Fight For The Love 23#BeliveItOrNot

Tankar snurrade runt i huvudet på mig, det mesta handlade om Justin, jag orkade inte oroa mig för honom men det gjorde jag ändå. De andra märkte att jag var lite nedstämd men det var svårt att vara allvarlig med dem.
"Seri, det är väl ett ord som ni brudar använder ofta va?" flinar Louis.
"Brudar?" skrattar jag och de andra skrattar med.
"Ja men vadå" säger Louis och lägger på skoj armen om mig. Genast blir jag orolig, som om jag för väntar mig att Justin ska vara där och se oss, göra slut eller ännu värre, nej förresten inget skulle vara värre.

På kvällen ringer min mobil. Jag hoppas innerligt att det är inte Justin, snälla, snälla säg att det inte är Justin.
"Hallå?" säger jag försiktigt.
"Hej det är Justin"
Jag stelnar till och känner hur oron kommer krypande, visst är jag lite arg på honom men vad ska man göra? Jag älskar honom så himla mycket.
"Hej" säger jag stelt.
"Du vilka är du med, på riktigt?" frågar han syrligt.
"One Direction" svarar jag. "jag sa ju det tidigare!"
"Becca ärligt talat, tror du på att jag ska gå på det?" fräser han.
"Justin" försöker jag.
"Träffar du någon?" nästan viskar han. Jag känner ett hugg av rädsla i magen, tänk om han verkligen tror det!
"Nej! Absolut inte! jag träffade en kille när jag var ute och dansade sedan så..."
"Där ser du! 'du träffade en kille', sluta ljug för mig!" fräser Justin.
"Nej det var inte så..."
Jag avbryts av att han lägger på, fan.
"Du Becca ska du..."
Jag vänder mig om och ser Zayn stå där, jag har tårar i ögonen som hotar att rinna över.
"Vad?" frågar jag men rösten bryts.
"Är någonting fel?" undrar han och sätter sig bredvid mig. Jag rycker på axlarna och tårarna börjar leka niagarafallet.
"Justin han" får jag fram innan min röst bryts återigen.
"Vad har han gjort?" frågar Zayn och kramar min axel.
"Han tror jag är otrogen" mumlar jag.

