Fight For The Love 13#Birmingham

Rebecca

När jag vaknade nästa morgon, var det med ett leende. Det var dags. Jag pratade med Tanisha och de andra igår och de vart riktigt glada över att jag skulle komma. Min resväska stod färdig mitt i rummet och väntade på att få åka. Jag drog på mig svarta underkläder, svarta byxor, ett svart/grått löst linne och en röd/orange kavaj. Sedan borstade jag håret och satte upp det i en bulle för att sist sätta på mig några ringar, ett halsband och örhängen.
Medans jag sminkade mig stod jag och nynnade på Skyscraper med Demi Lovato. När jag sminkat klart mig såg jag mig själv i spegeln.
 "Perfekt" viskade jag och tog sedan min handväska och resväska ner till hallen.
Jag åt en snabb frukost för att sedan gå till vardagsrummet där Nico satt. Han skulle skjutsa mig till flygplatsen.
 "Jag är klar och vi måste åka" sa jag och gick till hallen för att dra på mig mina svarta Converse.
Nico drog på sig sina slitna skor och vi gick ut till bilen. På väg till flygplatsen hade vi på hög musik och vi sjöng med. Men turen var inte så lång, och vi stannade utanför flygplatsen.
 "Jag följer inte med in, men ha det så bra! Hälsa alla från mig" sa Nico när jag kelv ur bilen.
 "Det ska jag"
Jag vinkade lite innan jag tog resväskan och handväskan mot ingången.
 

Justin

När klockan slog ett så gick jag över till Becca. Efter ett djupt andetag knackade jag på dörren och tog ett steg tillbaka. Snart öppnades dörren och där stod hennes bror, Nico.
 "Tja mannen!" Log han och vi gjorde ett handslag och sedan en klapp på ryggen.
 "Tja! Är Rebecca hemma?" Frågade jag och han skakade på huvudet.
 "Nej, hon åkte till Birmingham imorse. Hon kommer hem om några dagar"
Chocken tog hårt på mig. Men jag nickade och gick därifrån. Några dagar... Tänk om hon blir ihop med den där killen igen?

Melinda

 "Vi har nu landat i Birmingham. Tack för att ni flygit med..."
Jag slutade lyssna och packade istället ihop mina saker. Mina kära vänner ska möta mig utanför flygplatsen. När jag äntligen kom av planet sprang jag till banden där alla resväskor kommer och väntade otåligt på att min skulle komma. Men vad hjälpte det?!
Efter ett tag kom den i alla fall och jag tog den. Jag sprang förbi alla människor och ser mig omkring.
Där.
Vid ingången ser jag dem.
Mina allra bästa vänner!
De ser mig och vi springer mot varandra för att sedan mötas i en gruppkram. Tårar sprutar från mina ögon och vi står så i några minuter.
 "Jag har saknat dig så!!" Utbrast Alex och jag log mot honom.
 "Jag har saknat dig med"
Vi pratade non stop till bilen och Robin körde oss till Tanisha, där alla skulle sova över. Hennes föräldrar skulle nämligen bort till deras vänner i en vecka. Jag skulle bara stanna i tre dagar så jag vill vara med dom så länge som möjligt.
 "Så, vad ska vi göra? Shoppa? Bada? Gå på promenad? Film maraton?" Babblade Brooke på och alla skrattade.
 "Mel får bestämma!!" Ropade Alex, även om han satt bredvid mig.
 "Vad vill du göra Mel?" Frågade Robin.
 "JAg vill... Bara vara med er. Ta vara på den tiden jag har med er" sa jag med tårar i ögonen.
 "Aww... Happy tear!" Sa Tani och drog fingret längst sin kind.
Vi skrattade lite för att sedan återgå till att sjunga med låtarna på radion. När vi var framme tog Alex min resväska och vi gick mot dörren.
 "Melinda?"
Jag stelnade till innan jag vände mig om. Där stod Lucas. De andra gick in så jag satte mig med en suck på trappan som gick till dörren.
 "Vad?" Frågade jag.
 "Jag vill bara be om ursäkt för allt jag gjort... Men, jag tror inte jag kan vara tillsammans med en som bor flera mil bort. Men, vi kanske kan vara vänner?" Sa han nervöst och jag log.
 "Absolut, heartbreaker" flinade jag och kramade honom.
Han skrattade. Eftersom jag ville spendera tid med mina andra vänner så gick han hem. När jag kom in så frågade alla vad han sa. Jag berättade och de nickade sakta.

