Let Your Heart Speak THREE - It's like hell... But worse

SKOLAN HON GÅR PÅ NU HETER INTE HIGH SCHOOL STRATFORD, UTAN DEN HETER JACKSONVILLE HIGH!!!!!! OCH DET LIGGER I JACKSONVILLE xD


- Mamma, vad är det? Sa jag och gick fram till henne.
- Jag är så ledsen. Sa hon med skakig röst.
- Mamma, berätta vad som är fel.
Jag drog handen längst hennes kind men hon tog bort den och höll i den istället.
- Gumman, jag har träffat någon. Sa hon och jag log.
- Vad kul! Vad heter han? Sa jag nyfiket.
- Han heter Mike Somers. Och han bor i Stratford. En liten stad i Kanada. Säger mamma och jag stelnar till.
- Va? Säger jag utan luft.
- Vi ska flytta till Stratford. Säger hon och jag reser mig upp.
- Vet du vad? Vi har ALDRIG bott på samma ställe i mer än två veckor! Och det beror på alla dina killar! Och du gör slut med dem när du flyttar!
- Men det här är riktigt, gumman. Säger hon.
- Så säger du jämt! Säger jag och börjar gråta. Har du aldrig tänkt på hur det känns för mig?! Eller bryr du dig inte!? Skriker jag.
- Det är klart jag bryr mig om dig. Säger hon och ställer sig upp.
Jag skakar på huvudet och går upp på mitt rum. Jag börjar gråta när jag slänger mig på sängen. Jag vill inte lämna Jacksonville. Det är det ända stället jag faktiskt har fått en bra vän. JAg kommer aldrig kunna lämna Lilly.


Okej, då var det dags. Idag sker flytten. Jag har inte pratat med Mark om det. Han vet inte ens om det. Bara Lilly. Hon blev såklart förkrossad, men vi ska hålla kontakten. Just nu står vi utanför mitt hus och ska säga hejdå.
- Jag kommer sakna dig. Säger hon och kramar mig.
- Jag kommer sakna dig med, Lilly!
Vi börjar gråta innan mamma ropar att vi ska åka.
- Hejdå Lilly. Säger jag och går mot bilen.
- Hejdå MADDIE! säger hon
Jag sätter mig i taxin som snart börjar åka. Jag kollar bak och ser Lilly stå kvar på samma ställe. JAg börjar gråta och ser framåt igen.
I några minuter ser jag på träden vi åker förbi, men snart stannar bilen. Jag kollar ut och ser den gigantiska byggnaden: flygplatsen.
Jag tar min stora, ljusrosa resväska och börjar dra den mot entrén. Jag ser runt i byggnaden och väntar in mamma. Det hänger blåa pilar i taket där det står massa olika saker och folk springer överallt. Rakt fram finns incheckningen, det är det ända jag håller koll på. Jag tänker tillbaka på de andra gångerna jag varit på flygplatser. I Toronto, Hollywood, London, Waschington, Phoenix, Las Vegas och många fler.
Snart virrar mamma runt medans jag vet vart vi ska. Men hon lyssnar inte. 
- Men vart fan är det då?! Det är riktigt dåligt skyltat här! Väser hon och jag ser upp i taket på alla hundra skyltar.
Jag skrattar lite och vi går till incheckningen. Snart är vi i min favoritdel. TAX-FREE!!! Jag går och köper tidningar och pocketböcker innan jag sätter mig hos mamma som kollar igenom våra biljetter. Jag sätter i mitt headset i min Ipod och börjar lyssna. Jag ser runt på människorna som virrar runt. Två killar i kostym går förbi. En man, en kvinna och två små tjejer står och pekar på en karta. Vid bordet bredvid sitter fyra tjejer i 20 årsåldern med varsin Cola. Ja, det finns folk i alla åldrar.
- Maddie, vi ställer oss i kön nu. Säger mamma och jag nickar.
Jag tar min handväska och går med mamma till våran Gate. Snart släpper de in oss och vi sätter oss på våra platser. Jag satte i mitt headset och såg ut genom fönstret. Nu lämnar man ännu ett land, och åker till ett nytt. Snart kom mina tankar in på Mark. Jag blev genast ledsen, och som om det var meningen så började Already gone Kelly Clarkson spelas.
 (TÄNK ER ATT HON SITTER I ETT FLYGPLAN)

Några timmar senare

Okej, nu har vi landat i Kanada, i en stad några mil från Stratford. Vi ska åka taxi till Stratford. I alla fall så försöker nu mamma med att få en taxi. När det inte går ringer hon Mike.
- Ja hej Mike! Det är Caroline... Ja... Ja, det är vi. Men vi får inte tag i någon taxi... Haha, ja... Kan du det? Vad bra! Tack! Vi ses snart... Puss!
Dem la på och jag satte mig på min resväska. JAg tog upp min mobil och skickade SMS till Lilly.

Till: LiLlY!
Hej Lilly! Jag är framme nu och jag saknar dig som fan. Jag vet inte hur jag ska klara mig... :( PUSS PÅ DIG!

Efter några minuter så fick jag tillbaka.

Nytt meddelande
Från: LiLlY!
Hejsan MADDIE! Åh, vad kul! Hur ser det ut? Varmt? Kallt? Och jag saknar dig med! Allt är ett ända helvete här borta, till och med värre! Mark har frågat om dig!?!? VAD SKA JAG SVARA?!

Jag log och skrev tillbaka.

Till: LiLlY!
Det är ganska varmt här. Har MARK frågat om mig?! Är han inte för upptagen med Tracy? Säg bara att jag inte vill träffa honom!

- Maddie, dem är här. Sa mamma.
- Dem? Sa jag menande.
- Ja, Mike och hans son Chaz. Sa mamma.
-------------------------------------------------

Här har ni ett till. Och tack för alla kommentarer! PUSS PÅ ER! Kommentera! ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

MER!! :D

2011-08-24 @ 17:32:06
Postat av: hanona

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-08-24 @ 18:35:12
URL: http://justhanona.blogg.se/
Postat av: Sofia

MER!!!!!!!!!!!!!!!

2011-08-24 @ 18:38:20
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: FRIDA

inte för att vara sån men. varför skyndar du så mycket i delarna, jag börja läsa din novell nu och ska läsa hela, men jag kan fatta vad som ska hända. och tillexemple dem två tjejerna har känt varanndra i 2 veckor och börjar gråta när dem ska säga hejdå, de är inte troligt. men de e bara tips. jätte bra novell! :) nu ska ja läsa resten ;)

2011-10-16 @ 09:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0