pratade ibland, men inte mycket. När vi var framme var jag först med att öppna bildörren. Jag ställer mig upp och sträcker lite på mig. Klockan är nog ganska mycket här. Kanske 11-12 på kvällen.
- Chaz, kan du visa Maddie till hennes rum? Ler Mike mot Chaz.
- Visst.
Jag tar min väska men Chaz tar den ifrån mig.
- Gäster ska inte bära väskorna. Flinar han och jag suckar.
Vi går in i huset och tar av oss skorna. Chaz börjar gå uppför trappan men min blick har fastnat på en blombukett. Röda och vita rosor och gröna blad. Mark gav mig såna blommor i skolan. JAg ler smått innan jag vaknar upp ur mitt tänkande.
- Maddie, kommer du? Säger Chaz och jag nickar.
JAg småspringer efter honom och han går in i ett rum. Mellanstort, vita väggar och en fondvägg med svarta blommor på typ. Nedanför fondväggen står en mellanstor dubbelsäng med vittäcke och svarta blommor på och vita och svarta kuddar. Chaz lägger min resväska på sängen.
- Tack. Ler jag och han ler tillbaka.
- Så lite så. Badrum har du i rummet bredvid. Ler han och går ut.
Jag ser mig omkring och ser en stor som... "dubbeldörr" med glasrutor. JAg öppnar och går ut på den ganska lilla balkongen. Den lilla staden är mörk med bara några lampor som lyser upp allt.
- Maddie?
Jag vänder mig om och ser mamma stå vid sängen.
- Vad? Suckar jag och vänder bort blicken.
- Vi kan inte hålla på såhär längre.
- Men det är ju ditt fel! Du berättar ju inte vem min pappa är! Säger jag med skakig röst.
- Kom. Säger mamma och klappar på sängen.
- Varför skull...
- Sätt dig! Upprepar hon.
Jag sätter mig där och suckade återigen.
- Din pappa var... en hjälte. Han var brandman och räddade tusen personer varje dag. Han var det inget fel på. Det var mig det var fel på. JAg var stöddig och stötte ifrån mig honom.



- Din pappa var en bra man. Men jag var ingen bra kvinna själv. Avslutar hon.
- Men... Vad heter han? Säger jag andlöst.
- Steve Martins.
- Vart bor han?
- JAg vet inte.
Jag suckar och reser mig upp.
- Jag ska sova. Hejdå! Säger jag och viftar med händerna som ett tecken att hon ska gå ut.
- Godnatt då.
Hon går ut och jag öppnar resväskan. Jag drar ut mina shorts, sov BH och ett linne. Jag drar på mig det och tar min tandborste. JAg går ut ur rummet och ser mig omkring. Jag går till rummet bredvid och där är badrummet. Men där står Chaz också. Han ler och tar upp tandborsten.
- Hej. Säger han och tar på tandkräm.
- Hej. Ler jag och märker att jag glömde min tandkräm. Kan jag låna din tandkräm? Bara ikväll? Fortsätter jag.
- Såklart!
Jag tar på lite gran och börjar borsta. När jag är klar spottar jag ut och sköljer munnen. Jag sätter upp mitt hår i en tofs och ler mot Chaz.
- Godnatt.
- Godnatt. Ler han tillbaka.
JAg går ut från badrummet och vidare till "mitt" rum. Jag lägger mig på sängen och somnar direkt.

- Maddie, vakna. Viskar någon.
Direkt tänker jag på att det är mamma, men jag känner inte igen rösten, men ändå är den så bekant. JAg öppnar ögonen och ser Chaz stå över mig.
- Chaz, det här var inte en bra start på den här vänskapen. Mumlar jag och han skrattar. Jag hatar att bli väckt. Fortsätter jag och sätter mig upp.
- Till och med om klockan är 11? Flinar han och jag nickar.
- Aja, ut med dig. Säger jag.
- Va?
- Jag ska byta om, DAH! Utbrister jag och han skrattar.
- Visst visst!

Jag tog på mig en rutig skjorta oh ett par jeansshorts.


--------------------------------------------------------

Jag tycker att den här är ganska lång... men jag vet inte xD   Ställ frågor om ni undrar något!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lexi

Gillar du Vampire Diaries, kan du snälla svara på detta? Jag vill gärna veta :D

För du vet Nina Dobrev är ju en av huvudpersonerna i Vampire Diaries, och de flesta Justin Bieber gillar ju Vampire Diaries

2011-08-24 @ 21:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0