Let Your Heart Speak FORTY SEVEN Kids!

- Älskling...
Jag öppnade sakta ögonen och mötte Justins söta ögon.
- Hur är det?
Jag la märke till att han inte hade någon tröja, bara pyjamasbyxor. Hans kalla hand tog tag i min varma. Jag rös till.
- Bra. Sa jag hest och suckade lite.
- Säker?
Jag nickade sakta och han log lite.
- Vad är klockan? Sa jag och satte mig upp.
- 12, jag ville inte väcka dig innan.
Han pussade min panna och jag log. Jag sträckte lite på mig innan jag reste mig upp och vinglade till. Jag blundade hårt och återfick balansen.
- Vad hände igår egentligen? Sa Justin och gick fram till min resväska för att välja kläder till mig.
- JAg vet inte. Kände mig bara ledsen och iakttagen. Sa jag och gick fram till spegeln.
- Kanske var din mamma. Sa han medans jag drog min borste genom håret.
- Kanske.
- Här.
Jag vände mig om och han slängde några kläder på mig. Jag föste ut honom och böt om.


Jag log över hur bra klädsmak han hade innan jag traskade neråt.
I köket satt Justin och Pattie vid köksbordet.
- Vart är pappa och Jeremy? Sa jag medans jag satte mig bredvid Justin och skådade den uppställda maten.
- De åkte och handlade. Sa Pattie och vek ihop tidningen. Hur mår du nu? La hon till och såg på mig.
- Bra. Sa jag och log tacksamt.
- Så bra då. Sa hon och reste på sig.
- Vart ska du? Sa jag medans jag hällde upp apelsinjuice i mitt glas.
- Till flygplatsen, ska åka hem idag. Sa hon och jag vred blicken på henne.
- Jaha... Ehm, hejdå antar jag. Sa jag smått överaskad över vad hon just berättat, reste mig upp och gav henne en kram.
- Hejdå.
- Hejdå mamma, ses om några dagar.
Justin gav henne en kram innan hon gick ut till hallen, ropade hejdå och gick ut. Vi kollade ut genom fönstret och såg henne hoppa in i en taxi. Jag kände hur Justin tittade på mig så jag kollade tillbaka.
- Vad? Log jag och tog en tugga av min ostmacka.
- Du ser ut att ha mycket att tänka på. Sa han mystiskt vilket fick mig att skratta lite.
- Jaha, trevligt. Skrattade jag och drack lite mjölk.
- Jaa... Sa han och såg på mig med mystiskta ögon.
- Men slutaa! Klagade jag och han skrattade.
- Min lilla bebis! Log han och drog upp mig i sitt knä.
- Haha, Justin jag äter juu! Sa jag och tog upp mjölken.
- Japp, jag ser det. Retades han och jag höll glaset över hans huvud.
- Nej! NEJ! Okej. Skrattade han och jag hoppade tillbaka till min stol igen.



- Hallå?! Vi är hemma! Ropade Jeremy från hallen.
- Här uppe! ROpade Justin och fortsatte kittla mig.
- SLUTA! Skrattade jag och han bara flinade.
- Aldrig.
- JUSTIN!!! Skrek jag medans jag skrattade.
- Säg att jag är bäst.
- Du är bäst, SLUTA NU! Skrek jag och han slutade.
- Puss?
- Aldrig efter det här.
Då började han kittla mig och jag gav efter och han fick en puss. Jag reste mig upp och rätade till tröjan som åkt upp lite. Sedan sprang jag ner till hallen och Justin började jaga mig runt i huset.
- UNGAR! Skrattade Jeremy.
Vi stannade och tittade på honom. Väntade på att han skulle säga något. Men han sa inget. Så vi fortsatte. Snart kom Jazzy med i leken också. Jaxon satt på golvet och tittade på oss.
Allt slutade med att alla låg på golvet och andades ut. Jeremy och pappa bara skrattade åt oss.
- Maddie, kan jag få prata med dig? Sa pappa och jag nickade.
Jag reste mig upp och följde med honom till övervåningen.
- Jo...

Justin

Jag satte mig upp i soffan med Jazzy i knät. Jag väntade på att Maddie skulle komma tillbaka. Allt jag hörde var en låg röst och sedan vart det tyst. Men snart bröts tystnaden och snyftningar hördes. Plötsligt började Maddie skrika. Ändå var det otydligt vad hon sa. Plötsligt öppnades en dörr och snabba steg i trappan hördes.
- Maddie?
Ytterdörren öppnades och smälldes igen. Jag satte Jazzy åt sidan och reste på mig. Snabbt drog jag på mig skor och en jacka och hängde Maddies jacka över armen innan jag gick ut. Jag såg mig omkring, men jag såg henne inte.
Jag började springa runt och fråga de enstaka personerna som var ute om de sett henne, men nej.
Vad var det som hade hänt egentligen?

-----------------------

Förlåt för den dåliga uppdateringen. Men vi har mycket läxor och skolan kommer i första hand! Men ja, här  är ett kapitel! Ska börja skriva på nästa nu också.
Kommentera!! P.S Ni får gärna sprida bloggen ;)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-10-05 @ 06:56:25
Postat av: sara

så bra

2011-10-05 @ 07:01:57
Postat av: klara

DU SLUTAR ALLTID FÖR SPÄNANDE! Snälla, skriv mer!! AAS bra jue <33 Avgudar dig :o

2011-10-05 @ 18:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0