The light of love 35 - Pizzaa

Nästa morgon vaknade jag av att Zayn pratade i telefonen.
- Men hon vill inte prata med dig!    Hon sover.     Men please!
Jag öppnade sakta ögonen och såg att han pratade i min telefon?!
- Zayn... Mumlade jag hest och han såg på mig.
Justin mimade han och jag nickade. Efter någon minut la han på och gav mig mobilen.
- Vad sa han? Mumlade jag trött och satte mig upp.
- Att han ville prata med mig, att jag skulle sticka åt helvetet och ja... lite så. Han satte sig på sängkanten.
- Idiot... Mumlade jag tyst innan jag klev ur sängen.
Jag kände Zayns brännande blick i min rygg och jag kom på att jag bara hade ett maglinne och tajta mjukisshorts. Jag vände mig om och pekade på dörren.
- Okej, jag går. Skrattade han och gick ut.
Suckande gick jag till garderoben och skjöt undan ena dörren. Vad skulle jag ha på mig? Jag skuttade fram till fönstret och såg ut. Oh, shit. Det snöade! Ett stort leende spred sig på mitt ansikte. Det snöade inte mycket, men tillräckligt för att göra mig glad.
- Iiipp... Pep jag och gick med snabba steg tillbaka till garderoben.
Tillslut blev det svarta underkläder, mörka jeans och en stickad tröja i grått med långa ärmar. Sedan borstade jag håret och drog det så det låg på högra axeln. Sminket blev följande: mascara, lite mörkare ögonskugga, läppglans, lite puder och eyeliner.
- Klart. Sa jag till mig själv och log. 
Småspringande gick/sprang jag till köket där Zayn stod och kollade i en kokbok.
- Vad gööör du? Sa jag med lite utdragning på gör medans jag slog mig ner på ena barstolen vid köksön.
- Letar efter... Något. Sa han och det fick mig att skratta.
- Du letar efter något, men du vet inte vad?
- Japp, exakt!
Fnissande gick jag fram till kylskåpet och ställde fram apelsinjuicen på bänken. Sedan sträkte jag mig efter ett glas men räckte inte.
- Zaayn!
- Jag står bakom dig. Fnissade han och tog ner ett glas åt mig.
- Tack. Log jag och hällde upp juice i glaset, för att sedan ställa in juicen igen.
Jag drack upp allt direkt och ställde glaset i diskmaskinen.
- Har du sett att det snöar? Sa jag.
- Ja, jag såg det imorse. Vintern kom tidigt iår. Log han och jag nickade.
- Ja, verkligen. Jag tror jag ska gå ut och fota lite med min systemkamera. Sa jag och gick mot hallen.
- Okej, men ring om det är något! Ropade han efter mig.
- Jadå!
Snabbt hämtade jag min systemkamera och la den på golvet medans jag lindade en halsduk om halsen, tog på mig mössa och vantar och sist en jacka. Innan jag gick ut stoppade jag i fötterna i mina Ugs.

Den kalla kylan slog emot mig direkt och det fick mig att le. Ett tunt lager snö låg på marken och fick New York att likna ett vinterparadis. Med några få steg var jag ute vid den lugna vägen och började gå genom kvarteret. De små snöflingorna sjönk mot marken och i det svaga solskenet såg det ut som glitter.

