Fight For The Love 11#MikaelaYakoub

Rebecca

När filmen var slut så gick jag till hallen för att gå hem. Jag kramade först Mike, sedan Chris, sedan Pay och Cait. Och sedan stannade jag. Egentligen ville jag bara slänga mig i Justin armar och kyssa honom. Men han har ju Selena. Det vore väldigt taskigt. Så jag log lite mot honom. Men han hade andra planer. Han la armarna om mig och gav mig en varm kram. Jag kramade honom löst och osäkert tillbaka innan jag lämnade huset.

Justin

När Becca inte kramade mig stack det i mitt hjärta. Hon kanske inte ens gillar mig? Nej, det gör hon inte. Hon ser mig bara som en vän, om inte mindre. Eller var hon bara osäker eftersom hon tror att jag är ihop med Selena? Asså jag måste fixa det här. Hon måste få veta att jag inte är ihop med Selena, och att jag gillar henne som mer än en vän. Men hur? Jag kan ju liksom inte bara gå fram till henne och berätta. Det måste vara speciellt... Som en dejt. Fast... Något mer speciellt.

Rebecca

När jag vaknade nästa dag så var klockan elva. Minnena från gårdagen spelades upp. Bilderna när Justin höll armen om Selenas midja... Hans söta leende som var riktat mot henne... Kärleksblicken han gav henne...
Sluta tänk så! Såklart är han ihop med en kändis! Han kan ju liksom inte vara ihop med en vanlig tjej.
Jag tog på mig svarta spetsunderkläder, jeansshorts, ett vitt linne, några armband och ett halsband. Sedan flätade jag min lugg och satte den bakåt. När jag sedan ätit frukost drog jag på mig mina blåa Converse och gick ut. Efter att ha gått ett tag så hade jag gått vilse... Lyckat, I know.
 "Vilse?"
Jag vände mig om och såg en tjej med mörkt, mellanlångt hår, ett vitt linne, en rutig öppen shorta och svarta jeans. 
 "Haha, ja" log jag och hon kom fram till mig.
 "Mikaela Yakoub. Kalla mig Miki" log hon och skakade min hand.
 "Rebecca Parker"
 "Engelsk, eller hur?" flinade hon och jag skrattade.
 "100%" 
Hon skrattade och vi började gå runt.
(Tyvärr kan du - Mikaela - inte spelas av Selena, eftersom hon kommer vara med i novellen...)

Hon berättade om sig själv. Hon är 17, precis som jag. Hon har tre yngre syskon som hon bor med, tillsammans med sina föräldrar. Hon älskar att sjunga, dansa och spela gitarr. Sedan berättade jag om mig själv, fast jag skippade delen om Justin, eftersom jag inte visste om hon var en fan eller inte.
 "Vart är vi?" Skrattade jag och hon såg sig omkring.
 "Jag tror vi är i Kina" sa hon helt seriöst och jag började asgarva.
Hon kunde inte heller hålla sig, så hon började skratta med mig. Efter en stund kom vi fram till en liten enskild strand, väldigt liten. Det var några klippor längre bort som vi gick till. Vi satte oss ner och såg ut över vattnet. Solen var högt uppe på himlen. Små, lätta moln svävade där uppe och jag suckade lyckligt.
 "Jag såg dig på galan igår, med Bieber" log hon.
 "Är du ett fan?" sa jag nervöst och hon skrattade.
 "Nej, men jag är inte en hater" log hon och jag nickade lättat.
 "Bra"
Vi snackade väldigt länge, men efter några timmar började vi gå tillbaka eftersom det var en bit att gå, och vi ville inte riskera att gå i mörkret.
Men det sket sig. Ingen av oss visste vart vi var, så mörkret började falla.
 "Fan, vad kallt det är" sa Miki och huttrade till.
 "Ja" sa jag och la armarna i kors.
Men snart hittade vi tillbaka, till mig i alla fall. Eftersom det var så mörkt så fick Miki sova hos oss. Vi satte på Wild Child och ställde fram chips, dricka, godis och massa filtar och kuddar. Vi avbröts av en telefon som ringde, men jag kände inte igen signalen. Antagligen Mikis, eftersom hon tog upp sin mobil och la den mot örat.
 "Ja?" Sa hon och såg på väggen. "Ta det lugnt! Jag är hos Rebecca" hon suckade frustrerat. "En tjej jag träffade" hon stönade högt. "Sluta!! Jag kan ta hand om mig själv!" Röt hon och la på. "Då fortsätter vi" log hon.
Jag ryckte på axlarna och satte på filmen som var pausad och gosade ner mig bland kuddarna. Miki slog sig ner bredvid mig i sängen och lutade huvudet mot min axel.
 "Du är annorlunda" sa hon och jag fnissade.
 "Du är läskig"
 "Nej, jag är inte lebb" flinade hon och jag skrattade.
 "Bra, skönt att höra"
Vi kollade inte på filmen, vi satt mest och snackade. Lärde känna varandra liksom. Hon verkade vara en jättebra tjej som jag gärna vill hänga mer med. Hon var en äkta vän som man kan prata om allt med. En som man behöver om man vill prata ut. En som man kan lita på till hundra. En som alltid finns där för en.
Tänk om jag aldrig gått ut imorse. Då skulle jag aldrig träffat Mikaela. Då skulle jag kanske inte sitta och kolla på Wild Child just nu. Antagligen skulle jag slappa med Amelia och Nico. Vart är dem förresten? Har inte sett dem på jätte länge.
Plötsligt får jag ett SMS från Caitlin. 
    Jag pratade med Justin förut... Hoppas det är okej??<3
Jag log och svarade.
    Tack Cait. Jag tror inte det blir bättre, eftersom han är ihop med Selena, men tack ändå! Love U<3

Justin

Jag såg in genom Beccas fönster. Hon satt i sängen och skrattade med en tjej bredvid henne. Hon var ganska söt, men ingen slår Becca. Plötsligt tar Becca upp mobilen och börjar skriva, för att sedan lägga ner den. Med en suck slängde jag mig på min säng och såg upp i taket. Tankarna åkte runt i mitt huvud och jag suckar högt. Tystnaden spred sig i rummet.
Imorgon ska jag prata med Becca. Hon måste få veta sanningen. Plötsligt pep mobilen. Skärmen lös upp och jag läste SMS:et.
    Hello Biebster!! Lust att hänga imorgon? Har ledigt:)<3
____________________________________________________________

Vem skickade messet? Caitlin? Rebecca? Selena? Någon vi inte känner till? LET'S FIND OUT!!
Älskar att se att man fått kommentarer, så snälla, kommentera mera!!
XoXo<3

Kommentarer
Postat av: Lexi

Bra!! Och nu ser jag designen också!! Jättefin!! <3

Visst gör hon Moa snygga designer huh? :)

2012-02-21 @ 21:16:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

Jättebra!!

Älskar dina noveller!

<3

2012-02-21 @ 21:20:00
Postat av: Sofia

Omfg vad bra!!!!!! :D :D :D <333333

Längtar till nästa :]

2012-02-21 @ 21:58:38
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: mikaela

jag tror att det är selena som smsade :) men shit vad roligt att se sig själv i en av världens bästa novell <3

2012-02-22 @ 16:20:14
Postat av: ebba

asbra <33 meer

2012-02-25 @ 11:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0