The light of love 3 - Football!

"Aaa, gash! Han är sååå snygg!" Jag skrattade. "Vad?! Han är ju det!" Skrattade hon.

Klockan var två på natten och jag och Mel satt uppe och kollade på Fanbloggar. Mel hade tryckt upp en fanblogg om Logan Lerman. Mel verkligen ÄLSKAR honom, haha.
"Hade inte vi typ läxa till på måndag?" Sa jag och gick in på Twitter.
"Aa, typ SO" sa hon och kollade på sina naglar.
"Har du gjort dem?" Jag skrev WithneyThompson ocg sedan lösenordet.
"Typ" skrattade hon och jag flinade.
"Okej."

Jag gick in på Justins twitter och kollade hans senaste Tweet.

Great party tonight. Girls, girls and more girls. #Swag

Nästa morgon var det söndag och vi skulle ha film maraton med massa tjejfilmer, typ Mean girls and stuff.
"Om du fixar filmerna så fixar jag dricka och godis och allt annat" sa jag och Mel nickade.
Jag gick ner och fixade ihop allt som behövdes och sedan gick jag upp med allting.
Vi satte igång första filmen och där sattes vårat maraton igång.

***

Mel stönade. "Jag orkar inget mer!" gnällde hon och jag skrattade.
"Okej, då hittar vi på något annat" sa jag och stängde av filmen.

Klockan var nio på kvällen och vi hade tittat på film HELA dagen. Mel skulle gå hem snart och vi hadei nget att göra, så hon gick hem tidigare.
Det var ju skola imorgon, så när Mel gått gjorde jag mig i  ordning för kvällen och somnade direkt när dörren till mitt rum öppnades. Jag lotsades sova och kände att någon satte sig bredvid mig.
"Godnatt. Sov gott."
Det var mamma. Hon pussade min panna och sedan gick hon ut och jag somnade.

***

JAg stängde av alarmet och klev upp. Solen sken - som vanligt - och det såg ut att vara varmt. Så jag drog på mig mina favorit jeans - ljusa. Sedan drog jag ett ljusrosa linne över huvudet, sminkade mig och plattade håret.
När jag var klar med det borstade jag tänderna och gick ner till köket för att kolla om det fanns frukost, vilket inte fanns så jag gick upp igen.

"Good morning Sunshine!" Mel gav mig en kram.
"Morning" muttrade jag.
"Haha, vaknat på fel sida?" hon blängde på mig där vi gick i korridoren.
"Om jag har" hon skrattade.
"Vad har du först?" frågade hon och låste upp sitt skåp.
"Hm..." Jag tittade på schemat. "Idrott."
"Samma här."
"Bra" hon skrattade lite åt mig.
Vi tog våra väskor och gick mot idrottshallen. I omklädningsrummet var det tre andra tjejer som såg nervöst på oss när vi kom in. De började skynda sig och vi suckade.
"Ta den tid ni behöver" sa jag och la min väska på bänken.
Jag drog tröjan över huvudet och tog sedan av mig min BH. Jag drog på mig min sportBH och sedan min idrotts t-shirt över huvudet.
När jag var ombytt satte jag upp håret i en tofs och sedan väntade jag på Mel.
Vi gick tillsammans in till salen där killarna stod i en grupp och tjejerna i flera olika. Jag och Mel gick till ena hörnet och snackade.
"Okej! Samlas i mitten!"
Idrottsläraren ropade så del ekade i hela salen. Alla sprang till mitten medans jag och Mel gick i en normal takt.
"Okej! Jag ska hämta lite västar och sådant. Hmm... Withney och Luke kan ni välja lag? Bra!" Innan vi hann protestera gick vi och ställde oss på olika ställen, jag började.
"Mel" Log jag och hon skuttade till mig och jag flinade.
"Mike" Sa Luke.
"Ey, kan vi inte köra killar mot tjejer istället?" sa jag och Luke nickade.
"Sure, modigt att säga så" sa Luke och killarna gick mot ena planhalvan.
"Varför? Tror du jag är rädd att ni ska bli så ledsna när vi vinner eller?"
Killarna 'ooh':ade och vi tjejer skrattade.
Idrottsläraren kom tillbaka. Tjejerna fick röda västar och killarna fick blåa.
"Vi ska spela fotboll idag" Sa han och alla skrek Yes, inklusive tjejerna.

Vi gick ut och började matchen.
"Pass!" Ropade jag och Mel passade mig.
De andra tjejerna var så rädda för oss att de höll tillbaka och stod still så jag och Mel gjorde vårat bästa.
"Withney!"
Jag passade Mel och så fortsatte vid när killarna attakerade oss.

Matcen slutade 4-3 till... TJEJERNA!! YAAY!

***

"Ses imorgon!" Ropade Mel och jag nickade.
"Ses!"
Jag hoppade in i min bubbla och körde hemåt. Direkt gick jag upp på mitt rum och började öva på låten våran skola skulle framföra. Jag skulle först sjunga en duett med en kille, No Air. Sedan skulle jag sjunga solo, en låt vi skrivit som heter Who Says. Det skulle bli BÄST!

-------------------------

Kort del nu, har lite saker att göra, men jag tyckte ni förtjänade en del. Ingen bild heller, men jag orkar inte leta idag, tyvärr! Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Lexi

Tröttnat på att jag jämt kommenterar?

Haha:D

Tack för att du skrev ett idag!!

2011-10-16 @ 18:14:30
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Klara

Tack för att du skrev idag! Det uppskattas ;) Men det är as bra! Mer! :D

2011-10-16 @ 18:57:12
Postat av: Mimmi

älskar alla dina inlägg!! want more!!!

2011-10-16 @ 21:27:09
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0