The light of love 24 - The Call

Jag klev in i köket där Mel och Alli satt och pratade med plättar på deras tallrikar framför sig. Efter att ha lagt på två plättar på min tallrik satte jag mig vid dem och hällde upp mjölk i mitt glas. Sedan hällde jag socker på plättten och la grädde och sylt på sidan av  de.
- Jag ska på middag med Justin idag. Sa jag innan jag tog första biten av den goda plätten.
- Jaså? Trevligt. Log Mel och drack lite mjölk.
- Ja, han sa att vi behövde redan ut saker, så ja, jag kände mig nästan tvungen efter allt som hänt och så.
- Ja, men ni får ha det så trevligt. Jag måste tyvärr åka direkt efter frukost, jag ska till mormor och hälsa på. Fortsatte Mel och vi nickade.
- Och jag måste åka hem, jag ska ju till New York i några dagar. Sa Alli och jag nickade.
- Okej, ni får ha det så kul båda två. Log jag och de log tillbaka.
När alla ätit upp så gick alla och gjorde sig i ordning, sedan åkte de båda.

Efter några timmar ringde Justin och sa att han hämtade mig vid halv sju. Så när klockan var sex så började jag med att leta en klänning, sedan fixade jag håret och sist fixade jag sminket.
När jag var klar så packade jag handväskan snabbt och sedan hörde jag hur Justins bil körde upp på uppfarten utanför mitt hus. JAg gick ner och drog på mig ett par pumps innan jag rusade ut för att stanna upp. Det var inte Justins bil som stannat där, det var Blakes.
- Vart ska du då? Sa han när han klivit ut ur bilen.
- Ut.
- Jag frågade dig en fråga. Vart ska du?! Upprepade han.
- På middag med min kille.
- Kille? Vad av allt jag har sagt är det du inte förstår?!
- Jag förstår allt! Det är bara du som inte förstår att jag har ett liv...
Jag gick förbi honom när jag såg Justins bil komma mot oss men då tog Blake tag i min arm.
- Släpp mig! Sa jag och ryckte åt mig armen.
- Du får fan heller gå ut!
- Men jag är ju ändå bara själv hela dagarna! Skrek jag och han slog till mig på kinden.
Jag tittar ner i marken och hörde hur Justin kom mot oss.
- Justin gå till bilen. Sa jag tyst utan att se på honom.
- Nej.
- Så det här är din kille? Ha, du är ju den där biever. Skrattade Blake.
- Det är Bieber och du ska fan skita i vem jag är ihop med, du bryr dig ju inte ens! Skrek jag och tog med Justin mot bilen.
- Du unga dam kommer hit NU! Skrek han och jag blundade hårt för att hindra tårarna från att rinna.
- Du bestämer inte över mig ditt jävla pucko. Sa jag och Blake drog mig till sig och kastade ner mig på marken.
- Käfta inte emot! Du vet mycket väl hur det går då! Hotade han och jag lät en enda tår rinna.
Efter några sekunders tystnad gick Blake in och Justin kom fram till mig.
- Gick det bra? Sa han och hjälpte mig upp.
- Ja. Sa jag och torkade tåren.
Han hjälpte mig till bilen och öppnade dörren åt mig. Jag satte mig ner och kollade mig direkt i spegeln jag hade i väskan.
- Fan. Viskade jag och började sminka över det röda på min kind.
- Vad menade han med att du vet hur det går om du käftar emot? Sa Justin som plötsligt satt sig i bilen och startat motorn.
- Inget. mumlade jag och såg hur mitt egna hus - eller helvetet - försvann bakom oss.
- Withney, kom igen. JAg vet ju att det är något.
- Men asså... Han typ... hatar mig och ja...
- Withney, har han... Du vet?
- Nej! Gud nej! Men han har typ misshandlat mig... Sa jag tyst och Justin tvärstannade bilen.
- Va?! Varför har du inte sagt något?! Säger han högt och ser på mig med en orolig blick.
- För jag vill inte att någon ska veta. Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig eller ringa polisen.
- Men det förstår du väl att du måste göra. Säger han och började köra igen.
- Nej...
Och där var diskutionen (?) slut. Efter cirka 5 minuter var vi framme vid en restaurang. Vi klev in och satte oss vid ett bord vid fönstret för två.


- Jag tar en Cola och en plankstek. Log jag mot tjejen som kom fram till oss.
- Jag tar samma. Log Justin och tjejen nickade innan hon gick iväg.
Vi log mot varandra innan jag tog upp mobilen som ringde. Dolt nummer.
- Hallå? Sa jag.
- Tro inte att jag har gett upp. För då tror du helt fel...
----------------------------------------

Förlåt! Hinner inte mer nu, ska packa till Skåne. VI åker imorgon så jag tror inte att det blir någon bra uppdatering i helgen.... Hoppas ni stannar!!

Kommentarer
Postat av: milia.99

jättebra!!!!

haha jag bor i skåne!!!

2011-11-10 @ 17:24:04
URL: http://milia99.bloggplatsen.se
Postat av: klara

Du, jag skulle ALDRIG lämna den här bloggen! Tro inget annat! Men jag tror att det är Blake som ringer :O

Jag gillar inte Blake... Haha. Men när Justin släpper av henne kan inte Blake typ rusa ut då och slå ner henne och sånt, men då kommer Justin och typ hotar med att ringa polis och ja... Hehe. Men as bra bara så att du vet! Vilken är din favorit låt på Under The Mistletoe? Ha det så bra i Skåne! Jag var där i sommras, fast då var jag i Båstad jag vet inte vart du ska. ;) Kram!! :D

2011-11-10 @ 20:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0