Let Your Heart Speak TWENTYSEVEN Who are you?

- Justin. Mumlade jag när jag låg i hans famn i sängen.
- Ja.
- Kommer du lämna mig? Sa jag och gjorde mönster med mitt finger på hans bröst.
- Nej.
- Kommer du såra mig? Sa jag och lutade min panna mot hans bröst.
- Nej, varför frågar du sånt här? sa han och drog mig närmre honom.
- Jag vet inte.
Plötsligt knackade det hysteriskt på dörren. Jag gick upp och öppnade. Där stod Chaz och Ryan med Justins mobil i handen.
- Lilly har vaknat! Utbrast Ryan.
- VA?! Skrek jag.
- Kom! VI måste åka till sjukhuset!
JAg drog snabbt på mig ett par skor, och snart kom Justin och gjorde detsamma. Vi sprang ner till gatan och tog en taxi till sjukhuset.

***

- Okej, hon har minnesförlust. Hon kommer ihåg en del saker, men inte allt. Så ni får gå in en i taget. Sa Cathrine.
- Okej, kan jag gå in först? Sa jag och de andra nickade.
Jag reste på mig och följde med Cathrine bort i korridoren eftersom Lilly blivit förflyttad.
När vi stod utanför dörr 500 så pirrade min mage så jag blev tokig. Tänk om hon inte kommer ihåg mig?
- Kom ihåg att vara lugn, och gå inte på för mycket om det nu är så att hon inte kommer ihåg dig. Sa hon och jag nickade.
Min hand greppade tag i dörrhandtaget och öppnade. Mina steg riktades in i rummet och min blick for till sängen där Lilly låg.
Mitt hjärta stannade.

Lilly var blek, hennes läppar var lila och hon hade mörka ringar under de trötta ögonen. En tår rann nerför min kind och jag torkade bort den med tröjärmen. Snabbt satte jag mig på pallen och kände hennes förvirrade blick på mig.
- Vem är du?

Hela min värld rasade. Min bästa kompis kommer inte ihåg mig. Hon minns inte allt vi gjort tillsammans. Vem är du? är det första hon säger till mig när hon vaknat ur koma. Det sved verkligen.

- Det är jag. Maddie. Madelene Jones. Din bästa kompis. Sa jag med skakig röst. Vi var med i en bilolycka så du har tappat minnet. Fortsatte jag.
- Madelene Jones... Du är den där tjejen på TV! Du är tjejen som är ihop med Justin Biber. Sa hon.
- Va?
- Ja, du och Justin är överallt på teven!
- Vad pratar du om?!
- Kolla.
Hon tog upp en fjärkontroll och tryckte på. Jag kollade bakom mig och såg en bild på mig och Justin.
- Popsensationen Justin Bieber har sätts mycket med den här tjejen. Vi har ännu inte hittat något namn på henne, men vi fortsätter. Just nu är han på semester i Mexico  med Chaz Somers, RYan Butler och den här mystiska tjejen plus hennes kompis. Nu ryktas det också att den okända tjejen och hennes kompis varit med i en bilolycka och kompisen ligger i koma...

Jag tryckte av. Tårarna rann redan.
- Försök komma ihåg mig. Sa jag innan jag lämnade rummet.

Jag vet inte varför jag blev så upprörd. Varför gråter jag ens?

Jag sprang längs korridoren och förbi killarna.
- Maddie! Ropade de efter mig.
--------------------------------------------

Ni fick ett kort innan jag går till skolan. Inga bilder desvärre, men jag hinner inte.
PUSS och nu vill jag ha FEM kommentarer innan nästa!

Kommentarer
Postat av: Klara

Jätte bra! :D

2011-09-12 @ 14:44:17
Postat av: sandra

as bra :D

2011-09-12 @ 16:55:21
Postat av: sara

lovin it

2011-09-12 @ 17:37:31
Postat av: Anonym

Mer :)

Men snälla skaffa bloglovin? <3

2011-09-12 @ 18:57:18
Postat av: Lexi

Love It SO Mutch!!!

Gillar de Stefan eller Damon mest i Vampire Diaries??

2011-09-12 @ 19:57:09
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0