Let Your Heart Speak THIRTY SEVEN We'll do it together

- Ja. Okej. Men jag vill inte lämna henne...    Mmm... Jaja, okej.. Hejdå.
Jag öppnade sakta ögonen och såg Justin ta på sig kläder. Han såg ledsen ut. Jag satte mig halvt upp och lutade armbågen mot madrassen och handen mot tinningen.
- Godmorgon. Sa jag hest.
Hans blick for direkt på mig och han fick ett litet sorgset leende på läpparna.
- Godmorgon.
Han fixade håret snabbt och gick med snabba steg mot mig och pussade min kind.
- Varför så brottom? Sa jag, satte mig upp och sträckte på mig.
- Förlåt Maddie. Men jag måste åka till Atlanta. Min turné börjar snart.
Mitt leende som tidigare suttit på mina läppar åkte ner. Tårar började bildas i mina ögon och halsen började svida.
- Turné? Sa jag hest och tyst.
- Förlåt! Jag skulle berättat tidigare, men det fanns inget bra tillfälle. Sa han och satte sig bredvid mig och försökte krama mig, men jag tog bort hans armar.
Jag såg ner i madrassen och såg en tår landa på madrassen. Jag reste mig upp och gick sakta till dörren, där stannade jag.
- Jag vill vara lite själv. Sa jag tyst och gick ner.
Jag gick ut på altanen och lutade armarna mot räcket. En tunn dimma låg lätt över det blöta gräset. Lite dagg syntes i träden och på gräset. Solen låg lågt på himlen och få moln svävade där uppe på den blåa himlen. Det var tyst. Några få bilar hördes, inget mer.

- Maddie.
Jag vände mig om och såg Justin stå vid altandörren.
- Ja.
- Jag ska åka. Sa han tyst och fick mina ögon att tåras.
- Okej.
Jag gick sakta mot honom och han la armarna runt min hals och jag la mina runt hans midja. Tårarna började rinna på både mig och Justin, men jag tror jag grät mest.

- Hejdå. Sa han och kramade mig en sista gång.
- Hejdå.
Han kysste mig sista gången innan han gick mot hans mormors bil.
- Vi ses om tre månader! Ropade han och jag nickade.

Nu var han borta.

Jag suckade och stängde dörren. Men tröfa, runga steg gick jag till köket. Allt var som vanligt. Lappar på kylskåpet, papper på bordet och disk på diskbänken. Allt var som det skulle...

***

- MADDIE?!
Jag satte mig spikrakt upp och märkte att jag låg på golvet i mitt rum. Ropet kom nerifrån. Shit! De har kommit!
Jag måste ha somnat när jag städade mitt rum!!
Snabbt sprang jag ner och såg mamma, Chaz och Mike. De stod i hallen med leenden i sina ansikten.
- SYRRAN!!! Utbrast Chaz och kramade mig hårt.
- Haha, hejsan Chaziii! Log jag och kramade sedan mamma och sist Mike.
- Hur har du haft det? Sa mamma medans hon hängde upp en jacka.
- Bra. Justin har åkt på turné, han åkte igår. Sa jag med ett litet falskt leende.
Mamma gav mig en medlidande blick och jag gick tillbaka till mitt rum.

Tre dagar utan Justin hade varit ett helvete. Hur fan skulle jag klara att vara utan honom i tre månader? Men... Det kommer nog gå. Jag ska vara stark! Desutom har jag flera stycken omkring mig som kan få mig på bättre humör.


Jag slängde mig på sängen och såg upp i taket som jag gjort de tre senaste dagarna.
Tre dagar hade gått av tre månaders rent helvete. Att leva tre dagar i helvetet var svårt. Då kan jag inte förstå hur jag ska kunna överleva tre månader i helvetet.

Jag gick upp och böt om till shorts och en sovBH innan jag gick till badrummet och borstade tänderna.
- GODNATT! Ropade jag.
- GODNATT! Ropade alla samtidigt nerifrån.
Jag gick då in till mitt sovrum, la mig på sängen och såg på sängbordet. Där stod ett foto på mig och Justin, men han hade skrivit en lapp som han lagt bredvid. Jag läste.
- I know we can do this. Stay stong, we'll do it together. Together we can do it all.


JAg log för mig själv innan jag la mig till rätta och slöt ögonen. Snabbt tog sömnen över, och drömmarna flög runt i mitt huvud.
----------------------------

Ni fick ett kort till idag! :D Kommentera!!!!!

Kommentarer
Postat av: sara

så himla bra <33

2011-09-21 @ 20:12:17
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-09-21 @ 21:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0