Let Your Heart Speak FORTY SIX Merry Christmas!

Vi hoppade i bilen och åkte hem igen. Pattie vad i full gång med att baka julgodis medans Jeremy klädde granen. Jaxon låg i soffan och sov, så söt! Justin hjälpte Jazzy med jackan och skorna innan hon sprang fram till Jeremy och tog tag i hans ben. Justin och jag tog av oss ytterkläderna och sedan gick vi åt olika håll. Jag gick till Pattie och började hjälpa henne och Jusitn gick till Jeremy.
- Vad kan jag hjälpa till med? Sa jag och ställde mig bredvid henne.
- Du kan få kolla om det är klart i ugnen.
- Okej.

Justin

- Såå... Du gillar henne? Sa pappa medans han hängde upp en julkula i granen.
- Ja. Log jag och hängde i lite glitter.
- Och hon gillar dig?
- Ja, det hoppas jag. Sa jag med ett litet skratt.
- Det tror jag nog. Sättet hon skiner upp när du är i rummet går inte att missa. Ler han.
Jag nickar sakta och slår mig ner bredvid Jazzy i soffan. Hon hoppar upp i mitt knä och ler åt mig.
- Vart är Maaaddiee? Sa hon.
- I köket. Log jag och hon sprang ut dit.

Maddie

Plötsligt hör jag snabba steg mot mig och snart känner jag armar om mina ben.
- Hej Maaaddiiee! Ler Jazzy.
- Hej Jazzy. Log jag och tog upp henne i min famn och satte henne mot min höft.
- Vad gör du? Sa hon och pekade på formarna som var fyllda med knäck.
- Jag gör julgodis. Log jag och hon nickade.
Jag släppte ner henne och fortsatte.

Efter en stund kände jag två armar om min midja. Jag log lite för mig själv och vände mig om.
- Hej bästaste killen i världen. Sa jag och pussade Justin på munnen.
- Hej sötaste, snällaste, bästaste, coolaste...
- Okej okej, jag fattar, du älskar mig. Avbröt jag med ett skratt.
- Ja, listan är lång. Flinade han och kysste mig.
Jag vände mig om igen och började plocka ihop sakerna jag använt. Justin slog sig ner vid köksön och plockade upp en apelsin kastade lite med den.
Jag slog en snabb blick på klockan och såg att alla skulle komma om en timme.
Men snabba steg gick jag upp på gästrummet och drog på min röda klänning med detaljer på. Sedan satte jag upp håret i en  fin uppsättning innan jag sminkade mig.


Jag tog sedan på mig mina klackskor och gick nerför trappan där Justin stod.


Justin mötte min blick och log. Han mötte mig sedan vid slutet av trappan och räckte fram sin arm som jag tog tag i.
- Vacker du är. Viskade han i mitt öra och vi började gå mot vardagsrummet där alla var.
- Du med. Log jag och såg på hans kläder.
Vi slog oss ner i sofforna och jag sa hej till alla med ett leende.
Men tanken på att det här var första julen utan mamma knuffade bort leendet. Jag vet att jag inte kan börja gråta nu, det tänker jag inte göra. Men endå så är det svårt. Svårt att vara stark.
Men jag får väl tänka att hon är här. Att hon sitter bredvid mig och ler stort mot mig.
- Maten är klar nu!
Den meningen fick mig att slå ner blicken och snabbt försöka komma tillbaka till den riktiga världen.
- Maddie?
Jag såg upp och mötte Justins oroliga blick. Då gav jag honom ett litet osäkert leende och tog tag i han utsträckta hand.
Han drog upp mig så jag hamnade i hans famn. 
- Vad är det? Viskade han och la armarna om min midja.
- Inget. Viskade jag och lutade pannan mot hans bröstkorg.
- Säg till. Sa han och tog med mig till matsalen.
Jag slog mig ner bredvid Steve och Pattie och Justin satte sig mitt emot mig. När alla fått mat började alla prata med alla. JAg satt mest tyst och åt den goda maten. Allt som for runt i mitt huvud var mamma. Hon kanske skulle sitta bredvid mig nu...
Tänk om hon är i det här rummet, just nu. Om hon tittar på mig.
Plötsligt så kände jag en kall vind. Som om ett fönster plötsligt skulle ha öppnats. Jag såg mig genast omkring, alla verkade som vanligt.
Plötsligt kände jag mig lite yr och illamåendet steg. Jag såg ursäktandes på de andra.
- Kommer snart.
Jag gick till hallen och gick ut på gården. Små lätta snöflingor dinglade till marken och kalla vindar klämde sig in under mitt skinn. Endast gatulycktorna stod på och lös upp de mörka gatorna. Lite spökligt susade vinden förbi.
- Maddie, vad är det?
Jag vände mig om och såg Justin stå där. JAg suckade, ryckte på axlarna och bet mig i läppen.
- Jag vet inte.
Tårar bildades i mina ögon. Jag stängde dem sakta och kände hur jag sjönk ihop.
- Du..
Jag kände armar om mig kalla kropp. Sakta trängde sig en tår ut och rann ner för mina iskalla kinder.
- Jag vet inte vad det är med mig. Sa jag och lät flera tårar falla.
- Du är kall, vi går in. Sa han och jag nickade sakta innan jag torkade mina tårar.
Direkt när vi kom in vände jag mig mot Justin.
- Säg att jag inte mår bra.
Han nickade.
Med snabba steg gick jag upp för trappan som kändes 1 mil lång och in på gästrummet. Jag drog av mig klänningen och tog istället på mig ett par mjukisshorts och ett linne.
Jag kröp in under täcket på den mjuka sängen och la huvudet på den mjuka kudden.
---------------------------------------------

Har tänkt på att börja avsluta den här och börja på en ny snart, men jag fortsätter ett tag till iaf ;)

Kommentarer
Postat av: Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina :D <333

NEEEEEEEEEEEEEJ INTE AVSLUTA :/ men du måste skriva vem som försökte döda henne eller så säger du det i skolan :D <333333

2011-10-03 @ 20:46:53
Postat av: sara

sååå bra, meer snälla <33

2011-10-03 @ 21:34:07
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-10-03 @ 22:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0