Let Your Heart Speak ONE #Swaaaag

Som vanligt vaknade jag upp i mitt lilla rum på övervåningen i vårat lilla hus. Allt stod på sin plats och allt var som det var när jag somnade. Men sedan kom jag på... Vi är inte på plats. Vi flyttade ju hit för en vecka sedan och nu är det dags för skolan.
Jag drog på mig svarta jeans, ett svart linne, en rosa/lila skarf och sedan ett par vita strumpor. Efter det gick jag till badrummet och borstade tänderna, samt håret.

Hela tiden var jag glad. Glad för att få nya vänner.
I bussen till skolan var det fullt med tjejer och killar. Jag satte mig på en tom plats i bussen och såg mig omkring. Jag mötte en del  ögon men då tittade jag snabbt bort. Snart stannade bussen och alla klev av. Jag reste mig upp sist och klev av. Vinden blåste i mitt hår medans jag utforskade skolan, på utsidan. Stor tegelbyggnad med fönster här och där. Jag gick leendes in mot skolan och väl inne fick jag en liten chock. Fint, vit golv, vita väggar, röda skåp... vackert!
- Are you Madelene Jones? Sa en röst bakom mig.
Jag vände mig om och såg en kvinna i 40-årsåldern med glasögon, kavaj och knähög kjol. Jag nickade.
- I'm Ruby Hart, principal on the school. Sa hon och log. Follow me.
Hon började gå med snabba steg och hennes klackar slog emot det hårda golvet. Längre fram stod två killar och puttades.
- Stop it! Sa Ruby och dem slutade direkt.
Deras blickar vändes mot mig och jag log lite svagt. Ruby svängde hastigt vänster och jag följde efter. Elever flyttade sig utan att Ruby behövde göra något. Som om hon var en häxa som hade förtrollat dem. Allas blickar var på mig, hela tiden.
- Hello, Claudius. Hälsade Ruby på en kille med stor mage, hängsle byxor och rutig skjorta.
- Hello Mrs. Hart. Beautiful as always. Log han.
Hon besvarade med ett leende och svänge höger. Vi kom in i en tyst, tom korridor med massa dörrar. På en stod det Ruby Hart.
Vi gick in. Kallt, mörkt och mysigt var tankarna som kom upp i mitt huvud. Hon satte sig bakom ett skrivbord och pekade på stolen på andra sidan bordet. Jag satte mig tyst ner och hon slog ihop händerna på bordet. Hon drog fram ett papper och rätade till glasögonen.
- Ok. You are going to start in... 9B. Here is your schedule. Your class list. And some other things.
Hon gav mig några papper, böcker och en nyckel. Tydligen till mitt skåp, nummer 231. Jag tackade och gick tillbaka till korridorerna.

Allas ögon var på mig. Alla skulle se om jag gjorde något olämpligt. Jag såg på nummrerna på skåpen och letade efter 231. När jag såg det gick jag fram till det. Jag låste upp, la in alla böcker, satte upp schemat på skåpdörren och såg att jag skulle ha matte i sal C23. JAg tog fram matteböckerna, penna och sudd innan jag gick vidare. Jag såg på alla dörrar.
C11, C12, C13, C14.
Min blick fastnade på en kille. Han var lång, blond och blåögd. Skitsöt! Jag kom på mig själv att stirra så jag tittade ner i golvet. Då kände jag en knuff så jag ramlade ner på golvet. Jag såg upp och mötte två bruna, iskalla ögon.
- Yo, watch it! Röt han och gick iväg.
Mitt ben värkte, mina händer sved och...
- Hey, are you okey? Sa en mjuk, mörk röst.
Jag såg upp och mötte ett par söta blåa ögon. Jag log och nickade.
- Yes. I'm okey. Sa jag och plockade ihop mina saker.
Han sträckte ut sin hand och jag tog den. Han drog upp mig leendes.
- Mark Wesly. Log han.
- Madelene Jones. Log jag och försökte se så normal ut som möjligt.
- You're new? What class?
- Yes I'm new, and 9B, I think.
- Great! Me too! Or, I mean. I go in 9B. I'm not new. Sa han och jag skrattade tyst. We can go together. Fortsatte han och jag nickade.
- Sure.
Han började gå och jag följde efter. Han hälsade på ganska många vilket fick mig att känna mig lite... utanför? Snart var vi vid sal C23. Vi gick in. Han satte sig vid sina kompisar och klappade på stolen bredvid. Jag höjde ögonbrynen och han nickade. Jag satte mig där och han kollade på sina kompisar.
- Guys, this is Madelene Jones, she's new here. Sa han och tittade på mig. Madelene, this is Blake, Mike, Lucas and Marcus. Fortsatte han.
- Hi. Log jag.
- Hello Beauti. Flörtade Mike, jag log och rörde lite på min tofs. 
 (Tänk er att hon är i ett klassrum)

Lektionen började och jag hängde med hela tiden. Allt gick bra, kändes bra också faktiskt.

