Let Your Heart Speak SIXTEEN Mexico... Yes

Två dagar senare onsdag

Jag drog fram min rosa, stora resväska och slängde upp den på sängen. Jag öppnade den och började tänka. Mexico... Jag gick fram till min garderob och tog fram tre bikinis. En rosa, en vit och en svart. Sedan packade jag ner massa extra kläder. Bland annat shorts, jeans, kjolar, klänningar, linnen, toppar och massa mer. Sedan tog jag en handväska och stoppade ner headset, pengar, pass, tuggummi och lite till. Sedan la jag två böcker i det lilla nätfacket på resväskan. Sist la jag i tandborste, samt tandkräm. Resväskan la jag sedan bredvid sängen och slängde handväskan på den. Jag gick sedan till badrummet igen och såg mig själv i spegeln.
Klockan var 22.00 och imorgon bär det av mot Mexico. Jag log åt mig själv och gick tillbaka till rummet igen. Den här gången satt Justin på min säng och såg sig omkring.
- Jag fattar inte att jag ska till Mexico. Log jag.
- Du menar väl vi. Flinade han och jag såg chockat på honom.
- VI?! Ska du och Chaz med?!
- Ja, jag, Chaz och Ryan. Log han och reste sig upp.
- YES! Skrek jag och slängde mig i hans famn.
Han kramade mig tillbaka och vi stod där. I mitten av rummet, och kramades. Den bästa känslan någonsin!
- Nu måste du gå. Jag ska sova. Sa jag och han nickade.
- Godnatt.
- Godnatt.
Han gick ut ur rummet och stängde. Jag  la mig på sängen och log stort. Imorgon är vi i Mexico. Overkligt.

Nästa morgon vaknade jag nio som vi sagt. Jag skulle hämta Lilly på flygplatsen. Så jag drog på mig mina mjukisar, ett linne och en tjocktröja. Snart satt jag i bilen på väg till flygplatsen. Träden försvann bakom mig, likaså husen.
Jag stannade vid entrén och väntade in Lilly. När jag såg henne gick jag ur bilen och sprang mot henne. JAg kastade mig på henne och hon kramade tillbaka.
- Åh, jag har saknat dig!! Utbrast jag.
- Jag har saknat dig med!!! Pep hon.
- Kom nu!
Vi hoppade in i bilen och åkte hemåt.

När vi ännu en gång satt i bilen med Justin, Chaz och Ryan så var klockan ett. Jag körde, och Lilly satt bredvid mig.

- OKej! Håll ihop! Ropade Justin och vi andra skrattade.
Vi irrade omkring på flygplatsen och stressade till våran gate. Men när vi kom dit så såg vi att planet var försenat, till tre. Alla suckade innan vi slog oss ner utanför ett kafé. Jag beställde en Cola, Justin och Lilly tog samma medans Chaz och Ryan tog varsin Sprite. Vi började snacka och tillslut skulle jag och Lilly till en affär som hade massa tidningar, pocket böcker med mera. Jag köpte några tidningar och en pocketbok. När vi var klara ställde vi oss i kön till gaten.




Okej, vi har precis tagit plats på planet och satt och väntade på att vi skulle lyfta. När vi började köra fort så fick jag FlashBack från alla gånger som jag flugit fram och tillbaka till olika länder. Allt spelades upp. När man såg marken försvinna, molnen dök upp från ingenstans...

Jag kände tårarna i ögonen. Det är första gången jag flyger utan mamma. Hon hade alltid suttit vid min sida på flygsätena. En tår trängde sig fram ur mitt öga och rullade nerför min kind för att sedan landa på min hand. Dem andra hade kul, pratade och skrattade. Det hörde jag i bakgrunden av mina tankar. En till tår rullade nerför min kind, den här gången kände jag någons hand på min axel. Jag kollade bredvid mig och såg Lilly sitta och titta på mig med oroliga ögon.
- Hur är det? sa hon oroligt.
Jag log. Stort.
- Bra. Allt är bra. Sa jag helt ärligt.
- Det ser inte ut så. Sa hon envist.
- Ta det lugnt. Sa jag och såg ut genom fönstret. Allt är bara bra. Fortsatte jag tyst.
Och så var det. Allt var perfekt. Mina kompisar, på ett flyg till främande land. Allt var så bra det kunde. Inget kunde varit bättre. Jag såg molnen under oss och slöt ögonen.

Justin

Jag såg på Maddie. Hon satt vid fönstret och såg ut. Hon hade ett litet leende på hennes läppar, innan hon slöt ögonen. Dem rykte till lite då och då, så gulligt. Hon såg så oskyldig ut när hon satt där. Så hjälplös och... fridfull. Hur skulle jag kunna lämna henne när jag ska tillbaka till Atlanta? Hur ska jag klara mig?
- Ey, Justin. Are you there!? Sa Chaz och jag nickade och drog bort blicken.
- I'm here.
- Bra där. Flinade han.

