The light of love 21 - Guitar

Vi testade olika sångstilar och sådant. De konstaterade (?) att jag kunde nå de höga tonerna utan problem. Vi la ut några videos på YouTube och Usher twittrade de. Sedan skulle vi åka runt på några spelningar och sådant. Vi skulle bland annat ordna en liten "show" på staden. Både Usher och jag skulle sjunga. Vi tränade in och testade lite olika låtar och sådant.

***

- Det var jättegott. Sa Usher och tog en tugga till av köttet.
- Ja verkligen. Log jag.
Vi satt på en fin reasturang och klockan var snart åtta på kvällen.  Med vi menar jag John, Usher och lilla jag! Kändes lite tråkigt att vara ensam tjej men det kommer ändras, tror jag.
- Imorgon ska jag ringa runt och fråga efter ett crew. Sa Usher.
- Här går det fort. Fnissade jag och de andra nickade.
- Japp, varför vänta? Sa John.
Vi skrattade lite innan alla ätit upp och vi började gå. Usher tog en taxi till sin takvåning medans jag och John gick till hotellet.
- Då ses vi imorgon. Sa han och gick till sin dörr.
- Japp. Godnatt. Log jag och öppnade dörren.
- Godnatt.
Han försvann in och jag gick in till mig. Jag drog av mig kläderna så jag bara hade trosor och sedan tog jag på mig ett rosa spets nattlinne, sedan tog jag bort sminket, borstade tänderna och håret och sedan la jag mig på sängen och somnade.

***

- Vi har hittat ett crew som skulle passa. Sa Usher när vi kom in.
- Bra. Log jag. Nu då? Frågade jag.
- Nu ska vi börja med en singel. Jag föreslår att vi börjar skriva nu och sedan fixar vi melodi och ja... Sedan kan du spela in! Sa Usher.
- Okej, bra. Sa jag och vi började gå in mot studion.

Efter några timmar hade vi en bra singel som vi nu skulle göra  musik till.

När musiken var klar skulle vi äta lunch och sedan börja spela in.
- En... Kyckling sallad med Cola. Sa jag och tjejen i kassan nickade.
När alla fått vad vi skulle ha så satte vi oss ner och började äta.

- Okej, då kör vi. Sa Usher i mikrofonen så jag hörde honom i mina hörlurar.
Snart började musiken...
- Oooh
Can you feel me when I think about you
With every breath I take
Every minute no matter what I do
My world is an empty place...
Började jag och fortsatte hela låten.
Nu var det dags för refräng.

- I'm missing you so much
Can't help it, I'm in love
A day without you is like a year without rain
I need you by my side
Don't know how I'll survive
A day without you is like a year without rain

Nu hade jag sjungt allt och nu skulle vi fixa detaljer. Sjunga om vissa delar och så.

***

- Där satt den! Utbrast Usher och jag fnissade.
- Då är den klar! Sa John och de applåderade.
JAg skrattade innan jag skuttade ut ur "båset" och kramade om de båda.
- Nu då? Sa jag.
- Nu då och nu då. Haha, nu ska vi få ut den på nätet och sedan får vi se vad alla tycker. Går det bra ska jag se om det är någon spelning snart som du kan sjunga på. Och ja... Nu får du paus helt enkelt. Sa Usher och jag utbrast Yaay.

Jag gick till mitt hotellrum och tog min gitarr ur gitarrväskan och hängde den på min rygg. Sedan gick jag ut och började gå längs gatan. Jag svängde av ut till en äng och satte mig vid en buske. Jag la gitarren i famnen och började knäppa på strängarna.
 (Tänk er att hon har mörkare hår)

- Hej. Kan jag slå mig ner?
Jag stelnade till...
--------------------------------------------

Lite kort nu, men snart ska vi åka iväg till en shoppingcenter och sedan ska vi fira min syrra så ja... Kommentera! Vem är det som kommer?? ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

det är nog justin.... ;) <3

2011-11-06 @ 15:17:24
Postat av: Lexi

Hoppas att det är Justin, eller Mel??

Haha! Börjar jag bli lite tjatig med det där?

:D

2011-11-06 @ 18:45:57
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: milia.99

mermermermer!!!

2011-11-07 @ 15:50:16
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0