Let Your Heart Speak FOURTEEN Who's he?

Nu var klockan 5 och vi satt och kollade på film. Vi bestämde oss för att göra tacos klockan sju. Just nu kollade vi på Streetdance. Jag förstod inte mycket av vad den handlade om. Jag var inne i min egna värld. Jag har fortfarande inte fått in i mitt huvud att jag  faktiskt kysst Justin. Helt otroligt. Men han verkade inte tänka på det så mycket. Han kanske var van vid att alla tjejer kysser honom om han vill. Han kanske är van vid att alla tjejer gillar honom.
Jag kollade på hans ansikte som jag såg i profil, eftersom hans blick var på teven. De mjuka konturerna... Hans söta näsa. Allt var gulligt. Jag kollade snabbt bort när jag märkte att jag satt och stirrade på honom. Jag lutade mig tillbaka i soffan och blunade ett tag.

Ett tag var tydligen inte ett tag utan en timme. Jag hade somnat.
- Maddie! Wake up! Sa Chaz och drog ner mig från soffan, till golvet.
- AJE! Sa jag med min typiska, irriterade röst.
- Aww... Vart du lite ledsen nu. Sa Chaz och gjorde en ledsen min.
- Käften! Skrek jag och puttade ner honom på golvet.
- Okej, jag ska bara sakta gå ut... sakta. Sa Justin och började backa ifrån oss.
- Nejdu, du kommer inte härifrån. Hotar jag och reser mig upp.
- Nej, hon tar mig! Skriker Justin och börjar springa.
Jag springer efter och hoppar upp på hans rygg.
- Ha! GOT YA! Utbrister jag och han skrattar.
- Nu då? Ska du bara sitta där? Sa han och tog tag i mina ben som jag hade runt hans midja.
- Tänkte det. Sa jag och lutade min haka mot hans huvud.
- Okej.
Vi gick tillbaka till Chaz som satt och bläddrade i någon tidning.
- Okey, what to do? Mumlar han och jag hoppar ner från Justins rygg.
- I have no i...
- BADA! Avbryter Justin och vi ser på honom, sedan ut på trädgården, där regnet slog ner i backen.
- Och jag kan inte bada. Sa jag.
- Varför? Sa Justin idiotiskt.
- HALLÅ?! Sa jag och pekade på min fot.
- Juste, sorry. Sa han och jag flinade.
- Lugnt.
Vi bestämde oss tillslut för att göra maten tidigare. Justin och Chaz gjorde köttet och jag skar grönsaker och dukade.
- Justin, fixa två dl vatten. Sa Chaz.
- Ajaj. Sa Justin och jag skrattade.
Jag ställde fram tallrikar, glas och bistick(stav) och sedan la jag fram servetter.
- Är ni klara snart? Sa jag och ställde fram majs och ost på bordet.
- Snart. JUSTIN SLUTA! Sa Chaz vilket fick mig att skratta.
När jag ställt fram det jag skulle så satte jag mig på ena stolen. Jag fokuserade på deras rörelser innan min blick for ut genom fönstret. En bil körde förbi, en cyklist med regrock cyklade förbi. Plötsligt stannade en bil utanför vårat hus.
- Jag kommer snart. Sa jag och gick mot hallen.
JAg tog ett paraply och ett par foppa innan jag gick ut. En man steg ur bilen, smällde igen dörren och såg sig omkring. Hans blick fastnade på mig. Han gick mot mig och jag ryggade tillbaka lite.
- Ursäkta, är du Madelene Jones? Sa han och jag nickade sakta. Jag kan inte tro det. mumlade han vidare.
- Vem är du? Sa jag.
- Förlåt, Steve Martins. Sa han artigt och hela jag stelnade till.
- Du menar...
- Ja, jag är din pappa.
Jag skådade honom en stund. Lång, brunt hår, gröna ögon, smala läppar och lite avlångt huvud. Lagom small, muskler och lite stubb. Nu förstår jag var jag har fått mitt bruna hår ifrån.
- Ehm... hej. Antar jag. Sa jag försiktigt.
Dörren öppnades bakom mig.
- Maddie, kommer.... Wow, vem är du?
Det var Chaz. Han kom ut och såg på Steve.
- Jag är Steve Martins. Pappa till Madelene. Log han och jag fick tårar i ögonen.
- Kom in. Vi har gjort tacos. Säger jag och släpper in honom.
- Maddie, får jag prata med dig? Säger Chaz och jag nickar innan han drar mig till övervåningen.
Han såg på mig länge innan han sa något.
- Tänk om han är en pedofil? Eller en alkis?
- Du, han ser faktiskt inte ut som en sådan person. Sa jag.
- Döm aldrig efter utseendet.
- Precis Chaz, döm aldrig efter utseendet. Sa jag och gick.
Jag tog med pappa på promenad så vi skulle lära känna varandra, och få lite ensam tid.
- Så... Vad jobbar du med? Sa jag, även om jag redan visste.
- Brandman. Okej, min tur. Vad har hänt med din fot? Sa han och pekade på min fot.
- Jag ramlade i skogen.
- Har du någon kille? FLinade han.
- Nepp.
Han nickade sakta och vi fortsatte gå i tystnad.
- Kan vi gå in i skogen? Jag älskade att vara där som liten? Sa han och pekade på en skog.
- Visst. Har du bott här som liten? Sa jag och vi korsade vägen.
- Ja. Jag är uppvuxen här. Sa han när vi gick in i den tysta, mörka, mystiska skogen.
Regnet hade avtagit lite men man hörde lite droppar här och där. Ibland hamnade en droppe på mitt huvud.
- Så... Hur går det med skolan? Sa han och vi svängde av på en annan stig.
- Bra.
- Kompisar?
- Bra.
- Hur går det med mamma då? Är hon jobbig? Sa han tyst.
- Det går bra. Men jag tycker hon jobbar för mycket. Hon har inte tid för mig liksom. Sa jag och suckade.
Det vart tyst igen. Om jag ska vara ärlig är jag lite rädd just nu. Jag menar, jag är i en skog, på kvällen, med en man jag aldrig träffat som tydligen är min pappa. Helt sjukt.
- Vem var killen som du gick iväg med förut? Sa pappa allvarligt.
- Min lotsasbror. Mammas nya killes son. Sa jag och suckade.




