Let Your Heart Speak TWENTYTHREE Cathrine...



Justin

JAg och killarna gick på stan och skojade. Ibland kom det ett eller flera fans som bad om foto och autograf. Ganska roligt att de frågade efter Chaz och Ryans också. Jaja, nu var vi i alla fall utanför någon reasturang när något fångade min blick. En taxi bil upp och ner. Massa folk gick och skrek runt och gjorde mest ingenting. Antagligen hade de redan ringt ambulans. Ur ena fönstret låg lite brunt hår. Jag såg på det en stund och snart stack en hand ut. På handen satt ett armband. Armbandet jag gav Elena. Jag hade beställt det.
Jag gick med snabba steg fram till bilen och jag hörde killarna ropa bakom mig.
- Justin! Kom tillbaka! Ropade de.
Jag satte mig på huk utanför rutan och såg Maddies ansikte. Hon hängde upp och ner, täkt i tårar. Hon kollade åt mitt hål och började gråta mer.
- Justin, hjälp mig. Grät hon.
- Ta det lugnt, jag ska hjälpa dig.
- Det gör ont Justin. Grät hon.
Jag reste mig upp och såg mig omkring.
- Ryan! Chaz! Kom! Ropade jag och de kom springandes.
När dem såg vilka som satt där inne så ställde de sig upp.
- VI måste hjälpa dem. sa jag.
Då kom en ambulans. Maddie var jätte rädd och ville inte att jag skulle lämna henne.
- Maddie, ambulansen är här. Du måste ta det lugnt. Okej? Sa jag och hon nickade sakta.
Ambulanskillarna puttade bort mig och försökte rycka bort dörren. Snart fick de bort den och försökte få ut Maddie. Men om de skulle ta bort bältet skulle hon ramla ner, så det uppstod vissa problem. Men snart fick de ut henne och jag gick bredvid båren hela tiden in till ambulansen. Jag kollade bak på bilen och såg hur de bar in Lilly i en annan ambulans. Men hon var medvetslös. Snabbt satte jag mig bredvid Maddie och ambulanskillen kollade på mig.
- Namn på flickan och namn på dig tack. Sa han och började fibbla med Maddie.
- Hon heter Madelene Jones och jag heter Justin Bieber.
- Justin Bieber, ha? Sa han och flinade.
Jag suckade och tog Maddies hand. Jag kysste den innan jag såg på killen.
- Kommer hon klara sig? Sa jag utan att släppa Maddie med blicken.
- Ja, jag tror det.
Hon grät lite mindre nu, men jag såg att hon var rädd.

***

- Okej, Madelene. Du kommer känna dig jättetrött, sedan kommer du somna. Det är inget farligt. Sa Cathrine, doktorn somska ta hand om Maddie.
- Mmm... Mumlade hon och jag tog hennes hand.
Dem ska precis söva henne för operationen. Såklart ska jag gå ut då, men jag ville vara med när de söver henne. Jag såg hur hon sakta slöt ögonen och somnade. Jag pussade hennes panna innan jag gick ut. Där satt Ryan och Chaz i en soffa och väntade otåligt på mig.
- Så, de ska operera henne nu. Sa jag och satte mig i soffan. Hört något från Lilly? Fortsatte jag.
- Ja, hon har fortfarande inte vaknat. Men de är 70% på att hon överlever.
Jag nickade sakta och vi började vänta på... Jag vet inte vad vi väntade på. Vi bara väntade på ett tecken.
Vi väntade... Och väntade. Jag satt med ihopsatta händer i knät och såg ner på dem, som om jag såg något intressant. Massa personer sprang fram och tillbaka i vita rockar, lite skrik hördes och massa röster.
- Justin, vi åker bara ner och köper sallad i kafeterian, vill du ha något? sa Chaz och reste sig upp tillsammans med Ryan.
- Nej tack. Log jag och de gick iväg.
Cathrine kom ut från hennes rum och gav papper till en annan tjej som gick iväg. Cathrine gick sedan fram till mig och satte sig på huk framför mig. Jag såg på henne med sorgsna ögon.
- Vi har opererat henne nu. Hon bröt inget, vilket var ett mirakel. Fast hon kan ha fått minnesluckor, men inget allvarligt. Sa hon och jag såg ner i mina händer igen.


- Är hon vaken? Sa jag tyst.
- Nej, hon sover fortfarande. Hon kanske vaknar om några timmar, så jag skulle föredra att du åker hem och vilar. Sa hon uppmuntrande.
Hennes korta blonda lockar rörde sig lite rytmiskt när hon reste sig upp. Hon log en sista gång mot mig innan hon försvann i korridoren. Jag reste mig upp och mötte Ryan och Chaz som kom i korridoren.
Vi åkte tillbaka till hotellet och gick upp på vårat hotellrum. Jag tog upp min gitarr och satte mig på ena sängen. Chaz och Ryan satte sig på golvet med en varsin tidning.
Jag drog lite på strängarna och stämde den snabbt. Sedan började jag spela Dowtn To Earth.
Snart la jag ner gitarren igen och gick ut på balkongen.
Solen satt lågt på himlen och molnen svävade sakta på den blåa himlen.
- Justin.
Jag kollade bak och såg Chaz komma ut. Han drog igen dörren bakom oss och ställde sig bredvid mig.
- Jag vill bara säga att... Jag är glad för din skull. Jag menar, Maddie är en vacker person. Men hon är min syster så... Jag vill också berätta att jag kommer skydda henne för allt och jag skulle bli sur på dig om du sårar henne. Men du är min vän, så jag är lite snällare mot dig. Flinade han och jag log lite innan jag nickade.
- Tack, bro. Sa jag och vi gjorde ett handslag.
- Hon kommer bli bättre. JAg lovar. Sa han innan han gick in igen.
Jag stod en stund ute på balkongen innan jag gick in och la mig på min säng.

***

Mitt i tystnaden så ringde min mobil. Cathrine.
- JB. Svarade jag och satte mig upp.
- Hej Justin. JAg ville bara säga att Madelene har vaknat. Hon har glömt bort det som hänt, men hon kommer ihåg det mesta. Jag skulle vilja att du och dina vänner kommer hit och pratar med henne och berättar det hon glömt och så.
- Visst! Vi kommer direkt.
----------------------

För ett som undrar, De tre stjärnorna (***) betyder att det  är en bit fram, t.ex några timmar eller så. Men nu vill jag ha kommentarer!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

as bra, meer :D

2011-09-08 @ 09:21:41
Postat av: JBL1

Meeeeeer!!! De är du som får mig att skynda mig hem från skolan, För att du skriver så sjukt bra!!!!1Meeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr!!! Snälla i love it!!!!

2011-09-08 @ 19:58:14
URL: http://vilmh.blogg.se/
Postat av: Lexi

Jättebra!!

Jag har varit sjuk, det är därför jag inte kommenterat på länge...........

2011-09-10 @ 15:30:44
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0