Fight For The Love~14~Date?

 "Så... Vill du gå på typ... en dejt?" Frågade han nervöst jag jag log lite osäkert.
 "Justin, det är ingen smart idé att gå ut med mig om du hade tänkt bjuda ut Caitlin"
 "Caitlin? Vart fick du det ifrån?"
 "Ja, enligt alla tecken. Du sa att du gillar en annan och träffar Caitlin samma dag. Antagligen gillar du henne" sa jag och han flinade.
 "Fattar du inte? Det är dig jag gillar, Becca. Ingen annan. Bara du!" Sa han och gick närmre, men jag backade.
 "Men du är ihop med Selena. Du älskar henne och jag vill inte komma emellan" sa jag och han suckade.
 "Jag och Selena är inte ihop, men visst älskar jag henne, som en vän! Hon gillar mig, men jag gillar henne inte på samma sätt som jag gillar dig" sa han och jag såg ner i marken. 
 "Jag gillar dig med Justin" sa jag bara och han sken upp i ett leende.
 "Så... Dejt? Ikväll? Stranden? 17.00?" Sa han och jag nickade.
 "Absolut"
Han kramade mig hårt och jag drog in hans doft. Såhär skulle jag kunna stå hur länge som helst utan att tröttna. Det var här jag passar in. Det var här jag skulle vara!

När klockan var 15.14 så gick jag till mitt rum för att göra mig i ordning. Jag drog på mig en vit tajt klänning med små ljusrosa - knappt synliga - detaljer på. Mitt hår plattade jag och sminkade mig naturligt. Sedan funderade jag på vilka skor jag skulle ta... Inte klack, eftersom vi skulle vara på stranden. Kanske gladiatorskor? Japp, det får det bli. Bruna gladiatorskor med en dragkedja på sidan. Klockan var 16.47 så jag gick ner till hallen för att ta min lilla handväska och lägga ner pengar, mobil, nycklar och lite extra smink. När jag hörde att det knackade på dörren gick jag direkt dit för att öppna. Där stod Justin, snyggare än någonsin. Kortbyxor och en t-shirt. Inte för fint, helt perfekt! Då kände jag att jag kanske var liiite för finklädd, men Justin bara log.
 "Vad fin du är" sa han och jag fnissade.
 "Hihi, tack, du med" log jag och gick med honom längst vägen.
 "Vi kan väl gå till stranden? Det är inte långt. Men om du vill kan vi ta bilen, det spelar ingen roll. Jag menar..." sa han nervöst och jag log.
 "Det blir bra att gå" log jag och han nickade.
Vi gick tysta bredvid varandra och snart kunde man se stranden. Solen var på väg ner och ja... Det var hur vackert som helst!!
 "Wow..." viskade jag och vi gick fram till ett bord som stod i sanden.
På bordet stod lite blommor och ett ljus, samt tallrikar, glas och bistick. Vi slog oss ner och började prata lite. Snart fick vi vår mat, som bestod av pasta och köttfärssås. Justin favorit mat. Jag log mot honom och vi började äta. Efter maten kom sedan efterrätten in. Fruktsallad. Vi skrattade oss igenom middagen och gick sedan ner till vattnet. Jag drog av mig mina skor och ställde mig i vattnet. JAg kände det svalkande vattnet mot mina fötter och Justin ställde sig bredvid. Min blick var fäst vid horisonten, en Justins blick var fäst på mig. Jag vände blicken mot honom och han log lite lätt.
 "Vet du hur fin du är? Du är vackrare än en gudinna. Vackrare än solnedgången" sa han och jag rodnade.
 "Vet du hur mycket det betyder för mig? Det betyder mer än livet. Mer än världen" sa jag och han kramade mig hårt.
Han lotsade kramen och såg mig djupt i ögonen. Sedan lutade vi oss båda fram och möttes i en UNDERBAR kyss. Våra läppar smekte försiktigt varandras och han såg mig sedan i ögonen, ännu en gång.
 "Vill du bli min Shawty?" Frågade han och jag storlog.
 "Ja, med nöje" flinade jag och han skrattade.
Han snurrade runt mig i vattnet och jag skrattade högt och ljust. Han kysste mig sedan ännu en gång och jag log. Efter en stund gick vi tillbaka till Justin. Tydligen var hans mamma bortrest, så jag sov över hos honom. Vi borstade tänderna och böt om. Jag drog på mig ett par mjukisshorts, tajta och en t-shirt med tryck. Mitt hår flätade jag slarvigt och la den på högra axeln. Efter att ha tagit bort sminket gick jag till Justin som låg i mjukisbyxor på sängen. Shirtless... Han log mot mig när jag la mig bredvid honom. Jag kröp under täcket och la mig med min rygg mot honom. Han la armen om min midja och pussade min kind.
 "Godnatt shawty" viskade han och jag log.
 "Godnatt Justin"
Sedan somnade vi båda till våra egna andetag...

När jag vaknade sken solen in genom fönstret. Justin låg bakom mig och sov som en ängel. Men plötsligt vaknade han och såg vansinnigt på mig.
 "Vad gör du här?! Faan!! Selena kommer bli jätte arg och göra slut!!" Röt han och puttade ner mig från sängen.
Jag kved till och han ställde sig över mig. Han började slå mig och jag skrek. Tro mig, jag skrek för mitt eget liv. Han skrek åt mig att vara tyst och skulle precis slå mig med knytnäven i ansiktet...

Jag satte mig upp och kände hur jag svettades. Tårar rann nerför mina kinder och jag andades häftigt. Justin rörde på sig och jag såg på honom. När han såg att jag grät satte han sig direkt upp och drog in mig i sin famn.
 "Varför gråter du?" Viskade han och jag grät ut i hans famn.
 "Mardröm..." Grät jag och han drog handen upp och ner för min rygg.
 "Vill du prata om det?" Frågade han och jag skakade på huvudet.
Vi la oss ner igen och jag kröp intill hans bröstkorg. Han var varm. Jag började rita hjärtan på hans mage och han pussade mitt hår.
 "Sov nu... Jag kommer alltid vara bredvid dig och vakta dig med mitt liv" viskade han och jag somnade om, utan mardrömmar.
----------------------------------------------------------

FÖrlåt för USEL uppdatering!! Men jag tror jag håller på att bli sjuk, plus att jag har tusen prov och läxor!! Hoppas att ni inte lämnar mig på grund av detta! :( Men det är ju ni som avgör.... Tack för alla kommentarer på förra kapitlet!! Uppskattar det verkligen!

Kommentarer
Postat av: klara

jätte jätte bra! :) som alltid, lol <3 Du är jätte duktig på att skriva, Wilma! :D (om du undrar hur jag vet det så har jag följt dig och dina bloggar ända sedan din första novell på bieberstory och på din 1D blogg så står det att du heter wilma) ;)

2012-02-29 @ 23:51:07
Postat av: Lexi

Det var jättebra!! När man går in på din blogg och ser att det inte har kommit ett nytt inlägg är det bara att tänka never say never gurl för jag vet att det alltid kommer ett inlägg för eller senare!

2012-03-01 @ 09:06:31
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanonbra Wilma!

2012-03-20 @ 23:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0