Let Your Heart Speak TEN She's gone....

Maddie

Nästa morgon vaknade jag vid 12 av solen som sken in i rummet rakt på mig. Jag satte mig upp och sträckte ut armarna. Jag reste mig upp och småskuttade fram till min stora garderob (vet inte om hon hade en Walk In Closet, men nu har hon inte det). Galjarna åkte fram och tillbaka medans jag kollade på plaggen som hängde på dem. Sedan började jag rota i de små lådorna som var under galjarna. När hittade jag midjehöga svarta jeansshorts och ett vitt spetslinne. Jag drog sedan fram en vit BH och drog av mig mina kläder. Jag drog på mig de kläder jag plockat fram och ställde mig sedan framför min spegel. Jag tog min borste och började dra den genom håret. Sist så sminkade jag mig med mascara.

Efter att ha gått nerför de 16 trappstegen så gick jag vidare till köket där Chaz och Justin satt med frukost på bordet. Dem snackade om vad de skulle göra idag.
- Godmorgon guys. Log jag och satte mig framför dem.
- Godmooorgon Maddie. Sa Chaz.
Jag skrattade lite innnan min mobil ringde. Stefan. Jag log medans jag bet mig i läppen och svarade.
- Hej. Sa jag och hällde upp mjölk i ett glas.
- Hey Maddie. Sa hans mörka, mjuka röst.
- Wazzup? Sa jag och la mobilen mellan kinden och axeln när jag skulle hälla upp yoghurt i en skål.
- Inge typ. Det va' länge sedan vi snackade. Vad har hänt? Vad har jag missat? Berätta det senaste. Sa han med sin typiska, gjorda tjejröst.
- HAHA! Jo du vet, det vanliga tyyyp. Det är typ inne att ha såhär höga shorts och kjolar. Sa jag med fjortisaktig röst.
- Okej, då ska jag ta på mig det idag. En kjol. Sa han och jag brast ut i skratt så killarna kollade på mig.
- Vi måste träffas snart. Sa jag och Justin såg på mig.
- OfC girl! Sa han.
- CYa soon then.
- Cya soon then.
JAg la på och la mobilen på bordet.
- Vem var det? Sa Chaz.
- Stefan. Sa jag och stoppade ner skeden i youghurten.
- Stefan...? Fortsatte han.
- Min kusin! Sa jag och jag såg lättnad i Justins ögon.
Då plingade det på dörren.
- Jag öppnar. Sa Chaz, reste sig up och gick ut till hallen.
Jag fortsatte äta min yoghurt och Justin gjorde samma.
- Maddie! For you! Ropade Chaz och jag reste mig upp.
Jag gick ut i hallen och fick en stor  chock av vem som stod i dörren.
- STEFAN!! Skrek jag och hoppade upp i hans famn.
- Maddie! Småskrek han och jag skrattade.
JAg lutade min haka mot hans axel och fnissade.
- Vad gör du här?! Jag menar... Jag vill ju ha dig här men...
- Jag förstår! Skrattade han. Jag tyckte vi inte träffats på länge så jag tog första bästa plan hit. Log han och jag log stort.
Jag presenterade Stefan för Chaz och Justin innan vi gick upp på mitt rum.
- Ska vi går ut? Sa Stefan och jag nickade.
JAg tog på mig en skinnjacka och såg på Stefan som satt på sängen.
- Hur är det med din mamma då? Sa han och jag såg ner i golvet.


- Bra, tror jag. Hon jobbar jämt men... Ja, det går väl. Sa jag och rykte på axlarna i en suck.
Vi gick ner till hallen där jag drog på mig mina röda Converse.
- Vi går ut ett tag! Ropade jag.
- Okej! Ropade Chaz.

Justin

När dörren smällt igen så började jag och Chaz plocka undan frukosten.
- Vad ska vi göra idag? Sa jag och Chaz rykte på axlarna.
- Vi kan ringa Ryan och så kan vi dra och skejta. Eller så kan vi lira basket.
- Bra idé.
Så blev det. Vi ringde Ryan och vi bestämde oss för att möttas vid basketplanen. Så vi tog våra skateboards och åkte mot planen. När jag såg Ryan komma mot oss log jag.
- EEY! RYAN! Ropade jag och han skrattade.
- Ey! Justin! Härmade han och jag skrattade.
- Men vi kan ju inte köra! Det blir ju ojämt. Klagade Chaz.
- Eller inte. Sa jag och pekade på Stefan och Maddie som gick en bit bort.
- EY! STEFAN! Ropade Chaz och båda tittade hit. VILL NI SPELA?!
- Visst! Ropade Stefan och båda kom hitåt.
Maddie satte sig på en bänk bredvid planen medans vi körde. Jag vet inte hur länge vi spelade, någon timme? Först var Maddie väldigt glad och var på humör, men efter några minuter vart hon tyst och... ja.
- Bra spelat. Sa jag och gjorde ett handslag med Stefan.
- Maddie, ska vi dr... Maddie? Sa Stefan och avbröt sig.
Jag tittade mot bänken, hon var inte där.
- Maddie! Ropade jag.
- Shit, hon måste ha gått. Sa Stefan och drog händerna genom sitt hår.
- Jag ringer henne. Sa Chaz och tog upp sin telefon.
Efter en stund tog han ner den från örat.
- Telefonsvarare. Sa han och suckade. Tänk om det har hänt något? Fortsatte han.

Det slutade med att jag och Stefan gick runt och letade i stan medans Ryan och Chaz gick hem för att se om hon var där, om inte skulle de fortsätta till skogen och stranden.
Det var ganska spänt mellan mig och Stefan. Väldigt tyst. När vi gått runt hela stan så ringde vi Chaz.
- Har ni hittat henne? Sa han direkt.
- Nej, ni?
- Nej. Vart kan hon vara? Sa han.
- Vet inte. Ringer om vi får reda på något. Sa jag och la på.

Efter några minuter ringer Chaz.
- Har ni hitta...
- KOM FORT!
------------------------

Say what?! Förlåt att jag inte uppdaterat på dagen, har haft fullt upp. Puss på er och kommentera! ;)

Kommentarer
Postat av: Klara

Mer, mer mer meeer!! :D

SNÄLLA skriv mer! Det slutade så spännande!

Jag älskar din blogG! Snäälla meera :D <33

2011-08-28 @ 21:12:42
Postat av: Mimmi

kan du inte skriva en till ikväll? snääälla!!! jag vill ha mer av den mest spännande novellserien någonsin!!!!

2011-08-28 @ 21:26:12
URL: http://milia99.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

MEEER :D as BRA

2011-08-28 @ 21:27:24
Postat av: Lexi

BRA!! mera tack!!!

Vem gillar du mest Stefan eller Damon?? SVARA GÄRNA!

Jag gillar Damon mest men Stefan gillar jag INTE!! HAHHAA

2011-08-28 @ 21:28:53
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: hanona

omb meeeeeeeeeeeeer

sååå spännande asso

älskar din blogg

2011-08-29 @ 07:24:04
URL: http://justhanona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0