Fight For The Love 12#BrokenHeart

TIO KOMMENTARER FÖR NÄSTA! ;)

Selena... Fan, vad ska jag svara? Hon tror ju att vi har något på G. Och det har vi ju, men jag gillar ju Becca mer... Vad ska jag svara...??

Rebecca

När jag vaknade satte jag mig upp och sträckte på mig. Miki mumlade något ohörbart och jag skrattade. 
 "Va?" Flinade jag.
Hon mumlade igen och jag började skratta igen. Jag gick fram till mitt fönster och öppnade det. Min blick fastnade på Justin som satt på sitt rum. Jag kunde se in i hans rum genom hans fönster. Han hade precis vaknat, tror jag. Han gick runt i mjukisar och shirtless!! Jag vände bort blicken och gick tillbaka till Miki som nu satt upp.
 "Vad ska vi göra idag då?" Frågade hon hest.
 "Stranden?" Frågade jag och hon for upp.
 "Jaa!!!" Skrek hon och gjorde någon slags... dans?
Jag började asgarva och la mig på golvet.
Efter en stund hade vi ätit frukost. Vi bestämmde oss för att gå förbi Miki så hon kan byta om, men jag böt om här istället. Så jag drog på mig en vit bikini, jeansshorts och ett pösigt linne. Sedan stoppade jag fötterna i ett par flip flops och packade strandväskan. När jag var klar gick vi tillsammans till Miki som bodde en bit bort. Och när hon också bytit om så gick vi till stranden.
 "Där?" Frågade hon och pekade på två solstolar som stod ganska nära stranden.
 "Visst" log jag.
Vi la ner våra saker och smörjde in oss med solkräm. Sedan la vi oss och solade. Plötsligt hörde jag ett skratt längre bort. JAg satte mig upp och såg Justin och Selena i vattnet. De skrattade högt och Justin snurrade runt henne med ett grepp runt midjan. Selena böjer sig sedan mot Justin och kysser honom.
Det är som en kniv i mitt hjärta. Även om jag visste att han och Selena redan är ihop så kan jag inte riktigt få in det i min hjärna. Justin vänder sig om och ser mig. Hans blick blir panikslagen, men jag bara suckar olyckligt och lägger mig på mage igen.
 "Ska vi ta ett dopp?" Frågar Miki och jag nickar.
Vi reser på oss och går ner till vattnet. Istället för att hoppa i sätter vi oss ner där vågorna slår upp. Justin och Selena står en bit bort och pratar. Selena har ryggen mot mig och Justin står mitt emot. Jag ritar ett hjärta i sanden och börjar prata med Miki.

Justin

När min och Selenas träff äntligen är över så börjar jag min promenad hem. Medans jag går tar jag upp min mobil och ringer Caitlin. Hon kommer verkligen inte bli glad...
 "Caitlin här!"
 "Cait? Det är Justin. Jar har gjort något riktigt dumt!!"
Jag berättar för henne och hon blir lite besviken.
 "Becca måste vara förkrossad, Justin!"
 "Men det var ju inte jag som kysste henne, det var Selena som kysste mig!"
 "Det spelar ingen roll, Justin! Becca såg det hon såg! Hon tror det hon tror. Och efter galan tror jag inte hon kommer tro på att det var hon som kysste dig"
 "Du har nog rätt... Men vad ska jag göra? Jag gillar Becca, inte Selena" 
 "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig emd det här. Nu är det upp till dig!"
Hon la på och jag suckade frustrerat. Vad ska jag göra?! Hon kommer aldrig tro på mig! Hur skulle jag känna och jag såg en annan kille kyssa Becca? Jag skulle bli helt förstörd.

