Let Your Heart Speak TWENTYEIGHT Beach day, dinner night

Jag kom till stan där en marknad föll till. Män skrek bakom sina stånd och försökte sälja så mycket som möjligt. Min blick for åt höger och vänster. Den stannade på en gränd längre bort. Snabbt sprang jag dit och aktade mig för alla människor.
I gränden var bara en äldre kvinna som gick in genom en plåtdörr på väggen rakt fram. Så jag satte mig med ryggen mot väggen och bara tänkte. Snart kom tårarna och jag grät hur länge som helst.
- OMG! HON ÄR IHOP MED JUSTIN BIEBER! Skrek en tjej.
JAg kollade upp och såg hur tusen tjejer sprang skrikandes fram till mig. Snabbt omringade de mig och jag klämdes ihop i hörnet.
- Låt honom vara! Du tar honom ifrån oss!
- Han är min!
- Kan jag få din autograf?!
Många skrek i munnen på varandra. Vart kom alla ifrån. De blev bara fler och fler. De drog i mig och försökte slå mig och bara trängde sig fram.
Plötsligt slog någon mig i magen. Jag föll på marken och vek mig av smärta.
- EY! Skrek någon.
Alla tystnade. JAg såg upp och alla hade vänt sig om. Jag skymtade ett par svarta Supras. Min första tanke var Justin, men när jag hörde rösten visste jag att det var Chaz.
- FLYTTA PÅ ER! Skrek han och jag hörde steg hitåt.
Alla flyttade på sig så han kom fram till mig.
- Är du okej? Viskade han och jag skakade på huvudet.

Jag vet inte riktigt vad som hände. Men alla tjejer gick trots allt och då kom Ryan och Justin. Chaz hade hjälp mig att stå och jag tog stöd av honom. Några få tårar rann nerför mina kinder och ibland kom smärtan som en kniv i magen.
Plötsligt tog Chaz tag i mina ben och lyfte upp mig. Jag tog ett fast tag i hans nacke och la min panna mot hans axel. Justin gick bredvid och såg sig omkring, medans Ryan sprang till vägen för att fixa en taxi till hotellet.

***

Smärtan hade börjat ge sig nu, men det kändes. Just nu stod jag framför spegeln på mitt hotellrum och skådade mig själv. Jag tänkte tillbaka på min barndom och minnen växte starkare.

När jag var liten, typ 5, när jag började på dagis i England (säger det, vet inte om jag har skrivit var hon kommer ifrån, men vi säger att hon är född i England) så hade jag det inte så lätt. Jag hade inte några vänner. Alla tjejer på dagiset hade vackert hår och fin kropp, men inte jag. Ingen hade sagt att det var något fel på mig, men jag kände det inom mig, som om jag inte var vacker nog. Visst, jag hade det där bruna, långa håret som alla ville ha... Men det kändes annorlunda för mig.
Och såhär fortsatte det till kanske... Andra året på dagis, då vi flyttade. Plus ett år på den nya skolan, men sedan ändrades det. Men jag hade en ganska svår uppväxt...



Jag stängde av tankarna och bara slängde mig på sängen. Jag såg upp i taket en stund, innan jag somnade.

***

- Maddie...
Jag öppnade sakta ögonen och såg en suddig person. Suckande stängde jag ögonen men personen fortsatte skaka mig. Så jag slog upp ögonen och satte mig upp.
- Jag är uppe! Sa jag och jag hörde några skratt i rummet.
Jag såg på min vänstra sida och mötte Justins fina leende. I soffan rakt fram satt Chaz och Ryan och skrattade.
- Roligt roligt. Muttrade jag och vände på mig och la ansiktet i kudden och händerna under kudden.
Då började de skratta ännu mer. Jag stönade och slägde en kudde på dem. Då tystnade de och då var det Justins tur att skratta.
- Jag tänkte bara säga att vi drar till frukosten. Sa han och jag nickade.
- Okej.
- Ska du inte äta något?
- Jo.
- Kom då. Sa han.
- Jag tror jag måste byta om först. Flinade jag och han log och kysste mig.
- Tycker inte jag.
JAg suckade och reste mig upp. Medans jag letade kläder frågade jag:
- Har ni hört något från Lilly?
- Ja. Hon flyttas till något sjukhus nära Stratford, så vi åker hem när vi vill. Sa Justin och jag nickade.

Dagens kläder fick i alla fall bli en svartblommig sommarklänning och ett par söta skor. Jag lät mitt hår vara och bara sminkade mig med mascara och lite puder.
- Varför sminkar sig tjejer? Sa Chaz helt efterblivet.
- Det finns killar som gör det också. Påstod jag och la ner sminket i min resväska.
- Jaja, men varför sminkar man sig då?! Sa han.
- Jadu... Fråga någon som vet. Sa jag och Justin skrattade.
Alla gick tillsammans till frukosten och vi slog oss ned med mat på tallrikarna.
- Så... Vad ska vi göra idag? Sa Ryan.
- Vet inte. Bada? Sola? Shoppa? Sa jag.
- Men åååhh! Bara tjejsaker ju! Gnällde Chaz.
- Bada är väl ändå inte en tjejsak? Påstod jag.
- Öh... Nä. Sa Chaz och vi fnissade.
- OKej, då blir det bada och sola! Åsikter? sa jag och det vart tyst. Good. La jag till då och vi alla åt upp.
Sedan gick killarna till deras rum och jag till mitt. Jag drog av mig kläderna och drog på mig en turkos bikini. Den passade väldigt bra på min bruna kropp.
Sedan hämtade jag en vit handduk och hängde den över vänstra armen. Strandväskan tog jag i högra handen och sedan gick jag till killarna som väntade utanför deras hotellrum.

Det var många folk på stranden utanför hotellet. Men vi hittade en bra plats i solen bredvid ett parasoll. Jag lägger ut min handduk och lägger mig på den.
Solen bränner i mitt ansikte och jag känner värmen ända in i hjärtat.
- Kan vi inte gå på middag i stan idag? Sa jag och de andra nickade.
- Varför kom du på det nu? Sa Justin som satt bredvid mig.
- För att jag har nya kläder som jag inte använt, Daah! Sa jag och killarna skrattade.

***

JAg drog på mig ett vitt linne, en röd midjehög kjol, massa halsband och några armband. Sedan böt jag örhängen till ett par stora ringar. Smink fick bli mascara, ljus ögonskugga, puder, läppglans och lite rouge. Sedan plattade jag mitt hår så det låg platt över mina axlar. Sedan packade jag min handväska med pengar, mobil, tuggummi och lite extra smink. Då knackade det på dörren. Jag drog åt mig mitt rumskort innan jag öppnade dörren. Där stod Justin.
- Klar unga fröken? Sa han och räckte ut armen mot mig.
- Japp. Log jag och tog tag i den.
-----------------------------------------

Tack för alla fina kommentarer!
P.S Jag fick en fråga, om jag gillar Stefan eller Damon mest i Vampire Diaries... Jag vet inte faktiskt xD
Fortsätt kommentera!!!!! Puss!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

jättebra! vill ha mer mer mer!!!

2011-09-12 @ 20:26:40
URL: http://milia99.bloggplatsen.se
Postat av: Klara

Onej! Jag har blivit Besatt! MEEEEEEEER! :O

2011-09-12 @ 21:02:14
Postat av: Lexi

BRA!! Jag älskar dina noveller! Och jag blir så glad när du tar upp mina frågor och så!! TACK!!

Och jag är verkligen glad över att du använde min idé förut!!

2011-09-13 @ 18:37:43
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0