Let Your Heart Speak TWENTYNINE Dear diary

Vi gick tillsammans till killarna som stod och väntade på oss, då fick jag en oväntad busvissling av Chaz.
- Snygg du är. Sa Chaz och flinade.
- Du ser inte så dum ut du heller. Flinade jag.

Vi tog en taxi till en fin restaurang och ställde oss vid disken för att få ett bord. En tjej i 20 års åldern kom fram till oss med ett leende.
- Hej och välkommna. Är inte du Justin Bieber? Sa hon och såg på Justin.
- Ja, det är jag. Log han artigt.
- Åh, vad trevligt att ha dig på besök! Hur många?
- Fyra. Log han och hon nickade.
- Följ med här.
Hon började gå med raska steg mot ett rektangulärt bord med vit duk, dina trästolar, fint dukat med vikta servetter och jag vet inte allt. Bordet var på en avlägsen plats, på en upphöjd "scen" framför ett litet "vattenfall". Tegelväggar med lite plastväxter och ett trästaket runt hela "scenen".
- Wow... Sa jag och tjejen log.
- Jag kommer servera er under kvällen. Jag heter Meli. Sa hon medans vi satte oss.
Hon gick sedan för att hämta menyer och kom snart tillbaka med fyra stycken fina menyer.
- Vill ni beställa dricka nu? Sa hon och jag såg på de andra som nickade.
- Cola. Sa alla killarna i kör och jag suckade frustrerat.
- Bubbelvatten med citron smak. Log jag tillslut.
- Okej.
Hon gick  iväg och killarna blängde på mig.
- Vaaaad? Sa jag och la ner min väska på golvet.
- Bubbelvatten? Sa Chaz. Seriöst? La han till.
- Men hallå?! Suckade jag Justin tog min hand.
Vi började kolla igenom menyerna och tillslut bestämde vi oss för att dela på en stor pizza. När Meli kom tillbaka beställde vi och jag lutade mig tillbaka i stolen.
Det lugnande, rinnande vattnet från vattenfallet gjorde stämningen mycket bättre. Och den svaga, lugna musiken fick mig att tro att vi var på spa. SPA!
- Spa! Utbrast jag och alla killar såg på mig.
- Öhh, va? Sa Ryan.
- Jag måste gå på spa imorgon! Någon som vill hänga med?
Först blängde de på mig som om jag var en idiot,  men när jag berättade om deras fantastiska masage gick de med på det. Jag log stort och kände hur mobilen vibrerade i väskan. Jag tog upp den.
Ett nytt meddelande: Mamma<3
Jag drog ikonen åt sidan och tryckte på visa.

Hej gumman!
Hur har ni det? Hörde om olyckan. Hur mår du? När kommer ni hem?
Längtar så efter dig! Vad gör ni?
Puss och kram mamma

Jag log och svarade.

Hej mamma!
Vi har det jättebra, och jag mår bra. Vi kommer hem... vet inte.
Just nu sitter vi på en asmysig restaurang och väntar på maten. Själv?
Puss och kram Maddie

Jag la sedan ner mobilen och väntade mig inte riktigt något svar. Så jag försökte hänga med i killarnas prat. Då förstod jag att de pratade om någon fotbollsmatch.
- Ska du med och titta? Sa CHaz.
- När? Var? Hur? Sa jag och Justin flinade.
- Om två dagar, på fotbollsarenan med en taxi. Sa Ryan.
- Visst! Fast... JAg gillar inte fotboll, men jaja!

Efter en stund kom maten och vi började ta för oss av den STORA pizzan.


Vi pratade och skrattade och bara njöt av tiden som vi hade tillsammans.

***

- Godnatt!
- Godnatt!
Jag gick fram till dörren och satte i kortet i kortläsaren, drog ut det när jag hörde klicket och öppnade.
Allt stod på sin plats och en kall vind rusade genom rummet. Dörren stängdes bakom mig och jag gick fram till min resväska.
Jag drog av mig kläderna och drog på mig mitt rosa nattlinne med spets på kanten och i urringningen. Sedan tassade jag till badrummet och borstade tänderna, samt tvättade av sminket och såg på mig själv i spegeln. Snabbt borstade jag ut mitt hår och skådade halsbandet som låg på bänken i badrummet. Jag tog på mig det och gick ut till min resväska igen. Jag tog fram min dagbok och en penna. Sedan slog jag mig ner i soffan och började skriva.

Kära dagbok
Jaha, resan i Mexico börjar lida mot sitt slut och jag har inte hört något mer från Lilly, inte mer än att hon blev förflyttad till ett sjukhus nära Stratford...

Började jag.
 


När jag skrivit en hel sida så la jag ner den i resväskan igen tillsammans med pennan. Sedan kröp jag ner i sängen under det varma täcket och slöt ögonen.

***

JAg vaknade av att solen sken in genom balkongdörren. Med kisande ögon klev jag upp och drog för gardinerna. Genast blev det mörkare, men då hördes ett klick från dörren och dörren öppnades.
Där stod Justin, oskyldig i t-shirt och badshorts.
- Öh, är du vaken? Sa han konstigt.
- Öh, DAAH, ja? Sa jag och syftade på att jag stod där.
- HAHA, jag hade väntat mig en trött, irriterad, kaxig tjej i sängen som inte vill gå upp. Sa han och jag skrattade.
- Godmorgon. Log jag och han klev in och fortsatte fram till mig.
- Morning. Flinade han och kysste mig.
---------------------------

Vad vill ni ska hända i novellen nu?! Ge mig tips! Puss och kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Klara

Åhh, snälla skriv mer. Det tog så lång tid att få denna episode, så snälla skriv mer. :) <33 Längtar verkligen till nästa

2011-09-13 @ 18:02:33
Postat av: Lexi

Först ville jag bara säga; Så bra!!

Sedan vill jag komma med en idé...

Jag tycker de ska åka hem, och allting ska arta sig som det brukar, sedan kan väl Maddie träffa en gammal vän från sin barndom eller så... och det är en kille azzå, och Justin tror att Maddie och den killen är ihop och gör slut, sedan åker han till Atlanta utan att säga något... resten kan du komma på själv om du använder den idén!

Ett litet tips från min sida...

Jaja! Hejdå! :D

2011-09-13 @ 18:43:38
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0