Resten av resan gick jättebra. Maddie vaknade efter ett tag och var social med oss. Pratade, skrattade... hade kul alltså. Så nu har vi landat och står på marken igen, och väntade på våra väskor.
- Men snälla, skynda lite! Sa Maddie frustrerat medans hon väntade på sin väska.
- Där är den! Sa Lilly och pekade på en som liknade hennes.
- Thanks God. Sa hon tyst och gick fram till den.
Men hon kom snart tillbaka, utan den.
- Inte den. Mumlade hon.
- Där! Sa jag och pekade på en annan.
Hon gick dit och tog den från bandet efter att ha kollat lappen som satt på. Hon drog ut handtaget och drog den efter sig mot oss.
- Din handväska, frun. Skojade jag och gav henne den.
- Tack herrn. Skojade hon och jag skrattade.

Vi satte oss i en minibuss och åkte mot hotellet som låg några timmar härifrån. Det var mitt i natten och alla var trötta. Lilly-som satt vid ena fönstret-lutade sitt huvud mot Maddie, som lutade sitt huvud på min axel. Så söta. Jag tog kort på dem och la ut på FB och Twitter, och skrev Tired after a little airtripp #Mexico. Jag satt mest och såg ut genom fönstrena. Några vildhundar, gamla som nya hus.

- Maddie, vi är framme. Sa jag och skakade om henne försiktigt.
- Mmm... Mumlade hon och satte sig upp ordentligt. Lilly.. Muttrade hon och skakade om Lilly.
- Jag är vaken.

Vi klev ur bilen och gick mot hotellet. Det var som en hästsko ut mot havet som låg fem meter ifrån hotellet. Vi gick dit och såg fullmånen i horisonten. Vi lyssnade på vågorna ett tag innan vi gick till våra hotellrum. Vi killar fick ett och tjejerna fick ett. Hotellet var i tre våningar, vi bodde på tredje våningen. Korridorerna var liksom... inte inna i hotellet, utan det var som en lång balkong... typ.  Vi såg några ödlor på väggarna som tjejerna tyckte om. De döppte varenda en. När vi äntligen kom till våra rum sa vi godnatt och gick in.

Maddie

Vi gick in i rummet och tog ut våra tandborstar, tandkräm och nattkläder ur resväskorna. Sedan gjorde vi oss i ordning och la oss i sängen.
- Godnatt.
- Godnatt.

Jag vaknade några timmar senare av att det var asvarmt. Jag gick till balkongdörren och drog bort de tunna gardinerna(stav) och öppnade glasdörren. Utsikt över poolen som låg i "hästskon" och en bar i vattnet som man satt i poolen på stenstolar typ. Solen var på väg upp och låg precis i horisonten. Jag gick in igen och drog på mig rena underkläder och en vit sommarklänning. Sedan borstade jag mitt hår och gick ner till stranden. Det var tyst och det ända som hördes var det lilla köket till buffén som låg på andra våningen. Det var en trappa som gick upp dit. Jag gick i alla fall till stranden och såg ut över havet.
- Vackert, eller hur? Sa en obekant röst.
Jag kollade bak och såg en kille i min ålder. Mörkt, kort hår, söta ögon... ganska snygg.
- Ja. Sa jag och kollade ut mot havet igen.
JAg hörde hur han gick. Jag gick tillbaka upp till rummet och drog på mig mina flippflopps. Jag började med att gå till killarnas rum och knacka på. Jusitn öppnade.
- Godmorgon. Log han.
- Morning. Ska ni med till frukostbuffén? Sa jag och han nickade.
- Jag kan göra det. Killarna sover fortfarande.
- Great. Log jag och vi gick tillsammans till buffén.
Jag plockade åt mig en macka, smör, vattenmelon, mjölk och plättar. Vi satte oss ner och började äta.
- Undrar vad vi ska göra idag.
- Det kan man undra. Log jag och såg ut mot havet. Så vackert...
------------------------------------------

Okej, den här resan de gör till Mexico fick jag från min resa dit. Hotellet var i en hästsko, några meter från havet, fina korridoren, poolen, baren... allt! Vi gick också till havet sådär på natten när vi kom dit efter en tre timmarlång minibussresa. Aja, kommentera! och så ni vet.. Jag kollar inte stavfel och sånt när jag skrivit ett kapitel...


Kommentarer
Postat av: Lexi

Vad underbart att vara i Mexico, jag var själv i Budapest under sommaren med mina kusiner!!

Ska nog ha med det som ett kapitel i 'My New Story Is About You'

2011-09-03 @ 09:51:21
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0