Feeling of Love DEL 15

- Sam, kan vi inte börja dansa igen? Du vet, som vi gjorde i sjuan. Kommer du ihåg vår grupp? Haha, så bäst. Sa Casey och Lexi instämde.
- Vi kan väl försöka hitta något ställe och träna på. Sa jag och de utbrast ett varsitt Yes.
- Vi letar direkt! Det borde finnas någon lokal på Stratford DanceHouse. Eller hur? Det är ju nästan bortglömt. Sa Lexi och vi nickade.
- Vi kan gå dit och se om någon är där. Sa jag.
- Vi går direkt!
Vi drog på oss våra skor och började gå mot SDH (Stratford DanceHouse). Det var en ganska stor byggnad med fem våningar. Det fanns minst 30 olika lokaler. Frågan var bara om alla var upptagna.
- Ursäkta, finns det någon ledig lokal att hyra? Sa Casey när vi stod framför disken på entréplan.
Bakom disken stod en ung tjej med typ rött hår i en bulle. Hennes ögon var ljusgröna och påminde mycket om en sommaräng.
- Ska kolla.
Henes röst var ganska ljus och ja, hon var riktigt söt! Hon skrev lite på datorn och efter en stund så kollade hon på oss igen.
- Sal 25 på våning tre är ledig.
- Kan man köpa den? frågade Lexi och vi såg chockat på henne.
- Ja, då kostar den 1500 kronor. Då ingår en nyckel och ett omklädninsrum.
- Om man vill ha tre nycklar?
- Då kostar det 1700. Sa hon och vi nickade.
Vi gick ifrån en stund och pratade lite. Lexi sa att hon kunde fråga hennes pappa om pengar. De var riktigt rika och ja, hon får nästan var hon vill. Jag sa att jag kunde betala en del och Casey med. Vi bestämde att Casey skulle betala 500, jag 500 och Lexi 700. Hon skulle fråga hennes pappa om extra pengar. Så hon gick ifrån och ringde.
- Han kunde betala allt. Han sa att det inte spelade någon roll. Han kommer förbi med pengar. Sa hon och vi såg osäkert på henne.
- Säkert? Jag menar, vi kan betala. Sa Casey och jag nickade.
- Tyst nu. Det vet jag att ni kan. Men han vill betala. Så vi väntar bara på att han ska komma. Log hon.
Efter fem  minuter kom han förbi och lämnade pengarna.
- Tack Trevor! Log vi och han log tillbaka.
- Det var så lite så.
- Jag fattar inte att han betalar allt. Sa jag när han åkt och vi var på väg in igen.
- Glöm det nu. Nu gäller det att komma igång med dansandet! Sa Lexi och vi skrattade.

- Wow...
Salen var mellanstor och kvadratisk. Ena väggen var fylld med speglar och ett räcke. På andra sidan var två fönster ut mot gatan. I hörnet stod en bandspelare och en dörr var i hörnet på väggen med speglarna. Vi gick in och där var det ett jättefint omklädningsrum. Det var typ 20 skåp med nycklar som satt i. Det var också bänkar där man kunde sitta.
- Ska vi mötas här om en halvtimme? Sa Lexi när vi kollat in allt och vi nickade.
- Ja, absolut.
- Bra, då ses vi!
Vi tog varsin nyckel innan alla gick hem till sig för att packa träningsväskan. Jag slängde ner sportbh, mjukisar, ett linne, en träningströja och ett par träningsskor. Sedan stoppade jag också ner borste, deo och tofsar. När jag slängt väskan över axeln så gick jag ner till hallen igen. Där satt Dylan med tårar på kinderna.
- Vad är det?! Utbrast jag och gick fram till honom och lät väskan falla till golvet.
- Det är Brittney.
Brittney var en tjej som Dylan träffat. Han gillar henne verkligen.
- Vad har hon gjort?
Jag slog mig ner bredvid honom och la armen om honom.
- Hon... Hon var otrogen. Hon höll på med en annan kille.
Nu börjar tårar strömma nerför hans kinde igen och han börjar skaka. Jag kramar honom och viskar att allt kommer bli bra.
- Jag vill verkligen inte lämna dig. Vill du följa med till våran nu danslokal? Sa jag och han nickade.
- Jag har ändå inget annat att göra.
Vi båda tog på oss skor och sedan gick vi tillsammans till SDH. I lokalen väntade Lexi och Casey, ombytta och klara.
- Hej Dylan. Vad har hänt? Sa de.
- Jag ska bara byta om, kommer snart.
Jag klappade lite på Dylans rygg innan jag gick till omklädningsrummet och började byta om.

- Vi kör till Never Say Never. Log jag.
Jag kopplade in min Iphone till bandspelaren och slog på spotify. Vi började värma upp och sedan testade vi några steg.
- Step, step, kick kick, stop! Sa jag och vi stannade på sista steget.

- Ska vi ses här imorgon igen? Sa Casey och Lexi nickade.
- JAg kanske kommer, annars får ni köra utan mig. Sa jag och de nickade förstående.
- Vi ses. Log Lexi och kramade mig innan jag gick till omklädninsrummet och böt om.
När jag bytt om såg jag mig i spegeln och släppte ut håret. JAg drog borsten genom det och bestämde mig för att duscha hemma. När jag gick ut igen stod Dylan redo vid dörren och de andra stod och pratade lite.
- Hejdå. Log jag åt tjejerna och slänge väskan på axeln medans jag gick mot dörren.
- Hejdå!
Vi gick ut tillsammans och gick ut. Det var tyst. Ingen sa något och det förstod jag. Jag menar, båda har det jobbigt just nu. Jag saknar Justin - som jag älskar mer än allt annat - och Dylan har problem med kärleken. Typiskt....

Justin

Jag tog upp min mobil och ringde Sam, men hon svarade inte. Ganska ovanligt. Hon har ju alltid mobilen bredvid sig. Men hon kanske gjorde något. Så jag fortsatte titta på teven med alla andra töntar - med det menar jag alla andra i mitt Crew.
- Jo, hörrni... Sommaren är ju snart slut och jag tänkte att vi skulle göra något speciellt. Som vi aldrig gjort förut. Och jag tror ni kommer gilla det. Sa Scooter och började sedan berätta vad vi skulle göra.
Och tro det eller ej, jag älskar det! Seriöst, det kommer bli best ever! Jag kan inte vänta! Allt kommer bli perfekt. Det här var vad jag behövde, en rolig aktivitet för alla!

Samantha

- Hey baby. Log jag och la telefonen mellan kinden och axeln för att försöka stänga av musiken.
- Hey babe. Du kommer älska det här! Lyssna bara på mig och avbryt mig inte förrän jag säger till...
------------------------------------------------

Vad har Scooter hittat på? ;) Kommer nog fortsätta skriva på nästa del direkt! Men SNÄLLA! Svara på frågorna typ två inlägg under! Inlägget heter Question time ! Behöver fler än ett svar på alla frågor ;)
Läs, kommentera och sprid!! ;)
XoXo<3


Kommentarer
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-22 @ 20:47:38
Postat av: Cherry ♥

Jättebra skrivet :)) ♥

2011-12-22 @ 21:15:57
Postat av: ellen

Jätte bra! MERA!!

2011-12-22 @ 21:38:11
URL: http://jelenaastooryys.blogg.se/
Postat av: Mimmi

åh undrar vad scooter har hittat på, skriv meeeer!

2011-12-22 @ 22:48:52
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0