The light of love 20 - Really?

En vecka senare

Jag satt nu på planet på väg till LA. Allt skulle bli helt underbart!
Nu undrar ni säkert vad jag ska göra där. Det är nämligen så att för två dagar sedan ringde en kille mig, John Olsen och han undrade om jag kunde komma till LA för att sjunga för några personer, i jakt på ett kontrakt. Naturligtvis sa jag ja. Det är ju min dröm liksom! Eller?
Jag har inte hört något från Justin, vilket är bra. MEn jag har ju bytt telefon och nummer så ja...
Jag såg ut genom det lilla flygplansfönstret och log. De fluffiga molnen låg som ett täcke under oss. John hade liksom betalat flygresan hit. Så han kommer och möter mig vid LAX.

- Var vänlig ta på er säkerhetsbältet, vi åker ner för landning.
Jag gjorde som kaptenen sa och sedan väntade jag på att känna flygplanet studsa mot marken.

- Withney Thompson? Sa en röst bakom mig.
Där stod en kille, långt, brunt/svart hår och blåa ögon.
- Ja. Log jag och han log mot mig.
- Jag är John Olsen. Tack för att du ville komma. Gick flygresan bra? Sa han lite stressat och tog med mig mot utgången.
- Ja det gick bra. Sa jag.
- Vi sätter igång direkt. Sa han och vi gick till en stor svart bil med tonade rutor.

Klockan åtta på kvällen skulle vi göra ett sista försök på Island Records. Har inte Justin ett skivkontrakt med dem? Jaja, whatever, det är liksom en på miljonen att vi träffas. Eller?
Nu blev jag lite nervös.
Jag klev i alla fall in i "båset" och tog på mig hörlurarna. Just a dream med Nelly började spelas och jag sjöng med. 
John såg nöjd ut och killen bredvid såg också nöjd ut.
- Jättebra! Berömde killen och gav mig en kram.
- Tack. Log jag lite generat.
- Får jag tänka över saken till imorgon? Sa han och jag nickade.
- Absolut.

Jag och John tog in på ett hotell mitt över gatan. JAg fick eget rum, yaay! Haha.
- Godnatt. Log jag och fick en kram av John.
- Godnatt. Log han och gick in till sig och jag till mig.
JAg böt om snabbt innan jag tog bort sminket, borstade håret och tänderna för att gå till sängs.
Tänk att jag kanske får ett skivkontrakt med Island Record! Men tänk om jag träffar Justin? Det får inte hända. Jag vill ta tillbaka honom, men jag vill inte riskera att bli sviken igen. Och tänk om han fortfarande träffar henne, den när Natasha.

JAg vaknade av att mitt alarm ringde. När jag stängt av det klev jag upp och drog på mig en vit shorta med knappar och ljusa, lite slitna jeans. Jag borstade håret och sminkade mig. Efter allt detta tog jag på mig ett par Converse och sedan packade jag ihop mina saker.
När jag var klar med allt knackade det på dörren. Där stod John.
- Vi ska gå. Log han och jag nickade leendes.
Så jag följde med John med väskan över axeln. Tillsammans gick vi ner till gatan och gick över den. Framme! Haha. Vi klev in i den stora salongen med en disk. Killen från igår kom fram till oss.
- Hej, välkommna. Ska vi? Sa han och visade oss till ett litet rum med tre fåtöljer (?) och ett bord i mitten. Vi slog oss ner och killen la ner ett papper framför mig.
- Skriv på om du är redo för the famous world. Log han och jag fnissade lite av glädje.


- Seriöst? Pep jag och började skriva på.
- Absolut. Vi tror att du kommer bli stor. Med några små detaljer kan vi få dig att bli nästa Michael Jackson. Flinade han. Som tjej då. La han till skrattandes.
- Menar du det? Sa jag och skrev på det sista.
- Japp, välkommen! Din värld kommer förändras på några minuter. Log han.
- Mr. Stone?
En ung tjej i kostym ställde sig i dörröppningen.
- Ja? Sa han och vände sig om.
- Du har telefon. Log hon och han nickade.
- Jag kommer snart.
Hon försvann och han tittade på oss igen.
- Förlåt, jag har inte presenterat mig. Mike Stone. Skrattade han nervöst.
Jag nickade och han såg på oss.
- Dåså, ska vi börja jobba direkt? Sa Mike.
- Ja, men vem blir min mentor och manager? Sa jag.
- Jag blir din mentor och jag tror Mike har en manager också. Sa John lugnt.
- Ja! Juste! Kom så ska du få träffa honom. Log han och vi reste oss upp.
Vi gick in i en inspelningsstudio. Där satt en kille jag väl kände igen.
- Usher? Sa jag förvånat.
- Japp. Log han.
- Men du är ju Justins mentor? Sa jag.
- Ja, och din manager. Välkommen till min värld. Han gav mig en kram.
- Kommer jag träffa Justin? Viskade jag i hans öra.
- Kanske, kanske inte. Sa han och vi började snacka ihop oss, den här gången utan Mike.
Tänk om jag faktiskt träffar Justin? Var kommer hända då? Jag vill verkligen inte träffa honom.
--------------------------------------------

Andra kapitlet för idag!! Yaaay!! Haha kommentera!!


Kommentarer
Postat av: sara

nice <33 löv it ;)

2011-11-05 @ 16:27:14
Postat av: Klara

ÄLSKAR DET!! Snääääälla meeer :D <3<3<3

2011-11-05 @ 20:51:52
Postat av: Annie

det blir inte ett roligt kapitel om hon träffar justin för om hon gör det kommer ju han säga att dom ska bli tsm igen och det är så tråkigt ! annars var kapitlet awsome

2011-11-06 @ 00:28:44
Postat av: Lexi

Awesome!!

Men vad hände med Mel??

Skulle va kul om hon kom med igen!!

2011-11-06 @ 18:42:10
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0