Let Your Heart Speak THIRTY TWO What?!

Maddie

Nu har jag dåligt samvete. JAg skulle inte bara ha lagt på. Nej, åh... Nu har jag gjort bort mig totalt. Justin måste tro jag är en idiot.
- Maddie? Vad är det? Di ser helt förstörd ut. Sa Nico plötsligt.
- Åh, nej. Det är inget. Säger jag, drar ner blicken till golvet och skakar på huvudet.
- Jo, det är det visste. Säger han och drar upp min haka med sitt långfinger och pekfinger.
- Det är Justin. Suckar jag.
- Vad har han gjort? Säger han.
- Det är jag som har gjort något.
- Vad har du gjort då?
- Jag la på i örat på honom.
- Varför då?
- Jag vet inte. Suckar jag.

***

- UNGAR! MAT! Ropar mamma och jag och Nico börjar skratta.
- OKEJ! ROpar jag och vi tävlar nerför trappan.
När jag märker att Nico kommer ikapp mig så puttar jag undan honom med armen.
- Flytta på dig tjockis! Skrattar jag och han hoppar på mig rygg, och båda ramlar.
- Haha, OOPPSS. Skrattar han.

När vi äntligen sitter vid matbordet skrattar mamma åt oss.
- Var är Lilly då? Säger hon medans Nico tar lite ris.
- Hon skulle hem. Ler jag och tar ris när Nico har tagit.
- Okej.

Justin

Jag går på gatan och ser på alla hus. Små, söta hus till stora, fina hus.
När jag ser Maddies hus så suckar jag. Istället för att gå fram till dörren så går jag till trädgården och ser upp mot Maddies fönster. Det är tomt.
Så jag går fram till dörren och knackar på. Det tar några sekunder innan Maddies mamma öppnar.
- Hej Justin! Säger hon och ler, men min blick är på Maddie bakom henne i vardagsrummet.
Hon sitter på någon killes mage och skrattar.
- Justin? Upprepar hennes mamma.
- Ehm... Förlåt. Det var inget. Säger jag och går därifrån.

Hur kan hon?! Vad tänker hon med?!

Maddie

- Vem var det?! Ropar jag till mamma som kom tillbaka från hallen.
- Ehm... Justin. Säger hon tveksamt medans hon ger  mig en konstig blick.
- Vad sa han? Säger jag och reser mig från Nicos mage.
- Inget.
JAg ryker på axlarna och jag och Nico går upp på mitt rum. Från fönstret ser jag Jusitn gå på gatan. Han har händerna i fickorna och sparkar på en sten på marken. Jag öppnar fönstret.
- HEJ JUSTIN! Ropar jag.
Han vänder sig om, ger mig en blick innan han vänder bort blicken igen. Jag ser konstigt på honom. Då plingar det i min mobil. Sms från Justin.
Jag ler och öppnar smset.


När jag läst smset ler jag inte. Jag gråter. 
- Vad har hänt?! Säger Nico och går snabbt fram till mig och omfamnar mig i en kram.
- Justin... Gråter jag.
Han tar upp mobilen och läser högt.

- Jag fattar inte hur du tänker, Maddie. Det är slut...

- Gumman! Utbrister han och kramar mig hårt.
JAg gråter mer och faller ner på sängen. Jag kryper ihop och skriker.
- Shh...
Nico lägger sig bredvid mig och kramar mig hårt, vilket får mig lite lugnare.

***

Efter flera timmars av ensamt gråtande på mitt rum så reser jag mig upp och går ut på balkongen. Mörkret täcker nu hela Stratford och bara några lampor lyser. Ljudet av några få bilar hörs och deras strålkastare lyser på vägarna.

Vad var det Justin menade? Varför gjorde han slut? Vad har jag gjort?
Allt bara snurrade runt. Jag kunde bara inte fatta att vi inte är ihop.

- Maddie, kan jag komma in? Ropade Nico utanför min dörr.
- Aa! Ropade jag tillbaka.
Jag hörde hur dörren öppnades och stängdes. Sedan hörde jag steg mot mig. Ett par armar kom runt mig och jag log.
- Hur är det? Säger han och jag suckar.
- Dåligt.
- Lo siente. Säger han och jag skrattar.

Nico brukade lära mig spanska förr i tiden. Vi satt på stranden och han sa ord på spanska, sedan lärde han mig.
- Me hacen reír. Ler jag och han ser ut över staden.
- ¿Cómo?

-----------------------

Så där ja... En kompis ska sova här idag så jag vet inte om det blir ett till idag. Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Klara

Mer! Aaas bra!Snälla, ber dig! Plzz <3

2011-09-16 @ 19:28:19
Postat av: Lexi

Lite av min idé är med va??

I så fall...

Jag älskar när folk använder mina ider!!

Jag blir så himla glad!!

Jätte jätte bra!

2011-09-16 @ 21:51:07
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Lexi

Hej!!!!!

Jag skulle bli jättejätte glad om du berättade i ett inlägg hur man lägger upp youtube-klipp på blogg.se

SNÄLLA?!

Från ett av dina fans!

2011-09-17 @ 12:54:07
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0