The light of love 37 - Friends is fun

- Whitney! Är du klar snart?! Ropade Zayn från hallen.
- Jajaja! Haha, snart! Ropade jag tillbaka medans jag snabbt satte i min stora, runda  örhängen.
Jag hörde hur han skrattade vilket fick mig att le.
Igår hade vi somnat framför teven båda två. Det var väldigt mysigt.
Snabbt sprang jag ut till hallen och hann inte stanna så jag krockade rakt in i Zayn och skrattandes tog emot mig.
- Oj, hihi, förlåt! Fnissade jag och stoppade ner fötterna i mina kära Ugs.
- Lugnt. Log Zayn medans jag snurrade halsduken runt min hals.
Sedan tog jag på min mössa, hängde min handväska på axeln och sedan gick vi ut i vinterlandet. Det var ganska halt på gatan så jag höll i Zayns arm så jag inte skulle ramla. Varje gång jag vinglade till fnissade Zayn medans jag slog honom löst på armen.
Vi hade bestämt oss för att gå på stan idag. Vi skulle kolla in olika affärer och sedan äta lunch på Donken, som vanligt.
Så snart vi såg köpcentret så pep jag till och stannade.
- Wow, awesome!! Utbrast jag och Zayn skrattade åt mig.
- Kom nu.
Han drog med mig mot det, eller jag kanske drog med mig honom? Haha. Men efter några minuter var vi framme och klev in genom dörrarna, in i värmen. Jag såg mig omkring och tog med mig Zayn till Forever21. Där köpte jag lite underkläder, en söt tjocktröja, en ny halsduk - och mössa och vantar som passade till - och smycken. Sedan följde jag med Zayn till någon elektrobutik som jag kallar det. Där fanns det datorer, telefoner och massa annat. Jag gick runt och kollade på datorer medans Zayn kollade på mobiler. Jag stannade vid en MacBookAir. Min blick föll på priset och jag suckade medans jag gick vidare.
- Är du klar Zayn? Sa jag med ett leende.
- Japp.
Vi gick ut och gick  runt lite tills klockan vart ett. Då satte vi oss på donken.

- Snälla! Kan vi gå in dit? Bad jag till Zayn och pekade på Juicy Couture.
- Okej, sista för idag.
- Yes! Tack Zayn! pep jag och kramade honom.
Vi gick dit och jag köpte smycken, jeans, toppar och ja lite sånt, och sedan började vi gå hem. Jag hade faktiskt inte köpt så mycket, jag hade ju bara tre påsar. Precis när allt kändes som bäst, såg jag ett ansikte jag ville undvika till 100%. Zayn gick närmre mig. Justin såg på mig med tårögda ögon, men såg sedan på Zayn och hans blick förändrades till hat. Zayn tog genast min hand och såg tillbaka på Justin.
- Släpp henne. Röt Justin och puttade till Zayn.
- Justin sluta. Sa jag lugnt, även om jag kände att gråten var nära.
- Nej! Skrek han och gick närmre mig.
- Justin, vad är det med...
- Du behöver inte låtsas att du hatar mig! För jag vet att du älskar mig. Sa han och ställde sig nära men jag puttade bort honom.
- Vafan har hänt med dig?! Röt jag. Du är inte den Justin jag älskade. La jag till.
- Du lämnade mig. Du var mitt allt! Sa han.
- Du, anklaga inte mig för det här! Det var faktiskt du som var otrogen.
Hans min förändrades. Den här gången var hans blick fylld med ånger.
- Förlåt Whitney, jag bara...
- Du, jag vill inte höra mer. Kom Zayn, vi går. Sa jag utan att släppa Justin med blicken.
Jag tog med mig Zayn bort och han tog två av mina påsar, jag log tacksamt. Just nu var allt skit. Hela mitt liv. Allt hade fallit samman. Jag hade bara sopor kvar. Förutom en person som är värd guld: Zayn.
Jag älskade honom. JAg hade inte vågat erkänna det förrän nu, men jag älskar honom faktiskt. Hans närhet får mig att le. Hans röst får mig fnittrig, och hans hjärtslag får mina att fortsätta slå. Jag kan verkligen inte tacka honom nog. Han har gjort mitt liv värt att leva.
- Whitney? Sa Zayn och jag såg på honom.
- Va? Förlåt. Sa jag tyst.
- Det är lugnt. Jo jag frågade vad du ville göra nu? Sa han som om ingenting hade hänt, vilket var bra.
- Öhm... JAg vet inte, faktiskt. Först vill jag nog tillbaka till huset och lämna påsarna, och sedan får du bestämma. Sa jag och han nickade.
- Då tycker jag att vi ska... Jag tycker att vi ska dra till mina kompisar, de vill gärna träffa dig. Sa han och log mot mig.
- Okej... Sa jag nervöst.
- Vadå? Dem är inte farliga.
- Nej, men tänk om de inte gillar mig. Suckade jag och han fnissade.
- Det gör dem. Jag lovar. Och om inte slår jag skiten ur dem.
Nu var det min tur att fnissa.
Efter några minuter var vi hemma och jag började direkt packa upp mina saker.
- Whitney! JAg åker och hämtar mina kompisar! De ville komma hit! Ropade Zayn.
- Okej!
Jag hörde ytterdörren öppnas och smällas igen. När jag packat upp mina nya saker tog jag med påsarna ut till köket. Där la jag de i lådan längst ner. Sedan satte jag mig framför teven och slog på TV11. Där var det Glee, Yaay!! Haha.
Jag såg på det en stund och sedan var det reklam. Då suckade jag och gick fram till fönstret och såg ut. Det hade slutat snöa. Trädens grenar var fyllda med snö och i solen såg det ut som om något gått och hällt glitter på dem.
Plötsligt öppnades dörren och huset fylldes direkt av skratt och prat.
- Whiteny! Ropade Zayn och jag log.
Sakta gick jag ut till hallen och log mot de fem killarna, inklusive Zayn.
- Killar, det här är Whitney. Whitney, det här är Liam, Louis, Niall och Harry (tar från one direction, de kommerse ut som dem också). Sa han och pekade på tre långa killar.
- Hej. Log jag.
- Tja! log de och jag fick - konstigt nog - en kram av alla.
Vi gick in till vardagsrummet. Zayn hämtade dricka till alla och jag började prata lite med Harry, han var snäll. Plötsligt började Louis och Zayn busa runt i huset. De jagade varandra och vi andra skrattade åt dem. Snart kom Zayn och satte sig bredvid mig. Han drog in mig i sin famn och kysste min panna.

