The light of love 28 - Goodmorning Sunshine

- J...Ju...Justin.
Jag vaknade av en hes, trött röst. Kvickt satte jag mig upp och min blick föll på tjejen som låg i sängen bredvid mig.
- Whitney! Du har vaknat! Utbrast jag och började gråta medans jag gick fram till henne.
Hon la armarna om min nacke och grät ut mot min axel.
- Shh... Viskade jag och strök min hand upp och ner längs hennes rygg.
Snart slutade båda gråta och vi somnade om.

Jag vaknade snart igen av att någon gick runt i rummet. När jag öppnade ögonen såg jag Lissy gå runt med papper i handen.
- Godmorgon. Mumlar jag trött och hon ser på mig.
- Godmorgon, Justin. Sovit gott?
- Ja.
JAg vänder på huvudet och ser på Whitney. Hon sitter upp i sängen och ser på teven, men när hon hör min röst tittar hon på mig.
- Godmorgon. Sa hon hest.
- Godmorgon, hur är det? Sa jag och satte mig upp.
- Sådär. Bättre i alla fall.
Jag reste mig upp och satte mig bakom henne så hon satt i mitt knä. På teven var det nyheter och de pratade om jordbävningen.
- Jordbävningen i Atlanta igår eftermiddag tog många liv. De svårt skadade fördes till Birminghams Sjukhus. Nu vårdas många personer. Det sägs också att Justin Bieber fördes dit. Hans flickvän Whitney Thompson var svårt skadad och är en av de som vårdas...
- Roligt. Då är man överallt på teven. Suckade Whitney och lutade sitt huvud bak på min bröstkorg.
Jag pussade henne på huvudet och log lite.

1 vecka senare

Nu har det gått en vecka. Båda har fått komma ut ifrån sjukhuset. Både mitt och Whitneys hus har blivit förstörda så vi har tagit in på hotell här i Birmingham. Vi vet inte hur länge vi får stanna där, men jag får nog åka till Kanada, men Whitney har ingen annanstans att bo så hon får nog åka med mig.
- Whitney! Är du klar snart!? Ropade jag och hon kom fnissandes ut från badrummet med en vit handduk runt sin kropp.
- Jajaja, easy boy. Så länge var jag inte där inne. Fnissade hon och gick fram till garderoben.
- Jo, faktiskt. Flinade jag, gick fram till henne, kysste henne och gick in till badrummet.
Jag hörde Whitney fnissa efter mig.

Whitney

Jag fnissade lite innan jag lät handduken falla till golvet och jag såg på de stygn som doktorerna fixat på min mage. De var tvunga att operera när jag kom från jordbävningen. Efter några tankar så tog jag på mig trosor och ett gulligt nattlinne (vi shoppade för några dagar sedan). Sedan borstade jag håret - som fortfarande var fuktigt efter duschen - och gjorde en snefläta (?). Jag kollade på mina armar. Det var rivsår överallt på mig. Benen, armarna, magen, ryggen - överallt! 
Jag kröp ner under täcket och kröp ihop till en liten boll. Sedan slöt jag ögonen och lät tankarna flöda.
Vad skulle hända?
Skulle vi kunna flytta tillbaka till Atlanta?
Vad hände med Alli, Mel, mamma och... Blake?
Kommer jag få bo i Stratford hela mitt liv (inte för jag har något emot det)?
Snart kände jag huvudvärken komma tillbaka. JAg suckade.
Den senaste veckan "hemma" har jag haft huvudvärk. Tyra säger att det är normalt och att det kommer fortsätta så ett tag, vilket jag inte gillar.
Sakta gick jag upp och fram till skåpet i köket. Jag ställde mig på tå och räkte mig efter tabletterna. Då kände jag en hand på min midja och såg en lång arm ta ner tabletterna.
- Tack Justin. Log jag och vände mig om.
- Så lite så. Sa han och pussade min näsa innan han gick vidare tillbaka till sovrummet.
Jag hällde upp ett glas med vatten och tog två tabletter. Sedan gick jag efter Justin till sovrummet och la mig i sängen. Justin kom några sekunder senare och kröp ner bakom mig. Han la sina armar om min midja och drog mig till sig, vilket fick mig att le.
- Godnatt Honey. Viskade han och kysste min nacke.
- Godnatt Bieber. Viskade jag tillbaka och slöt mina ögon. Jag älskar dig. La jag till.
- Jag älskar dig också.
Sedan somnade jag.

Jag vaknade av att någon blåste i mitt hår. Sakta öppnade jag ögonen och vände mig mot Justin som flinade.
- Godmorgon Sunshine.
- Varför blåser du i mitt hår? Sa jag hest och suckade.
- Hade tråkigt. Sa han och pussade min kind.
- Varför går du inte upp då?
- 1. Du ligger på min arm. 2. Jag vill inte väcka dig. 3. Kan du flytta dig? Min arm har somnat.
Jag skrattade innan jag satte mig upp och sträckte på mig.
- Nämen, Justin, var du där? Godmorgon. Retades jag och reste på mig för att gå fram till fönstret.
- Ha-ha. Muttrade han och reste sig upp.
Jag drog upp gardinerna och Justin stönade.
- Sluta! Dra för igen!
- Nepp. Flinade jag och såg ut över staden.
Han suckade och bar upp mig medans jag skrek och skrattade.
- Justin! Skrattade jag och han slänge ner mig på sängen.
Han satte sig gränsle över mig och började kittla mig.
- JUSTIN! Skrek jag och skrattade.
- Jag sitter här, du behöver inte skrika. Flinade han.
- Sluta! Skrek/skrattade jag.
Plötsligt slutade han och såg in i mina ögon.
- Säg att jag är bäst. Viskade han och böjde sig ner över mig.
Jag skakade på huvudet och han suckade.
- Men komigen! Så svårt är det inte. Suckade han och jag skrattade.
- Förlåt, men jag är inte en sådan person som ljuger.
-------------------------------------------

FÖrlåt för kort, förlåt för bildlöst, men jag har JÄTTEMYCKET läxor! Två är till imorgon och jag kan dem inte och sedan är det typ tre till nästa vecka så... Hjälp!! Haha, nejdå... Men vad tycker ni?? Ge tips, kritik och ja... Vad som helst

Kommentarer
Postat av: ellen

Jätte braaaaaaaaaaaaa! MERAAA!!

2011-11-15 @ 20:13:27
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: Klara

AS BRA!!! :D <3

2011-11-15 @ 20:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0