Rebecca

När jag går hem efter att ha följt Miki hem till sig så tänker jag på Justin... Justin Justin Justin... Jag älskar honom. Men han gillar inte mig ens på det sättet. Han älskar Selena. Hon älskar honom. Båda är kända. Pang så har man det perfekta förhållandet!
Mitt hjärta brast verkligen när de kysstes.
Snart såg jag mitt hus, men inte bara det. Justin också. Han satt på sin framsida, och jag var tvungen att gå förbi honom för att komma till mitt hus. Shit!! Men snabba steg gick jag förbi honom, men hann inte långt.
 "Becca!"
JAg fortsatte gå men Justin sprang fram till mig och tog tag i min handled.
 "Vad?!" Röt jag.
 "Förlåt!"
 "För vad? För att du kysser din flickvän? Det är helt lugnt. Jag har inte ens med det att göra" sa jag och la handen på dörrhandtaget.
 "Men jag gillar henne inte ens"
 "Gör slut med henne få!" Utbrast jag och vände mig mot honom. "Vi är inte ens ihop, Justin. Vi är inte ens på G! Du har ju flickvän och gillar mig bara som en vän! Vad ska jag göra åt det?" sa jag och öppnade dörren och klev in.
 "Jag gillar en annan..." hörde jag honom säga innan jag slängde igen dörren.
Varför säger han förlåt? Han behöver ju inte säga förlåt för att han kysser sin flickvän, right? Jag gick upp på mitt rum och drog på mig ett par jeans med hål i och ett svart linne. JAg flätade mitt hår och satte mig på min fönsterbräda. Jag öppnade fönstret och njöt av den svala vinden som for in. Då såg jag Caitlins bil köra upp på Justins uppfart. Hon klev ur och gav Justin en kram, eftersom han kom ut och mötte henne.
Jag gillar en annan... Orden han sagt spelades om och om igen i mitt huvud. Såklart! Han gillar Caitlin! Att jag inte tänkt på det tidigare.

Kära dagbok...
Jag var på stranden med Miki. Vi var där väldigt länge och jag såg något jag avskyr mest. Han krossade mitt hjärta... Justin, alltså. Han var på stranden med Selena. De kysstes. Men när jag kom hem sa han förlåt. Varför säger han förlåt? Han har ju inget att be om ursäkt för! Och han sa att han gillar en annan, och jag kom nyss på att han gillar Caitlin. Jag har verkligen hamnat i smeten...
Jag gillar Justin, Justin är ihop med Selena men gillar Caitlin...
Äkta tonårsdrama! Just nu vill jag bara ha någon att hålla om, få tröst, lätta på hjärtat. Men det är ju omöjligt. JAg menar, vem ska jag prata med? Jag kan ju inte prata med Caitlin, eftersom hon kanske gillar Justin och berättar vad jag sagt till henne för honom. Brooke, Tanisha, Alex och Robin bor ju tusen mil härifrån...

Plötsligt fick jag en idé. Den bästa någonsin faktiskt!! Snart slog jag på datorn och klickade mig in på olika sidor. Utan att fråga mamma eller pappa så klickade jag på BOKA. Då var det klart... Jag drar till Birmingham i morgon!! Snabbt  ringde jag mamma och berättade. Hon tyckte det var helt okej. Det är jag glad för, men även om jag inte fått åka skulle jag åkt ändå...

Justin

 "Men vad ska jag göra då?" Suckade jag och kollade på Caitlin som satt på golvet mitt emot mig som satt i soffan.
 "Bjud henne på middag, fixa något på stranden, vad vet jag?! Jag vet!!" Utbrast hon och började berätta hur jag skulle göra.
Det var en jättebra idé! Vi planerade allt. Hur Becca skulle komma dit, vad vi skulle ha för mat och allt! Vi skulle göra det redan imorgon, så nu hänger allt på att Becca kommer...
________________________________________________________________

Vad kommer hända? KOMMENTERA!! Kan jag få tio kommentarer för nästa kapitel!! ;)
Love you guys!!
XoXo

Kommentarer
Postat av: Sofia

Asbra!!! :D <3

2012-02-23 @ 15:04:55
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Linn

Skit bra!!<3

2012-02-23 @ 16:05:06
Postat av: Lexi

Mer!!!!!!!!!!

Nu haha!! Kom igen alla andra kommentera!!! <333

2012-02-23 @ 18:09:31
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: klara

jätte bra! :)

2012-02-23 @ 20:21:26
Postat av: Sara

Hahahaha fan va ägd Justin blir när han får reda på att hon inte ens är i samma land som han.

2012-02-24 @ 16:58:08
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Cool

Jätte bra!

Meeera!

2012-02-25 @ 11:38:54
Postat av: Mimmi

jättebra!

2012-02-25 @ 16:41:24
URL: http://milia99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0