Efter några timmar ute gick jag tillbaka och steg in i vämen.
- Helloo! Ropade jag och Zayn kom till hallen.
- Kom fort! Justin är på TV! Sa han och jag slängde av mig skorna.
Snabbt sprang jag in till vardagsrummet - med halsduk, vantar och mössa - och höjde volymen.
- Så Justin... Det ryktas att du har en tjej? Sa reporten och publiken började djubla.
- Ja. Jag hade en tjej. Sa han nedstämt.
- Hade? Sa reporten nyfiket.
- Ja, men sedan tyckte vi båda att det var bäst att vara vänner. Ljög han och jag gapade stort.
- Jaha, okej. Inget bråk om otrogenhet eller så? Sa reporten envist och Justin skakade på huvudet.
- Nej.
- Okej, tack för att du kom Justin, här på kanal...
Jag slog av teven och torkade alla tårar. Sakta tog jag av mig halsduken, mössan och vantarna och gick ut med dem till hallen. När dem låg på hyllan gick jag med trötta steg mot mitt sovrum. Sakta stängde jag dörren efter mig och gick fram till sängen där jag la mig med ansiktet i kudden. Tårarna rann. Han hade gjort det igen. Och jag vet inte om jag kan förlåta en gång till. Allt jag vill är att leva lycklig med en kille som aldrig sviker, som älskar mig, tröstar mig, skyddar mig och ja, helt enkelt ha ett helt vanligt förhållande.
- Whitney?
Jag hörde Zayns mjuka, lugna röst och steg mog sängen. Sakta satte han sig ner på sängkanten och drog handen genom mitt hår som låg på min rygg.
- Är du okej? Sa han tyst.
- Nej. Mumlade jag och satte mig upp i en snyftning.
- Jag vet att vi inte känner varandra så bra, jag menar... Vi träffades för någon dag sedan, men jag vill att du ska veta att jag finns här för dig. Om du vill prata eller så, för du är verkligen speciell, Whitney. Jag vet inte varför, men det klickade för oss. Och då menar jag inte mer än vänner. Sa han och en tår rann ner, inte av srog, utan av glädje.
- Tack Zayn. Log jag och kramade honom hårt.

Resten av dagen tillbringade vi med varandra. Vi lärde känna varandra, vi umgicks och ja, vi gjorde allt som vanliga tonåringar skulle göra.
- Okej, vad vill du ha till middag? Sa Zayn och jag ryckte på axlarna.
- Något gott?
- Men ååh, jag har bara äcklig mat hemma. Skojade han och lotsades vara sur.
- Haha, men kan vi inte beställa pizza då? Föreslog jag med ett skratt.
- Visst. Log han och tog upp telefonen.

Efter några få minuter kom pizzan och vi slog oss ner framför teven.
- Pax att välja program! Utbrast jag och tog dosan.
- Men åååh. Suckade Zayn ironiskt.
Jag kollade bland kanalerna och det blev... GLEE! Yaay!!
- Åh nej, inte Glee. Suckade Zayn och började äta.
- Haha, åh jo, Glee! Log jag och började äta jag med.
Jag vet inte varför, och jag vet att det är knäppt, men jag känner mig... Hel med Zayn. Men vi har inte känt varandra länge och ja, jag vet inte...
Jag såg på hans profil när han började kritisera Glee. Han hade ett litet leende på läpparna och hans ögon glittrade i ljuset. Plötsligt slutade han prata och såg på mig med ett flin.
- Vad? Fnissade han.
- Inget. Log jag och fortsatte äta.
- Whitney. Sa han och jag såg på honom.
Jag suckade och ryckte på axlarna.
- Okej, jag säger sanningen, men du får verkligen inte bli sur, eller typ stöta ifrån mig. Sa jag allvarligt och han nickade.
- Det skulle jag aldrig göra.
- Okej... Men jag typ... Jag tror jag... Är kär i dig... Stammade jag och jag såg hur hans ansiktsuttryck ändrades.
--------------------------------------

Whoaa!! Haha, förlåt för att det inte blev något igår, men jag hade fullt upp. I helgen är jag också upptagen men jag ska försöka - verkligen försöka - få ut i alla fall ett till kapitel! Kommentera!! Har lite idéer så jag tror att jag börjar med ett kapitel, börjar. Vi får se när det blir klart... But What Do Yah Think?! <3 XoXo 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

ååh kanske zayn o whitney blir tillsammans!

undrar vad som händer med justin...

snälla ett till idag!

2011-11-26 @ 15:58:26
URL: http://milia99.bloggplatsen.se
Postat av: Cherry

Herregud, så bra :) ♥♥

2011-11-27 @ 01:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0