Några dagar senare

Dagarna i Birmingham gick fort, och nu står jag på flygplatsen igen. Jag kramade mina vänner, en efter en medans tårarna rann.
 "Jag kommer sakna er!" Grät jag och kramade Alex hårt.
 "Vi kommer sakna dig med, gullunge" sa Tani och jag kramade henne.
När jag kramat alla så gick jag mot säkerhetskontrollen. Innan jag gick igenom vände jag mig om för att se om dem stod kvar. Det gjorde dem, så jag vinkade. De vinkade tillbaka och sedan gick jag igenom. Det var redan kö vid gaten jag skulle till så jag ställde mig i den och väntade på att få gå på. När jag äntligen gick på så satte jag mig på min plats vid fönstret. Det var en ganska ung kille som satte sig bredvid mig. Men den andra platsen var ledig.
Tanken av att tiden med mina vänner är slut för den här gången kom krypande och jag kände gråten i halsen. Men jag tvingade den tillbaka. Aldrig att jag skulle gråta nu. Det får jag göra när jag är hemma. Då får jag gråta hur mycket jag vill och bara släppa ut allt jag hållt inne.

När vi landat klev jag av och mötte Nico och Amelia utanför.
 "Hur var det?" Frågade Amelia med ett leende när jag kramade henne.
 "Toppen, jobbigt att ta farväl bara" sa jag och kramade sedan Nico. 
Vi satte oss i bilen och körde hem. När jag klev ur utanför vårt hus såg jag mamma och pappa stå vid dörren. Jag log och gick fram till dem. Efter varsin kram gick jag tillbaka och hämtade min resväska. JAg släpade den upp för trappan och in på mitt rum. På sängen låg en bukett rosor och man kunde skymta en finare lapp i rosa. Jag släppte resväskan och gick fram till sängen. Jag tog upp lappen och läste.

Antagligen kom du precis hem från Birmingham. Var det kul där?
Ville bara säga att jag och Selena har inget på G. Och som jag sa så gillar jag en annan. Egentligen skulle jag bjuda ut henne, men hon hade rest bort. Så jag gav henne en bukett rosor, ihopp om att kunna bjuda ut henne igen.
Du fattar nog ingenting just nu. Men... Vill du gå ut med mig? Du måste såklart inte, men jag måste verkligen prata med dig. Har ordnat en överraskning...
Vänd dig om

Jag vände mig om och såg Justin. Jag var helt chockad. Hade Caitlin rest bort när Justin skulle bjuda ut henne? Och nu kanske han vill ha mitt råd? Eller...?
__________________________________________________________________

Så... Jag fick inte tio kommentarer på förra... Blev ganska besviken eftersom jag har fler än sju läsare... Men ja... Kan ju inte tvinga er till att kommentera!!
XoXo


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2012-02-26 @ 00:26:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mer. Asbra. Asgrymt. Supermegabra!!

Kram.

2012-02-26 @ 10:19:55
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Lexi

Heter hon inte Rebecca? För du hade skrivit Melinda ist för Rebecca men annars var det bra!!!

2012-02-26 @ 13:13:47
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Mimmi

heter hon inte rebecca???

2012-02-26 @ 15:50:42
URL: http://milia99.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

skit bra :DDDD

2012-02-26 @ 16:32:16
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: bella

Super! Men heter hon inte Rebecca?

2012-02-26 @ 21:36:09
Postat av: Lisa

Awesome :)

2012-02-27 @ 18:18:10
Postat av: Sara

Hon heter Rebecca men kallas för Becca!!

Btw skit bra det, vill inte säga jätte bra för att då låter som att jag berömmer en hund hehe xD

2012-02-27 @ 20:16:21
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kom igen, MEEER :D

2012-02-28 @ 22:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0