Let Your Heart Speak FIFTY FOUR THE END!

Maddie

Allt jag hörde var ett pip. Jämna mellanrum, annars var det tyst.
Jag visste inte vart jag var, jag visste inte vad som hade hänt.
Jag visste absolut ingenting.

Plötsligt hörde jag en dörr som öppnades och stängdes. Långsamma steg mot min säng och en hand i min. Jag hörde hur någon snyftade och snyftade. Jag hade lust att öppna ögonen men jag kunde inte. Det var som stora stenar framför mina ögonlock.
- Maddie... Grät personen som satt där.
Jag försökte komma på vem det var, och efter en stund kom jag på det, och när jag gjorde det kände jag mig som en idiot. Det var Justin.
- Snälla... Grät han vidare.

Justin

Jag såg upp på det bleka ansiktet med stängda ögon. De blå/lila läpparna fick mig att rysa. Personen som låg i sängen var inte alls lik den personen jag älskade.
- Aj...
Jag såg chockat upp. Maskinen började pipa fortare och jag tryckte på knappen så massa doktorer kom in.
- Vad händer?! Sa jag högt och en tjej kom fram till mig.
- Du måste gå ut. Sa hon allvarligt.
- Nej!
Hon puttade ut mig och stängde dörren. Jag började gråta. Mamma kom fram och kramade mig. Chaz kom också fram och kramade mig.
- Vad hände? Sa han.
- Jag vet inte. Sa jag och snyftade.

Vi satte oss ner igen och väntade på att de skulle komma ut.
Efter en halvtimme kom en tjej ut med papper i handen.
- Hur mår hon? Sa jag snabbt.
- Läget är stabilt. Hon är vaken men är lite snurrig. Sa hon.
- Får jag gå in? Frågade jag.
- Visst. Log hon.
Jag gick in. Hennes hud hade fått mer färg, samma sak med hennes läppar.
Hennes ögon var öppna och hon mötte mig blick när jag kom in.
- Maddie!
Jag gick fram och kramade henne försiktigt. JAg började gråta och hon med.

Två månader senare

- Kom nu, vi måste åka.
Jag log mot Lissie och gick med henne ut till bilen. Pattie var också med. Vi åkte mot kyrkan och när vi var där smet vi in i ett extrarum. Jag slog mig ner på en stol och Pattie började fixa mitt hår.
- Jag åker och hämtar känningen! Ropade Lissie.
- Okej!
Pattie tog lite av mitt hår fram och drog bak det och flätade. Sedan tog hon min korta snelugg och gjorde en inbakad fläta. Sedan plattade hon resten av mitt hår, innan hon sprayade på med hårspray. Då var Lissie tillbaka och jag kröp i klänningen.


- Kom nu!
JAg log mot Pattie när jag såg Lissie bli inputtad till ett annat rum av Pattie. Då började Pattie sminka mig.

Okej, jag tror ni har fattat vad som hänt. För ungefär... en månad sedan friade Justin till mig, och jag sa ja. Och nu är den stora dagen här och jag är så nervös! Pappa ska lämna över mig, Lissie ska vara tärna med Jazzy och ja... Vad mer kan jag säga?

- Åhh, vad fin du är!
Pappa kom in i rummet och jag kramade honom försiktigt.
- Det är dags. Sa Lissie till mig och jag nickade.
Jag gick med pappa till porten och tog hans arm. Jag såg Lissie ta Jazzys hand och le mot mig.
Musik började spela och två killar öppnade porten.
I kyrkan var det fullt med stående folk på sidorna, prästen längst fram och Justin stod framför med ett bigsmile på hans läppar.
Jag log tillbaka. Gråten i min hals kom, men jag kämpade för att hålla tillbaka tårarna.

- Tager du, Justin Drew Bieber, Madelene Ashley Jones till din fru och älska henne i nöd och lust tills döden skiljer er åt.
- Ja.
Jag log stort och var nära  på att börja fnissa.
- Tager du, Madelene Ashley Jones, Justin Drew Bieber till din man och älska honom i nöd och lust tills döden skiljer er åt.
- Ja.
- Ringarna.
Justin log mot mig och Chaz kom fram med ringarna och han flinade mot mig. Jag log tillbaka.

Vi böt ringar och Justin kysste mig, allt det andra! JAg fick min dröm uppfylld: Att gifta mig med Justin och skaffa underbara barn. Max och Julie.
Vi levde lyckliga i alla våra dagar...
-----------------------

Ja, jag avslutar denna novell här! Men jag ska såklart börja på en ny! Måste bara få lite ideer, men kommentera vad ni tyckte om novellen! Bra eller dålig? Tråkig eller rolig? P.S Jag tål kritik!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag fatta typ inte i början..ja mena..först är hon död, och sen piper det och hon ligger på sjukhus xDD hehehehehe..

2011-10-12 @ 18:16:33
URL: http://kkrazyguurl.blogg.se/
Postat av: Klara

VAA?! Hallå, hon var ju död?! Hon låg i kistan, och dem hade begravt henne? Och helt plötsligt låg hon på sjukhus, och var inte alls död... Kan du förklara i ett inlägg??

2011-10-12 @ 18:37:49
Postat av: Jojjo

Börja på ny nu <3

2011-10-12 @ 22:01:42
Postat av: Rebeccc¨

2011-10-13 @ 14:42:05
Postat av: Rebecca

oj, råkade skicka iväg, ingenting där uppe x)



jätte bra :)

2011-10-13 @ 14:42:50
Postat av: Förvirrad cheyy

Gifter de sig när hon är död eller händer detta i himlen? Liksom för henne? Eller drömde Justin och alla andra att hon hade dött?

2011-11-24 @ 09:53:25
Postat av: Lisa

Jag fattar inte, hon dog ju?

2012-01-24 @ 19:43:13
Postat av: johanna ödman

jag tyckte denna novellen var så jävla bra , jag sitter fortfarande och gråter för det var så sorligt när hon skrev lappar till han <3 tack för du gjorde novellen som en värklig historia

2012-06-02 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0