Vi var med killarna hela kvällen och ja, när klockan var halv ett gick dem hem, eller Zayn skjutsade hem dem, så jag var själv. Jag började plocka undan och sedan gick jag till mitt rum. Precis då ringde mobilen.
- Hallå? Sa jag och drog för persiennerna.
- Whitney? Det är Zayn. Jo, det tar nog lite tid innan jag kommer hem. Det är mycket trafik. Sa Zayn och jag hörde biltutor i bakgrunden.
- Okej, var försiktig.
- Jadå, puss.
- Puss
Vi la på och jag böt om direkt. Sedan kröp jag ner i min säng och slöt ögonen.
Plötsligt hörde jag ljud. Som fotsteg. Snart hörde jag glas som slog i golvet occh steg mot mitt rum.
- Z-Zayn? Stammade jag tyst.
Dörren öppnades. Jag skrek högt. Gestalten kom mot mig och tog handen för min mun. Paniken steg i mig.
--------------------------------

Vem är det?!? Haha, kommentera!!!!! XoXo

Kommentarer
Postat av: Nelly

2011-11-27 @ 16:27:41
Postat av: Nelly

Den här novellen är asbra! Snälla skriv nästa del nu!!!!! Jag måste få läsa den!!!!!

2011-11-27 @ 16:29:16
Postat av: Lexi

Jätte, super och skit bra!!

Skriv mera snälla, snälla, snälla!!!

2011-11-27 @ 16:58:10
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-11-27 @ 17:21:55
Postat av: Klara

As bra! :D SNälla mer!! men snälla, gör inte så att hon får hamna på sjukhus eller nått. Det är inte så kul att läsa då :/ <3

2011-11-27 @ 17:22:47
Postat av: ellen

FAN DU KAN JU SKRIVA! mera!

2011-11-27 @ 18:05:32
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: Rebecca

OMG!! :oo



fortsätt!!

snälla en till? snälla <33

2011-11-27 @ 18:17:00
Postat av: bella

Aaaahh!! Gud vad bra!! HaHaHaHa:D:D:D:D:D

2011-11-27 @ 19:48:56
Postat av: Cherry

Omg, så bra :D ♥♥

Sjukt spännande :D ♥♥

2011-11-27 @ 20:37:46
Postat av: Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina :D <333

AAAAH, skriv mer nuuuuu snälla :)<33333333333333333333

2011-11-27 @ 22:17:47
Postat av: Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina :D <333

asså en sak bara: när alla säger SKRIV MER så ska du göra det :P<333333333

2011-11-27 @ 22:28:28
Postat av: Anonym

ååååh meeeeeerrr!!!!

2011-11-28 @ 16:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0