Let Your Heart Speak FORTY FOUR Movie night

- Hur såg han ut? Sa jag.
- Ganska lång, svart mössa, svart rock och svarta stövlar. Sa hon.
- Okej. Vi går till polisen precis när du har kommit härifrån.
Direkt ändrades hennes min till räddsla. Hon skakade på huvudet.
- Nej. Nej. Sa hon och jag såg på henne.
- Va?
- Han sa att om jag gick till polisen så skulle han döda mig på riktigt. Han skulle göra det nu men då kom ni.
- Men hur ska han hitta dig? Sa jag förrvirat.
- Han håller koll på mig. Han kan vara här nu. Sa hon.

***

Maddie

- Madelene, vi ska undersöka dig en sista gång innan du åker hem. Sa Mrs. Flenco.
- Okej.
Justin log mot mig och gick mot dörren. När han var ute tog Mrs. Fenco blodprov och lite sånt. Hon pratade lite med mig ibland men jag var bara tyst. Längtade efter att komma härifrån. Längtade efter att sova i min säng. Men jag ska ju tillbaka till LA om några dagar. Hoppas inte Justin blir för ledsen, men han ska nog tillbaka till ATL snart.
- Så, Madelene, då var det klart. Nu får du åka hem. Log hon och jag log tillbaka.
- Tack.
Jag satte mig med benen mot golvet och reste mig sakta men säkert upp. Först vinglade det till, men Mrs. Flenco tog tag i min arm och ledde mig ut till de andra, där tog Justin över.
Jag log snabbt mot Mrs. Flenco när hon gick in igen innan jag log lite smått mot Justin.
- Hur är det? Sa Chaz och jag såg på honom.
- Bra, lite ont bara. Sa jag och han nickade.
- Hur gick det för dina föräldrar förresten? La jag till och såg på Justin.
- Bra. De är hemma. Sa han och log men hans leende försvann och han såg på mig med en sorgsen blick. När måste du åka? La han  till och jag såg sorgset tillbaka på honom.
- Vet inte...

Pappa väntade hemma hos Justins pappa Jeremy. Vi kramades och pratade ett tag innan vi skulle äta middag hos Jeremy. Han hade lagat tacos. Justin hade berömt Jeremys mat flera gånger, så jag tror det här kommer bli gott.

Vi som skulle äta middagen var jag, Justin, Ryan, Chaz, Lissie och allas föräldrar. Tydligen så kände de varandra. Vi 'barn' fick sitta i köket medans de vuxna satt i matsalen. Vi tog mat och började äta medans en konversation om vad vi skulle göra gick runt oss.
- Vi kan gå till affären och köpa godis, chips och sånt för filmkväll! Utbrast Justin och slog ut med armarna, så han slog till mig och jag satte ett chips i halsen.
Jag började hosta hysteriskt och Justin slog på min rygg.
- Förlåt! Pep han och jag slog till honom på axeln.
- Pucko. Skrattade jag och drack lite Cola.
- Men vad säger ni? Ska vi göra det? Sa Justin och de andra nickade.

***

Justin tryckte på play och filmen startade. Jag la upp fötterna i soffan och lutade mig mot Justin. Han pussade min panna och fortsatte sedan titta på filmen.
Jag tittade knappt på filmen, jag tänkte mest på att det var julafton om några dagar. Jag har köpt julklappar till alla och det var bara att vänta på att dagen skulle komma.
Vi skulle fira den hemma hos Jeremy, han hade störst hus. Det skulle bli jag, Justin, hans föräldrar och Steve.

När jag sedan är tillbaka i LA så ska jag och Tanya fira jul, äta middag på stan.
- Maddie, vakna.
Jag öppnade sakta ögonen och såg på Justin som satt framför mig. Sakta satte jag mig upp och det snurrade en stund innan det blev bra. Det var bara jag och Justin i rummet, jag hade somnat.
- Ryan, Chaz och Lissie skulle hem. Förklarade han och jag nickade sakta och gäspade.

Han bar mig till sängen i gästrummet och la mig på den och la sig sedan bredvid.

Det ena ledde till det andra och det blev ganska vilt, om ni förstår...

-----------------------------------------

So, so, so... Förlåt för att det dröjer, men jag har INGA idéer på den här novellen, men jag ska fortsätta ett tag till. Det här kapitlet vart jättekort! Men snälla, he mig idéer!!! Kommentera!
P.S Inga bilder idag heller

Kommentarer
Postat av: Lexi

Hej! Jag har en idé till din novell, mördaren kan vara Steve! En idé!!

2011-09-30 @ 18:18:07
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-09-30 @ 21:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0