Let Your Heart Speak FORTY TWO Are you OK?

Jag såg tårarna i Justins ögon. Han tappade mobilen och tårarna började rulla nerför hans kinder.
- Justin, vad är det?! Sa jag och han la ansiktet i händerna.
- Dude, hur är det? Sa Chaz och tog händerna på hans axlar.
Då hörde jag att någon var kvar i telefonen. Jag tog upp den och la den mot örat.
- Hallå?
- Ursäkta, kan du tala om vad som händer? Sa en killröst i andra änden.
- Du kan börja. Sa jag med blicken på Justin som fortfarande inte berättade något.
- Två personer har nyligen förts till sjukhus på grund av en bilolycka. Pattie Mallette är det ända namnet vi fått tag på.
- Omg... Mumlade jag och kände gråten i halsen. Vi kommer. Klämde jag fram och la på.
Jag gick fram och kramade Justin. Jag ställde mig på tå och kände en tår trycka sig ur mitt öga.
- Jag finns älskling. Viskade jag och tog med de andra  till bilen.
Jag satte mig i förarsätet och Justin bredvid.

- Maddie, ta det lugnt. Det är halt. Sa Chaz från baksätet.
Jag saktade ner. Man såg ingenting. Snöns for omkring i luften och jag såg bara stårkastade från bilar.
- Jävla skitväder. Muttrade jag och hörde en tuta bakom mig.
Jag tittade i bakspegeln och såg en bil köra i full fart bakom oss.
- Shit!
JAg svängde av vägen precis när den körde förbi. Vi krockade i ett träd och alla satt tysta.
- Är ni okej? Sa Ryan och Lissie började gråta.
Då kom skuldkänslorna. Det bubblade inom mig. Jag kunde ha dödat allihopa.
Med ett ryck var jag ute ur bilen och sprang upp till vägen och fortsatte springa längst den.
Vägen var hal och jag fick anstränga mig för att inte halka, vilket inte gick så bra.
- Maddie! Ropade Justin bakom mig.
Jag svor för mig själv och satte mig upp. Knäet sved och mina handflator frös.
- Hur gick det?
Jag kollade bak och såg Justin.
- Bra. Mumlade jag och torkade tåren som ensamt rann nerför min kind.
- Varför sprang du iväg?
- Jag kunde ju för fan ha dödat allihop. Sa jag och reste mig upp.
- Men sluta, det är inte ditt fel. Det var idioten som körde den andra bilen. Kom nu.
Han tog min hand och jag haltade med i hans takt.
- Hur gick det med benet? Sa han och jag rykte på axlarna.

När vi kom till bilen satte jag mig tyst i förarsätet med benen utåt. Jag drog sakta upp mina jeans och såg blod som rann på benet.
- Fan.
Jag drog ner byxorna igen och la ansiktet i händerna.
- Gumman.
Justin satte sig på huk framför mig. Han kramade mig och jag kramade tillbaka.

Vi har ingen aning om vart vi är, vi har ingen bil och inga bilar kör här. Det är kallt, alla fryser och värmen i bilen är trasig. Kan det bli värre?
Mörkret började falla. Jag gick upp på vägen och såg åt höger och vänster. Jag började sakta gå till höger och jag hörde de andra bakom mig.
- Vart ska du?! Ropade Chaz.
- Kommer snart! Ropade jag tillbaka och fortsatte gå.
Jag såg något som lös längre in i skogen. Så jag gick av vägen och in i skogen.
Jag kom fram till en gatulampa, typ. Jag såg upp på den.



Min blick föll på en skylt som var täckt med snö. Jag gick fram och borstade av den. Stratpark. Jag log. Sedan sprang jag tillbaka, eller?
Jag stannade kvickt. Men... Var kom jag ifrån? Jag kollade efter fotspår, men snön hade redan täckt de. Jag såg mig omkring.
Snö, snö, snö.
Jag tog upp min  mobil och ringde Justin, men jag hade ingen signal. Jag svor.
- JUSTIN! Ropade jag högt. CHAZ! RYAN!
Inget svar. Jag gissade vart jag kom ifrån och gick ditåt. Mörkret föll.
- JUSTIN?!

Plötsligt hörde jag steg bakom mig. Jag vände mig om. Där stod en man i svart rock, svart mössa och svarta stövlar. Jag drog efter andan och började gå bakåt.
- Du kommer inte undan. Hotade han och jag började springa. Han tog tag i min hals och drog mig bakåt. Jag skrek, men han la handen för min mun. Sedan vart allt svart.

Justin

- Vart är hon? Hon har varit borta i flera timmar! Sa jag oroligt.
- Hon kommer nog snart. Sa Ryan lugnande, men man såg att han också var orolig.
Då hörde vi ett skrik, som snart dog. Vi såg på varandra och började springa mot skogen.
Jag såg en svart gestalt som sprang bortåt. Vi började springa efter. Men han försvann. Vi stannade och såg blod i snön.
---------------------------------------

Hände en sak tidigare idag. Vi var och shoppade och jag svimmade. Men jag mår bra nu så jag skrev ett till. Men nu måste jag träna inför ett NO prov. PUSS och KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-09-26 @ 17:52:23
Postat av: Klara

Mer! Aas bra, och aas spänande! Snälla, mer! inte snällt att avsluta såhär jue! xd

Hur har du gjort din design? :) <3

2011-09-26 @ 18:13:09
Postat av: Lexi

Tummen upp haha:D

Men du är så himla bra!

Som jag sa förut... Du är grym!!

2011-09-26 @ 19:59:41
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Lexi

Hej<3<3

Jag undrarbara om det är okej att jag länkar din blogg på min blogg?

Jag ville bara kolla med dig om det var okej??

2011-09-27 @ 20:01:06
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0