The light of love 12 - Can dreams come true?

Jag vaknade till av att mobilen ringde. Snabbt kollade jag på teven och såg att eftertexterna rullade. Jag tog upp mobilen och svarade.
"Hallå?" Sa jag hest.
"Haha, hej. Sover du?" Jag log stort av Justins röst.
"Nej, eller ja, eller... Typ! Jag somnade till en film och vaknade när du ringde" fnissade jag.
"Haha, gulligt. Jag saknar dig" sa han och jag log stort för mig själv.
"Jag saknar dig med. Vad gör du?" Frågade jag medans jag stängde av filmen.
"Ska snart åka på en fotografering och sedan ska jag ha konsert"
"Lycka till" sa jag och fällde en tår.
"Men du, jag måste gå nu. Hejdå puss
"Hejdå..."
Han la på. Suckande reste jag mig upp och gick ut med allt jag haft till köket. Sedan kollade jag klockan, halv ett på dagen. Suck. Vad skulle jag göra nu?
Då ringde mobilen, igen. Den här gången var det Mel. Yaay!
"Hey Sweetie" Sa jag och jag hörde henne snyfta. "Gråter du?!"
"Ja. Det är.... Min föräldrar" Grät hon och oron steg i mig.
"Vad har hänt?!"
"De... De är döda!"
"VA?!"
"Ja, de dog när de flög hit från Grekland"
"Men vart ska du bo? Hur är det? Vill du komma?"
"Jag vet inte vart jag ska bo. Det är dåligt. Och gärna, om det är okej"
"Alltid. KOm direkt!"
Efter några få minuter stod hon och jag i hallen och kramades. Tårarna rann från henne, mer än någonsin.

***

Mel och jag har kommit fram till att hon får bo hos oss tills hon hittar någon släkting i närheten. Hoppas bara det är okej för mamma och Blake. Men jaja, skit i vad de tycker. Hon ska sova här. Det är bestämt.

Hon hade hämtat mycket kläder och andra småsaker som vi lagt i mitt rum. Eftersom jag var dubbelsäng så ska vi dela. I alla fall ett tag. Annars får hon ta gästrummet. Men jag tycker det är roligare om hon sover hos mig.
"Så, var blir det för film nu då?" Frågade jag och gick fram till min filmhylla på mitt rum.
"Hmm... Ta den här... Vad heter den?"
"Jag vet inte" skrattade jag och drog fingertoppen över filmerna.  "Halloween?" Frågade jag och hon skrek till.
"JAA!!!"
Jag skrattade åt henne innan jag stoppade in filmen i DVD spelaren och filmen började.

"AAAAAAAAH!!!!!" Skrek Mel och hoppade en meter upp i sängen.
Jag bara skrattade åt henne. Sedan kollade jag på filmen igen. Jag älskade den. Jag älskar skräck, så... läskigt roligt.

Efter filmen var klockan halv två på natten och vi bestämde oss för att sova. Jag böt om till en sov BH och ett par mjukisshorts.
"GOdnatt" sa jag när jag satte mig i sängen bredvid Mel.
"Godnatt"
Det vart tyst. Ingen av oss sov. Jag satt och kollade ut genom fönstret och jag kände hur Mel tittade på mig. Jag såg på stjärnorna och månen. Så mycket som finns där ute.
"Saknar du honom?"
Jag kollade på Mel. Hennes ögon glänste i månskenet. Hon såg ut som en ängel.
"Ja. Enormt" sa jag tyst och såg än en gång ut genom fönstret.
Hon satte sig upp bredvid mig och såg ut genom fönstret hon också. "Tror du att drömmar kan bli verkliga?" Sa hon.
"Ja" sa jag samtidigt som jag nickade. "Jag drömde att jag träffade min drömprins. Och det gjorde jag" log jag och tog hennes hand.
Hon la sig ner igen och vände ryggen mot mig den här gången. Efter några få minuter hörde jag hennes djupa andetag. JAg log. Hon är verkligen bäst. Min blick riktades ut mot månen och stjärnorna igen. Vad finns där ute egentligen?
Jag la mig ner och somnade med det bästa i världen i tankarna.
----------------------------------

Kort och bildlöst... Världens dåligaste del alltså. Men det var bara för att ni skulle få ett idag. Vet inte riktigt var jag ska skriva om så snälla, snälla söta rara ni kan ni ge mig tips? Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

en liten ide är att Mel får typ damp och blir typ lite galen över det där med hennes föräldrar, så att hon typ behöver gå till en teraput eller sjukhuset. bara en liten ide jag vill dela med mig! ;)



Looove Mimmi! <3

2011-10-29 @ 10:58:09
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0