Fight For The Love 10#SelenaGomez

När vi kom in så satte vi oss framför teven. Man kunde verkligen känna spänningen i luften.
 "Så... Vad vill i ha till lunch?" Frågade Justin efter ett tag.
 "Spelar ingen ro..." började jag.
 "PIZZA!!" Avbröt Chris.
Alla började skratta och sedan tog Justin upp telefonen. Vi sa vad vi ville ha och han gick iväg för att ringa. Jag reste på mig och såg på de andra.
 "Ska bara på toa" sa jag och de log.
 "Får jag följa med?" Skojade Mike och vi skrattade.
 "Nej" flinade jag och gick iväg.
När jag låst dörren bakom mig så såg jag mig själv i spegeln. Mina ögon var lite röda fortfarande och kinderna var lite blöta. Jag rätade till min tröja och såg på mig själv i spegeln. Såg mig själv i ögonen. De stirrade tillbaka på mig, konstigt  va?
Egentligen skulle jag inte gå på toa. Jag ville bara tänka lite. Utan att bli störd. Bara kunna stå och se på sig själv, så tankarna flyga omkring mig. Ta dem en för en och spola ner dem i toaletten. Efter ett tag gick jag ut igen. De alla satt i soffan och deras blickar vändes mot mig när jag kom in. De log och vände blickarna mot teven. Egenligen ville jag gå hem och bara ligga på mitt rum och tänka.
 "Nervös för imorgon?" Viskade Justin när jag satte mig bredvid honom.
 "Sådär" sa jag.

Nästa dag

När jag vaknade var klockan elva. Vi skulle åka till galan vid sex tiden, och Justins ena stylist skulle komma vid tre för att göra i ordning mig. Så jag åt en lagom stor frukost med Amelia och Nico, för att sedan sätta mig framför teven. Vid tre tiden kom Hannah, Justins ena stylist, hit och vi gick till mitt rum. Först fixade hon mitt hår och sedan sminkade hon mig. Det var väldigt bra. Håret vart liksom i små vågor, jätte gulligt! Och så var det dags för klänning...
Jag testade flera olika, men vi bestämde oss för att jag skulle ha en kort, vit klänning med ett släp bak. Så när jag fått på mig den och ett par vita klackar så gick jag ner med Hannah.
 "Ha så kul" log Amelia och kramade mig försiktigt.
 "Tack" log jag.
Hannah följde mig ut till en vit limousin. Utanför stod Justin i svart kostym, svarta byxor, svarta skor och en röd detalj i bröstfickan.
 "Vad fin du är" log han och kramade mig.
 "Tack, du med" log jag och kände den där stöten åka igenom mig.
Mina ben vart svaga och ett leende spred sig på mina läppar. Han öppnade dörren åt mig och jag satte mig. Därinne satt redan Cait, Pay, Mike och Chris.
 "Becca! Shit, din vackra unge!!" Log Cait och kramade mig.
 "Ska du säga" flinade jag och kramade Pay, Mike och Chris också.
När vi började åka pratade alla med alla. Det verkade som om alla var nervösa, förutom Justin. Han var väl van vid sånt...
Sanningen är den att jag tror att jag gillar honom... Asså, som mer än en vän. Okej, jag är verkligen säker på det. Men det är bara det att jag inte vill erkänna det för mig själv. Tänk om han inte gillade mig tillbaka? Han kanske har flickvän? Tankarna fortsatte trampa över mig och jag kände mig bara mer och mer besviken. Han har säkert flickvän. Säkert någon kändis. Inte en sådan tönt som jag. Såklart skulle han inte vilja dejta mig, en helt vanlig, töntig tjej från England. Pfft, dream on bitch...
 "Becca, vi är framme" sa Cait och jag nickade sakta.
Vi klev ur bilen och jag såg en röd matta. Jag blev blind av alla kamerablixtar. Justin gick fram och posade medans vi gick efter. Jag höll mig till Cait och Pay. Vi posade tillsammans och sedan gick jag fram till en reporter.
 "Du är Justins vän, eller hur?" Sa tjejen.
 "Ja, det är jag"
 "Är ni mer än vänner, kanske?" Log hon och jag skakade på huvudet.
 "Nej, absolut inte" log jag.
 "Vet du om han och Selena är ihop?" Frågade hon och nickade en bit bort.
Jag följde hennes blick och mitt leende försvann direkt när jag såg Justin hålla om midjan på Selena Gomez.


Såklart var de ihop!
 "Nej, jag vet inte" sa jag försiktigt och gick vidare till Cait. "Är Justin ihop med Selena?" Frågade jag henne tyst medans vi posade.
 "Vet inte" sa hon och såg på mig. "Gillar du honom?" Frågade hon och jag ryckte på axlarna. "Becca, gumman!" Utbrast hon och kramade mig.
Jag tvingade tillbaka mina tårar och vi gick sedan vidare. Efter ett tag kom Justin ifatt oss och la armarna om mina och Caits axlar.
 "Har ni kul?" Frågade han med ett leende.
 "Ja" sa Caitlin och såg på mig.

Efter galan/Justin

Efter galan följde jag med Cait en bit ifrån, eftersom hon ville prata med mig. Becca hade varit nere hela kvällen. Undrar om det har hänt något?
 "Justin, är du ihop med Selena?" Frågade Cait direkt.
 "Nej, varför tror du det?" Frågade jag.
 "Du beter dig som om ni är det! Och tänk lite på vad du gör. Jag vet att du har känslor för Becca, så snälla, såra henne inte. Jag vet att hon gillar dig, och hon vart helt förstörd när hon såg dig med Selena" sa hon och det kom verkligen som en chock.
Gillade Becca mig? Det trodde jag inte. Det var därför hon var så ledsen förut!
 "Jag..." började jag, men visste inte hur jag skulle fortsätta.
 "Du behöver inte säga något. Men tänk på det bara" sa hon och jag nickade.
Vi gick tillbaka till de andra och Becca sänkte blicken. Vi slog oss ner i soffan och satte på Titanic. Efter en stund la jag försiktigt min arm om Beccas axlar och jag kände att hon blev nervös och osäker. Men efter ett tag slappnade hon av och lutade huvudet mot min axel. Efter den där stöten som for genom mig visste jag helt säkert att jag är kär i henne. Varför märkte jag det inte tidigare? Hon är söt, snäll, omtänksam, rolig, snygg... Ja, allt min perfekta flickvän ska vara.
___________________________________________________________________________-

Så.... Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: elena

SUPER BRA

2012-02-20 @ 16:36:47
Postat av: Lexi

Jättebra!! ärligt!!

2012-02-20 @ 19:41:13
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra! :D

2012-02-21 @ 09:35:00
Postat av: mikaela

älskar det<3 när kommer nästa

2012-02-21 @ 11:18:20
Postat av: Sanna

Asså du är bara bäst!!!

Kan man vara bättre på att skriva?!

Du har så sjukt bra inlevelse och du är såååå sjukt bra på att skriva!!

Tack för att du finns!!

Jag är ditt största fan!!!:)<3

2012-02-21 @ 13:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0