The light of love 17 - Shadows...

Vi stannade utanför en mellanstor byggnad vid stranden. Byggnaden var vit och hade stora panoramafönster. Det var en trappa upp till entrédörren och man kunde skymta en altan på andra sidan.
Vi gick in och en ung tjej kom direkt fram till oss och visade oss till ett bord på altanen.
- Wow... Sa jag när vi slog oss ner.
På stranden stod det massa lyktor som gjorde den mörka kvällen ljus.

***

Vi hoppade ur taxin och gick mot huset. Jag höll på att somna, och jag överdriver inte. Ibland slöt jag ögonen och vinglade till. Justin fnissade och bar upp mig.
- Du gillar att bära mig va? Fnissade jag.
- Absolut. Log han och jag slöt ögonen igen.
Den här gången somnade jag på riktigt.

Jag vaknade mitt i natten av att någonting drogs mot fönstret. Sakta gick jag upp och såg ut i natten. Det blåste kraftigt och vågorna slog hårt mot stranden. Jag suckade och la mig i sängen igen. Jag kröp ihop till en boll och kände Justins armar om min midja. Han pussade mig nacke och drog mig närmre honom.

Jag somnade om igen. Drömmen jag var i var fylld av monster, skuggor och gestalter.

- Withney!! Vakna!
JAg öppnade kvickt ögonen och satte mig upp snabbt. Mina andetag var snabba. Svetten rann lika mycket som tårarna.
- Mår du bra? Sa Justin oroligt och jag nickade sakta.
- Ja. Sa jag hest och slöt ögonen.
- Säker? Sa han och jag nickade igen.
JAg såg på klockan och den var 11 på morgonen.
- Jag hoppade i duschen. Sa jag och han nickade.
Jag reste mig upp och vinglade till men satte mig ner på sängen igen. När jag stod på fötter såg jag på Justin som hade ett oroligt ansiktsutryck.
- Jag mår bra. Försäkrade jag och han nickade sakta.
Men korta långsamma steg gick jag till badrummet och låste dörren. Jag drog av mig kläderna och ställde mig under det varma vattnet som forsade ner.

***

- Kommer du?! Ropade Justin och jag stoppade fötterna i mina Flipflops.
- Ja! Ropade jag tillbaka och småsprang till hallen där han stod.
Han log mot mig och vi började gå mot stranden.


När vi kom dit la vi oss på varsin solstol och bara njöt. Plötsligt drog Justin med mig till vattnet och vi svalkade oss lite, fast det övergick till bus.
Efter en stund gick vi upp till stranden och solade.
Plötsligt kom några mörka moln över oss och alla runt omkring oss började plocka ihop sina saker.
- Ska vi gå? Sa Justin och jag nickade.
Innan vi visste ordet av blev vågorna skyhöga och regnet piskade ner i sanden. När vi äntligen fått ihop alla saker så sprang vi upp till vägen och väntade på en taxi, men ingen kom så vi gick, eller sprang. Det kändes som vi sprang i timmar.
Allt var kaos.
Regnet blev till knivar och vinden blev till eld.
Snart såg vi huset och vi sprang in.
- Är du okej? Sa Justin och andades fort.
- Ja. Sa jag samtidigt som jag nickade och slog mig ner på golvet för att försöka få kontroll över andningen.
---------------------------------------------------

Blev en kort idag bara för att jag varit med en kompis hela dagen och nu ska vi äta så... Ja. Kommentera!! Och ge tips nu! ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

supert' <3 kan det inte vara lite "drama" nu??

2011-11-03 @ 18:29:21
Postat av: Lexi

Bra!

Lite drama hållar jag med om men inga olyckor, mer typ "kärleks" drama!

2011-11-03 @ 19:24:44
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Klara

BRAA! Snälla mer!! :D <3<3

2011-11-03 @ 19:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0