Fight For The Love 7#AtTheGym

Efter en stund somnade jag om och sov gott resten av natten/morgonen. Men snart steg solen upp och klockan slog elva. Då klev jag upp och drog på mig rena trosor, en ren bh och ett linne för att sedan dra på mig min USA One Piece. Eftersom jag frös om fötterna drog jag också på mig ett par tjocka, gråa strumpor med lite mörkare mönster på. Håret samlade jag i en fläta på höger sida och sminkade mig lätt med lite mascara.
I köket var det tomt, men det låg en lapp på bordet. Med långsamma, trötta steg gick jag fram till bordet och läste den rosa lappen.
Hej gumman!
Jag åker till jobbet nu och pappa jobbar. Nico skulle nog kolla på något jobb vid tio tiden och Amelia sover väl länge som vanligt. La in lite pannkakor i kylen om du vill värma till frukost!
Puss o kram mamma

Men en suck knövlade jag ihop lappen och kastade den mot papperskorgen och... Prickade! JAg öppnade kylskåpsdörren och sökte med blicken efter pannkakorna, som jag fann på en tallrik med plastfolie över. Den tog jag ut och drog av plastet för att ställa tallriken i mikron på 30 sekunder. Medans jag väntade på den så hällde jag upp juice i ett glas och tog ut tallriken med pannkakor. Amelia kom sakta upp och började ta fram frukost.
 "Vad ska du göra idag då?" Frågade hon och jag skakade på huvudet.
 "Vet inte, faktiskt" sa jag och ryckte på axlarna.
 "Okej, jag ska i alla fall till gymmet"
 "Kan inte jag följa med?" Frågade jag och hon nickade.
 "Absolut!"
Så efter en rejäl frukost så tog jag på mig ljusa jeans, ett vitt, löst, lite genomskilnigt(?) linne med en liten ficka på högra bröstet. Sedan packade jag min träningsväska med en sportbh, ett par träningsshorts, ett kort linne och annat som var nödvändigt. När jag sedan stod i hallen med skor på mig så kom Amelia nerför trappan och drog på sig sina skor. Eftersom ingen av oss hade bil så tog vi bussen som stannade utanför gymmet. När vi kom in så köpte vi ett årskort om vi skulle tillbaka någon annan gång, sedan gick vi till omklädningsrummet.
 "Så... Hur hade du det hos grannen igår?" Frågade hon medans hon drog ihop håret för att sätta det i en tofs.
 "Grannen har ett namn" började jag och knöt mina skor. "Och jo, det var trevligt" svarade jag och ställde mig upp för att sätta upp håret.
Hon fnissade och sedan gick vi in till själva gymmet.


Jag gick direkt till ett av springbanden och började sakta för att sedan springa fortare och fortare. Snart började jag jogga och lät musiken från högtalarna tränga in i mina öron. Efter en halvtimme på banden satte jag mig vid en sånhär styrke maskin och började dra handtaget upp och ner. Och efter ytterligare en halvtimme där så satte jag mig på en träningscykel och började trampa. Amelia satt på cykeln bredvid mig och vi snackade lite ibland.
 "Psst! Är inte det där grannen?" Viskade hon och nickade mot dörren.
Jag såg ditåt och nickade. Där kom Justin in med shorts och en t-shirt. Det var inga här, bara vi.
 "Hej Rebecca!" log han när hans blick fann min.
 "Hej Justin" log jag och slutade cykla för att dricka lite av mitt vatten.
 "Trevligt att hitta er två här" log han och nickade lite mot Amelia.
 "Vi hade inget bättre för oss" sa hon och jag la handen för pannan. Så pinsamt!!
Justin skrattade lite och började springa på bandet. Då passade jag på att blänga på Amelia som oskyldigt ryckte på axlarna. Vi fortsatte träna i en timme för att sedan duscha och byta om. Utanför träffade vi Justin som skjutsade oss hem. Vi kramades och sedan gick jag och Amelia in till huset.

Efter två timmar hemma ringde Justin och bad mig komma över. Och väl där såg jag att Mike, Chris, Caitlin och Pay satt i soffan.
 "Becca!!!" Utbrast Cait och kramade mig hårt.
 "Heej" log jag och kramade tillbaka.
Vi gick sedan till vardagsrummet där Pay kom och kramade mig, och därefter Mike och Chris. Sedan slog vi oss ner och killarna satte på något Xbox spel. Vi tjejer pratade lite och hejade på killarna.
 "Kan vi inte bada i poolen?" Frågade Pay och killarna nickade sakta.
 "Visst" sa de. 
 "Jag måste bara hem och byta om, så kommer jag sedan" sa jag och reste mig upp.
 "Becca, kan vi låna bikini av dig? Annars måste vi ta bilen" sa Cait och jag nickade snabbt.
 "Absolut! Följ med mig, girlz!" log jag och vi gick tillsammans över till mig.
Jag tog min rosa bikini, Cait lånade min turkosa och Pay lånade min vita. Sedan tog jag fram tre handdukar och vi gick bakvägen till Justins pool. Vi la våra handdukar på några solstolar och sedan solade vi. Killarna badade riktigt länge men sedan började de försöka tvinga i oss, men vi vägrade. Plötsligt ringde min mobil. Perfekt! Min räddning för dagen! 
 
"Hallå?" Sa jag i telefonen och gick lite ifrån de andra, längs poolkanten.
 "BECCA!!!!"

-----------------------------------------------------------

Förlåt för USEL uppdatering!! Men jag har tusen läxor och har haft prov denna vecka... Men ja...  Vad tycker ni?? Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Klara

jätte bra :D meeer!!!

du är grym på att skriva!! <3<3

2012-02-10 @ 20:07:23
Postat av: Cherry

Superbra :))

2012-02-11 @ 01:14:20
Postat av: Klara

Haha... Vet att jag redan kommenterat, men asbra del som vanligt och jag längtar till nästa!!(också det som vanligt) hehe, känner att mina kommenatarerär lite ensidiga nuförtiden -.-'

2012-02-12 @ 16:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0