Let Your Heart Speak THIRTY SIX Sweet dreams

Plötsligt vaknar jag med ett ryck. Jag sätter mig upp och känner hur svetten rinner. Jag ser mig omkring och allt är som det ska. Jag sätter mig upp och lutar ryggen mot gaveln, och låter blicken föras över rummet. Genom balkongdörren skymtar jag solen som går upp. Klockan kan inte vara mycket. Av ren vana kollar jag på klockan. 05.54. Jag suckar och lägger mig ner och låter tankarna flöda. Bilder av kniven kommer upp. Kniven som Nicko håller i. Mamma som ligger blodig på golvet. Jag blundar hastigt av tanken och snart somnar jag igen.

Jag vaknar igen och klockan är 10.03.
Innanför dörren står Justin med en bricka i händerna. På brickan står det plättar formade som hjärtan, jordgubbar, kaffe, mjölk och sylt.


Justin suckar.
- Du ska ju inte vakna ju! Säger han surt och jag skrattar.
- Nej, okej. Jag sover då, och vaknar aldrig. Skojade jag och stänger ögonen.
- NEJ! Sluta. Jag menade inte sååå!! Sa han, ställde ner brickan på mitt sängbord och sätter sig bredvid mig.
- Jag vet. Log jag och öppnade ögonen.
- Jag har med frukost. Log han gulligt.
- Awww... Det behövde du inte. Sa jag och pussade hans kind.
- Nej, jag vet. Men jag vill. Sa han och jag fnissade.
Justin flyttade brickan till sängen och jag börjar äta.
- Mmm... Har du gjort det här själv? Sa jag med plättar i munnen.
- Haha, ja. Vänta, här. Sa han, tog upp papper och torkade mig runt munnen, vilket fick mig att rodna innan jag svalde.

När jag ätit upp så gick vi tillsammans ner. I hallen stod två resväskor och en liten väska. Jag stelnade till innan jag såg på Justin som gav mig en ledsen blick. Snabbt sprang jag in i köket där Nico satt med kaffe.
- Ska du åka?! Utropade jag och fällde en tår.
- Ja, förlåt att jag inte sa något. sa han tyst utan att möta min blick.
Istället för att säga något gick jag fram och kramade honom. Tårar började falla nerför både mina och hans kinder.

Efter en hel dag med Nico var det dags. HAn skulle åka om fem minuter.
- Jag vill vara lite själv. Sa jag tyst och gick ut på altanen och såg solen hänga lågt på himlen.
- Maddie? Sa Nico bakom mig.
Han ställde sig bredvid mig och la handen på min rygg.


- Hejd...
-Säg det inte. Avbröt jag och såg upp på honom. Säg vi ses. Sa jag med ett litet sorgset leende.
- Vi ses. Log han, kramade mig och gick.
Jag gick efter och Justin log mot mig innan han la sin hand på min midja och tog med mig till dörröppningen. Nico stod vid en taxi och log mot oss. Han vinkade och hoppade in. Sedan försvann han ur sikte.

- Kom nu. Sa Justin när vi ståt där i fem minuter.
Efter en stund bestämde vi oss för att se på The Last Song, as always. Vi la oss i soffan och satte på filmen. Justin lutade sig mot armstödet och jag låg framför honom med huvudet mot hans bröst.
Han la armen om mig och jag log lite för mig själv.

Filmen startade och det ända som hördes var våra andetag och filmen.


Jag vaknade till av någon som lyfte upp mig. Jag såg på Justin som var den skyldige.


- Sov du babe, jag ska bara bära upp dig. Log han och jag nickade sakta innan jag slöt ögonen och föll i en djup sömn med söta drömmar för en gång skull.
------------------------------------

Ba bam!! Här är delen!! Hahaha, kommentera!

Kommentarer
Postat av: sara

amazing, som vanligt <333

2011-09-21 @ 16:21:21
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-09-21 @ 17:16:06
Postat av: Klara

haha, ba bam! Men jag tycker att Chaz ska komma in i brorshan rollen igen. Det var lite roligare då. :) <3

2011-09-21 @ 18:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0