The light of love 18 - Say The Truth, Then It's OK



En vecka senare

- Justin, när kommer du tillbaka? Sa jag i telefonen och jag hörde hur han fnissade.
- Ehm... Haha, snart. Sa han och jag märkte att han pratade med någon annan.
- Vad gör du egentligen? Röt jag irriterat.
- Skriver på en låt.
- På semestern? Suckade jag och slog mig ner på soffan.
- Asså, ehm...
JAg la på. Bullshit. Justin har varit borta hela dagarna i snart fyra dagar. Jag vet inte vad han gör. Han är bara "mysiskt" borta.
Själv gick jag till garderoben och tog på mig bikinin och gick ut till poolen. Jag dök i och simmade sakta upp till ytan.
Efter en halvtimme vid och i poolen gick jag in igen och tog på mig mjukisar, ett linne och en hoodie. Sedan slog jag mig ner framför teven och nyheterna började.
- Popsensationen Justin Bieber har nyligen åkt till Hawaii med sin flickvän Withney Thompson. Men de har inte varit mycket med varandra. Bieber har nämligen sets mycket med en annan okänd tjej. De har varit på middagar, stränder och staden. Vad tycker Withney om detta? Vet hon om det? Hur slutar det? Har det redan tagit slut?
- Det gjorde kanske nyss det. Mumlade jag för mig själv när jag stängt av teven.
Klumpen i halsen växte sig större och tårarna jag försökte hålla tillbaka rann nerför mina kinder. Vad är det han inte berättar för mig? Är han otrogen? När han kommer tillbaka - om han kommer tillbaka - ska jag inte låta honom gå förrän jag vet sanningen.
Jag behövde inte vänta länge förrän dörren öppnades och skratt hördes.
- Ja, jag kommer imorgon. Sa Justin, han skrattade. Ta det lugnt, du klarar dig. Måste gå hejdå. Sedan la han på.
Jag reste mig upp och gick direkt fram till honom.
- Vart har du varit? Vem är den okända tjejen du varit med? Röt jag och han såg chockat på mig.


- Vad menar du? Sa han nervöst.
- Du vet precis! Skrek jag och han ryggade tillbaka.
- Ta det lugnt!
- Hur ska jag kunna ta det lugnt när min pojkvän, eller ex pojkvän, är otrogen?! Röt jag och han såg sårat på mig.
- Ex?
- Ja! Men tro inte att jag tycker synd om dig! Sa jag högt och han gick förbi mig. Gå inte! Röt jag och drog honom tillbaka.
- Men kan du bara lägga av?! Skrek han och jag stönade irriterat.
- Jag åker! Jag klarar inte av det här. Sa jag och sprang till sovrummet och började packa min väska.
- Withney...
- Käften! Skrek jag och började gråta.
- Withney, förlåt...
- Säg bara sanningen så är det okej!
- OKEJ! JAG VAR OTROGEN! Skrek han och jag kände ett slag i magen.
Han störtade ut från huset och jag drog med mig min resväska genom huset för att se om jag glömt något.
Sedan gick jag ut, gråtandes och hoppade in i taxin som stod där.
- Flygplatsen. Sa jag och han nickade.
Taxin började åka och jag såg Justin krama en tjej på gatan.  Jag tittade genom bakspegeln och såg honom titta efter taxin.

***

- Alli? Kan du hämta mig på flygplatsen? Grät jag i telefonen.
- Vad har hänt?! Varför är du hemma? Du ska ju vara med Justin?
- Kom bara så berättar jag allt.
Hon la på och jag ställde mig utanför och väntade. Allt hade gått så fort.
Skulle jag ha väntat så vi kunde reda ut allt? Men han erkännde att han var otrogen.
Snart såg jag Allis bil åka upp framför mig. Hon sprang fram till mig och kramade mig.
- Gumman! Jag hörde på radion!
Jag började gråta mer och Alli hjälpte mig in i bilen och sedan slängde hon in min resväska i bagaget.
- Tack. Grät jag och ansträngde mig för att le.
- Alltid gumman. Log hon och började köra.
Plötsligt ringde min telefon. Jag tog upp den, Justin<3
Jag tryckte på upptaget och sedan böt jag namn på honom.
Idioten!
Sedan såg jag ut genom fönstret.
- Kan vi inte shoppa? Det kanske får mig på bättre humör. Sa jag och hon såg på mig med ett skratt.
- Shopping! Of course!
Jag log mot henne och vi stannade hos mig för att lämna mina saker och så. Sedan tog jag min handväska och sprang tillbaka till bilen där Alli väntade.
- Let's go!

När Alli parkerat bilen så hoppade vi ur och gick in. Vi gick först till Forever21 och sedan till Gina (Gina Trickot).
Efter några timmars shopping satte vi oss vid Starbucks. Vi tog en varsin varm chocklad.
Der vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen och såg på namnet och skrattade ett glädjelöst skratt. Idioten!
- Han tror verkligen han kan få tillbaka dig. Flinade Alli och jag nickade.
- Japp, men det kan han ju försöka med till döds utan att lyckas.
Jag suckade lite innan jag drack upp det sista.
- Ska vi åka hem nu? Vi kan ha film maraton. Log Alli och jag nickade.
- Gärna det. Log jag.
Vi tog våra påsar och åkte till en affär och köpte fem olika filmer, snacks och dricka.
-------------------------------------------------

Drama på hög nivå ;) Aja, kommentera!!!

Kommentarer
Postat av: bella

Super bra!!!

2011-11-04 @ 11:56:09
Postat av: Lexi

Bra!!

Precis vad som behövdes haha :D

Snälla skriv mera!! Jag kan inte vänta!!!!!!!

2011-11-04 @ 13:58:25
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Klara

Snälla mer! Plzz.! jag vill veta mer! Men jag tycker det var dåligt att han var otrogen :( <3<3 Spännande! Snälla meeeer!

2011-11-04 @ 16:53:40
Postat av: sara

superbraaa!!! snälla 2 st imorgoon ;) <3

2011-11-04 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0