Nästa dag ringer Justin återigen, den här gången är det ännu hemskare än igår.
"Becca får jag prata med honom"
"Med vem?" frågar jag tyst.
"Killen du tillbringar tid med bakom min rygg!" fräser Justin.
"Men jag är inte otrogen! Jag är på turné med One Direction!" fräser jag tillbaka. Justin suckar och jag nästan hör hur han himlar med ögonen.
"Becca var ärlig nu, varför ljuger du för mig?" frågar han och jag kan nästan ana smärtan i hans röst.
"Åh Justin jag lovar att jag inte går bakom ryggen på dig, det vet du! Jag kan inte fatta att du inte tror på mig!" morrar jag och lägger på.
Ilskan ligger kompakt inom mig och jag nästan kokar, det hjälper inte att Louis skämar, att Harry försöker prata med mig eller att Niall kramar mig och säger att allting ska bli bra.
Jag är alldeles för upprörd för att falla inför deras charm.  Vi sitter just nu vid frukostbuffén på hotellet. Idag ska jag åka tillsammans med de andra dansarna till en dansstudio och lära oss stegen. Killarna ska åka med, eftersom de är en del av dansen/koreografin.
 "Becca, kommer du?"
Jag ser upp på killarna som redan står upp vid bordet. Snabbt nickar jag, reser mig upp och följer med dom tillbaka till rummen. När jag stängt dörren bakom mig så drar jag på mig ett par mjukisar, en sportbh, ett löst linne och en kort kofta som jag drar upp luvan på, så den sitter på halva huvudet.
Visst är jag ledsen över Justin. Men jag menar, mitt jobb har ingenting med honom att göra. Han ska inte få distrahera mig.
Jag ser på mig själv i spegeln. Mitt hår sticker ut från luvan och ligger lätt på axlarna. Mina ögon glittrar lätt i solljuset som skiner in genom fönstret. Jag ser ganska sliten ut, faktiskt. Men ändå fräsch. När det plötsligt knackar på dörren drar jag snabbt på mig ett par slitna converse utan att knyta dom. Sedan joggar jag mot dörren och tar upp min träningsväska i farten.
 "Redo?" Frågar Harry med ett leende.
 "Tror det" ler jag och går ut till honom.
 "Dom andra är där nere och väntar" säger han och vi går mot hissen.
 "Okej"
 "Jo... Asså... JAg tycker det skulle vara bra om du ringde Justin och pratar med honom. Kanske har han ledigt och kan komma hit" säger Harry försiktigt och jag suckar.
 "Jag vill inte erkänna det, men du har rätt. Problemet är bara att han verkligen tror att jag är otrogen. Han kommer inte vilja prata med mig"
 "Det vet du inte förens du har testar" säger han och jag ser på honom.
En tystnad uppstår. Det plingar i hissen och vi går ut. Det står en större taxi utanför hotellet som vi sätter oss i. Det är jag och killarna i den taxin. Resten av dansarna åker i en annan. I taxin pratar vi inte så mycket. Jag sitter mest och tänker på Justin. Hur kan han tro att jag är otrogen? Aldrig att jag skulle göra något sånt mot honom! Han betyder alldeles för mycket. Om han bara kunde tro mig... Plötsligt ringer mobilen. Harry möter min blick och ler lite.
 "Hallå?" Svarar jag.
 "Becca, hej! Du, förlåt för imorse. Jag hatar att bråka med dig. Men jag vet inte vad jag ska tro. Jag vill inte tro att du är otrogen. Men snälla, säg sanningen!" säger han ångerfullt.
 "Det har jag gjort hela tiden" muttrar jag.
 "Men hur ska jag veta att du inte ljuger?"
 "Du får väl ta och lita på mig"
 "Vart är du nu? Jag har ledigt i fyra dagar, kan jag komma till dig?"
 "Jag är i Paris. Just nu är jag på väg till en dansstudio. Jag  och de andra dansarna ska öva på koreografin" säger jag tyst.
 "Jag sätter mig på flyget om några timmar. Vi ses honey"
 "Hejdå..." viskar jag och lägger på.
 "Vad sa han?" Säger Niall nyfiket.
 "Han sätter sig på planet nu" ler jag och Harry ger mig en high five.
Taxin stannar och vi går in till huset. Där inne väntar ungefär sju andra personer, tjejer och killar. De flesta är kanske 19-20 år. Men min blick fastnar på en tjej som ser lite yngre ut. Kanske som jag?
 "Guys! Det här är Rebecca Parker! Den nya tjejen vi pratade om?" säger Liam och de ser på oss.
Jag hälsar på alla innan vi går in till ett mellanstort rum. En kille i 30 års åldern vid namn Hektor visar oss stegen. JAg som har lätt med att komma ihåg steg sätter det på tredje försöket.
 "En gång till från början!" ropar Hektor. "En, två tre fyr! Fem, sex, sju ått! Kom igen! Håll takten!"
Även om jag har lätt för sånt här så tycker jag han kör lite får hårt med oss. Men jag antar att det är såhär det är i den här branschen.
___________________________________________

Hej alla!!
Förlåt för den dåliga uppdateringen! Men jag har lite saker att göra. Två prov efter påsken och en läxa. Måste plugga till det!
Lexi har också slutat skriva här. Hon skrev halva det här kapitlet, men sedan tyckte jag det var enklare att blogga ensam, så jag bloggar nu mera ensam!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ska vi göra ett länkar byte :) ?

2012-04-03 @ 16:25:08
URL: http://justindrewstories.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Vad skoj :D jag la till dig nu :D

2012-04-03 @ 16:47:41
URL: http://justindrewstories.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0