När vi äntligen var hemma igen så sa han att han skulle åka till hotellet han bokat in sig på. Jag gav honom en kram och han åkte iväg. Jag öppnade dörren och drog av mig skorna.
- Vart har du varit? Sa Chaz.
- Ute. Sa jag och gick mot vardagsrummet, men ångrade mig och gick till köket istället.
- Ute vart?! Sa han och jag suckade.
- I skogen.
- SKOGEN?! ÄR DU GALEN?! Hörde jag Justin skrika från trappan.
- Men vad? Sa jag och öppnade kylskåpet.
- Du kan ju fan heller gå ut i skogen - på kvällen - men en man du aldrig träffat! Det är ju fan idiotiskt! Sa Chaz
- KÄFTEN! Jag vet att det här är min pappa! Du vet inte hur det känns att aldrig ha träffat sin pappa! Och när han plötsligt står utanför huset får jag inte träffa honom! Är det det du menar! Utbrister jag och går mot trappan.
- Maddie....
- Jag lyssnar inte. Mumlade jag och låste in mig på mitt rum.
Jag slängde mig på sängen och tog min nalle och kramade den.
- Maddie... Hörde jag utanför dörren.
- VAD?! Skrek jag.
- Öppna, det är jag. Sa Justin.
- Like I care. Viskade jag.
Men jag gick i alla fall upp, låste upp dörren och la mig på sängen, i samma position som innan med nallen i min famn. Jag hörde att Justin låste dörren och sedan satte han sig bredvid mig.
- Jag är eländig, eller hur? Suckade jag.


- Nej, inte alls. Säger han och drar undan en hårslinga ur mitt ansikte, sedan smekte han min kind.
JAg suckade och satte mig upp. JAg såg på Justin länge innan jag såg ner på min nalle som jag hade i famnen.
- Vart är Chaz? Sa jag tyst.
- Där nere. Sa Justin och log smått.
- Jag måste säga förlåt. Kan du vänta här? Sa jag och han nickade.
- Tack. Fortsatte jag och pussade honom på kinden innan jag gick ut från rummet och ner till Chaz.
Han satt i soffan och trummade otåligt med fingrarna på soffbordet. Jag satte mig bredvid honom och gav honom en kram, som han besvarade.
- Förlåt. JAg skulle inte skrikit åt dig. Sa jag.
- Det hade du all rätt till. Säger han och jag ler mot honom.
Vi pratade ett tag innan jag gick upp till Justin. Han gick runt och tittade i mitt rum. Jag log lite innan jag gick mot honom.
- Kom nu Justin. Viskade jag och såg upp på honom när han tog mig i sin famn.
- JAg gillade det du gjorde förut. Flinade han.
- Okej, kom nu. Flinade jag tillbaka.
- Okej.
HAn kysste mig länge och passionerat innan jag avbröt och drog med honom till Chaz.
- Jag går och hämtar dricka. Sa jag och de nickade.
JAg gick fram till kylskåpet och tog ut tre Cola burkar och sedan gick jag mot vardagsrummet, men stannade upp när jag hörde att de pratade med varandra.
- Sårar du henne, då jävlar. Hörde jag Chaz säga.
- Vad snackar du om? Sa Justin.
Då gick jag in och ställde ner dem på bordet, som om ingenting har hänt. Men jag tror vi alla kände att det var spänt mellan oss. Pinsamtystnad... Efter några minuter fick jag nog...
-------------------------------------

Nu fick ni ett ganska långt tycker jag.  Så kommentera!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Klara

Åhh, va bra! Fortsätt. Men det var bättre uppdatering på bieberstory..... Aja, puss! :) <3

2011-09-01 @ 20:30:11
Postat av: Lexi

BRA!!

2011-09-01 @ 21:33:46
URL: http://iansomerhalderstorys.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

AS BRA :D MEER ;D

2011-09-01 @ 22:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0