Jag slängde upp dörren och slängde igen den efter mig.
- HELLO?! I'M HOME! Ropade jag.
- OUT HERE! Ropade mamma från altanen.
JAg sprang ut dit och log mot henne. Hon såg på mig som om jag var en idiot.
- Haha, what's the matter with you? Skrattade hon.
- I'm happy! Is that a problem? Sa jag och gav henne en konstig blick innan jag gick in.
På mitt rum stod allt i ordning. Sängen stod på sin plats, teven stod på rätt plats. Datorn stod på mitt skrivbord som jag direkt hoppade på.
twitter.com        Search
Det tog några sekunder innan sidan kommit upp.
MaddieAshleyJones        *********    Sign in
Såfort jag var inne skrev jag en ny Tweet.
Get some new friends in school. #Swaaaag
Jag loggade ut och slängde mig på min säng. Jag hann inte göra något mer innan mamma ropade nerifrån.
- MADDIE! DINNER TIME!
Jag sprang ner till köket där mamma satt och väntade. Jag tog mat fort och åt lika fort.
- Maddie, haha, take it easy, girl.
Min mamma var inte som alla andra mammor, hon var cool. Hon försökte passa in i ungdomsvärlden och var väldigt modern. Soft...
Aja, efter maten hjälpte jag mamma med disken innan vi hade våran speciella myskväll! Inte för att det var fredag men ändå! Vi plockade fram chips, popcorn, dricka, glas och massa mer. Vi satte på en humorfilm som vi satt och skrattade åt. Efter filmen snackade vi. Vi pratade om skolan, killar, vänner, bästisar, minnen... Och allt sådant.
- Sooo, how's it going with the cafe? Frågade jag och drack lite ur min Cola.
- Good. Everything have starting fall apart. Log hon och jag nickade.

- Okey, serious talk now. Boys. Sa hon efter ett tag och flinade.
Jag log stort och hon mumlade "aha".
- So, who is it? Sa hon.
- Who is who?
- Who is that guy you call WHO? Skrattade hon.
- Aaa, WHO, that's a guy in school. Skrattade jag.
- I'm serious! Skrattade hon.
- Okey, it's a guy called Mark Wesly. Log jag generat.
- Wesly, ha? I know his dad. Hon suckade lyckligt.  George Wesly. Nice man.
- Ooohh, I Liikee. Skrattade jag.
- They are coming for dinner tomorrow! Sa hon och jag såg chockat på henne.
- Yes. Sa jag och gjorde ett "yes tecken" med armen.
Mamma skrattade och såg på mig.
- My girl is big now. Log hon.
- Yes, but I always gonna be your little girl. Log jag och la mig i hennes knä.
Hon började hålla på med mitt hår och jag log. Jag älskade när andra höll på med mitt hår. Efter någr minuter föll jag in i drömmarnas land...
----------------------------------------

Första kapitlet är uppe! Första skoldagen, Done. Okej, hoppas ni gillar det! PUSS

Kommentarer
Postat av: Lexi

Jaha men tack då......... :(

2011-08-22 @ 19:12:19
Postat av: Rebecca

Kan du inte skriva på svenska när de pratar?

Jag är inte världs bäst på engelska så fattar typ hälften av det du skriver :/

2011-08-22 @ 20:43:57
Postat av: Klara

Varför skriver du på engelska när de pratar? Förlåt, men det blir skit jobbigt att läsa! Jag tycker att det var bättre på bloggplatsen! Det är också så liten text här.. ;(

2011-08-22 @ 22:12:02
Postat av: hanona

fin blogg älskar den :)

jag har läst din föra blogg den va AWSOME

varför skriver du på engelska de e ju bättre på svenska asso jag kan engelska men de e bättre på svenska

den här bloggen e oxå bra faktiskt

<3 love <3

2011-08-23 @ 15:34:08
URL: http://justhanona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0