The light of love 8 - Beach

"Men vi ses imorgon" sa Luke och började gå baklänges ifrån mig.
"Ja" nickade jag och började gå åt andra hållet.
Jag gick och tänkte på vad som hänt idag när en svart Range Rover körde upp bredvid mig. Chockat såg jag in och blev lättad av vem jag såg där - Justin.
"Hoppa in babe" sa han när han öppnat rutan bredvid mig.
"Visst."
JAg hoppade in och han pussade min kind, jag log.


"Hur var det i skolan?" Sa han och började köra igen.
"Bra" sa jag och ryckte på axlarna.
"Så bra då" log han och jag log tillbaka. "Gå in, byt om och kom ut hit igen". Det var först när han sa det som jag märkte att vi var framme.
"Varför?" Sa jag och såg på honom när han stannade bilen.
"Överraskning" flinade han och kysste mig innan jag klev ur bilen, vinkade och gick upp mot huset.

Snabbt sprang jag upp till mitt rum och drog på mig ett par shorts och sedan en söt tröja. Sedan satte jag upp håret i en tofs och packade min handväska med saker som kunde behövas.
I hallen tog jag på mig ett par Converse innan jag sprang ut till Justins bil som stod utanför. Men han var inte själv. Utanför Justins ruta stod nu en tjej jag väl kände igen. Jag sprang fram till henne och hon mötte min blick.
"Withney!!!!!" Skrek hon och hoppade på mig.
"Jassie!!!"  Skrek jag och kramade tillbaka.
"OMG, jag har saknat dig!" Fnittrade hon när vi äntligen släppte varandra.
"Jag har saknat dig med JassieGirl" fnissade jag och Justin såg på oss med en efterbliven blick.
"Öh, känner ni varandra?" Sa han och jag nickade.
"Japp." Jag log mot Jasmine som log tillbaka.


"Men vi ses någon gång, du har mitt nummer va?" Sa jag när vi pratat en stund.
"Ja! Jag ringer" log hon och kramade mig.
"Bra. Ses"
Jag hoppade in i bilen och Justin började åka. Free Fallin' med John Mayer började spelas på radion.



Jag såg ut genom fönstret och sjöng med tyst. Små, tunna moln svävade högt uppe på himlen. Längre fram såg jag parkeringen till ATL beach. Jag slängde en blick på Justin som satt och smålog.

Vi klev ur bilen och lämnade skorna i bilen. Sedan gick vi hand i hand mot vattnet. Vi stannade en bit ifrån vattnet. Justin ställde sig bakom mig och la händerna på mina axlar.
Jag tänkte på allt vi varit med om. Alla mysiga stunder, alla svåra, alla bra. Alla stunder helt enkelt. Allt vi gjort. Allt Justin gjort åt mig. All kärlek vi gett.
Jag gick mot vattnet och flinade mot Justin.
"Vart ska du?" Log han.
"Till vattnet" log jag.

Efter en stund på stranden skulle vi gå tillbaka så Justin la sin arm om min midja och vi började gå mot parkeringen.


------------------------------------------

Så, så så.... Men inga kommentarer på förra? Vad händer?? Kommentera!!! Puss

Kommentarer
Postat av: Mimmi

ungefär hur många läsare har du per dag?

ännu ett bra kapitel! längtar tills det händer något dramatiskt!



Love Mimmi <3

2011-10-24 @ 16:20:20
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0