The Light Of Love 9#I'mOK

Rebecca

Vi gick tillsammans ner till köket och fixade frukost. Amelia satt i vardagsrummet och såg på Glee. Medans jag åt frukost satt Justin och kollade på mig. Ganska obekvämt. Jag hatar att äta när någon kollar på. Men jag vågade inte säga något. Han kanske skulle tycka jag var knäpp och sedan gå. Så jag höll tyst.
 "Så... Är du nervös inför galan imorgon?" Frågade han och jag nickade lite.
 "Ganska" sa jag men blev plötsligt väldigt nervös. "Vad ska jag ha på mig?!" Utbrast jag och han flinade.
 "Jag har speciella stylister som ska fixa oss. Jag kommer skicka över någon till dig som hjälper dig" sa han och pustade ut.
 "Okej"
Efter frukosten gick jag till mitt rum och böt om till ett par ljusa jeans med hål i, en söt svart top, ett halsband, några armband och sedan ett par svarta kängor.


När jag fixat håret gick jag ner till hallen och kände så jag hade mobil och nycklar med mig. Sedan gick jag över till Justin. Han hade gått dit när jag böt om. När jag kom dit så satt Justin i soffan med Mike och Chris. Tjejerna satt i köket och fixade typ kall Cola. Pay satt med ryggen mot mig och Cait stod vid bänken och fixade. Så jag smög tyst fram till Pay och lutade mig mot hennes öra.
 "Buu!" Viskade jag och hon skrek högt.
Cait hoppade till och vände sig om. När hon såg mig stå och garva och Pay stå och hyperventila började hon asgarva. Killarna kom in och det slutade med att alla skrattade högt.
 "Du skulle ha sett din min!" Klämde jag fram och hon log lite.
 "Det där kommer du få för..." mumlade hon och började gå mot mig.
 "Neej, nej Pay! Nej, snälla!" Kved jag och backade medans alla skrattade åt oss.
 "Nu du!" Utbrast hon och jag började springa.
Eftersom jag får sån panik när någon jagar mig, även om jag vet vem det är, så kände jag hur jag spände hela kroppen medans jag sprang.
Paniken kommer nog ifrån alla mina mardrömmar om att en mördare springer efter mig på natten och snart får tag på mig. Sedan hugger han en kniv i mitt hjärta. Men jag dör liksom aldrig. Istället ligger jag och skriker och får känna på den värsta smärtan någonsin. Han står bara och skrattade för att sedan börja riva mig med kniver överallt på min kropp.
Jag kom tillbaka till verkligheten och märker att jag springer på gatan utanför våra hus. Kvickt stannar jag och vänder mig om. De andra står och ropar på mig. Tanken om mardrömmer sitter kvar och liksom hånar mig. Det är som om jag frysit fast i marken. Som att hela jag är en stor isbit. Verklighets bilden avbryts ibland av mardrömms bilden. Den liksom kommer upp i huvudet bara sådär. Varje gång hoppar jag till och börjar andas fortare.
 "Becca, är du okej?" Frågar Justin som nu står framför mig.
Bilden när mördaren sticker kniven i mig kommer upp och jag skriker högt.
 "Becca! Becca, hallå?!" Säger Justin panikslaget och skakar om mig.
Bilden försvinner och jag känner hur benen viker sig. Jag faller ner mot marken. Justin fångar mig snabbt och sätter mig ner på marken. De andra är nu framme vid oss och alla är väldigt oroliga.
 "BECCA!" Ropar någon.
Min blick faller bakom Justin där Amelia kommer springandes. Hon sätter sig bredvid mig och tar min hand.
 "Är det...?" Börjar hon och jag nickar.
Hon kramar mig och hjälper mig sedan upp.
 "Är du okej?" Frågar Pay och jag nickar med ett litet leende.
 "Ja, jag mår bra" log jag och Amelia gick hem medans jag gick tillbaka med Justin och de andra.
---------------------------------------------------------

Så... Vad tycker ni??
Kommer lite info om Sportlovet snart!! Bara så ni vet ungefär hur uppdateringen blir ;)
KOMMENTERA MERA!!<3

Kommentarer
Postat av: Moa

jag är klar med din design maila mig tack :)

2012-02-16 @ 17:07:17
URL: http://xtz.webblogg.se/
Postat av: Lex

Bra!!!!!!!! <333

har inte kunnat kommentera på ganska länge men om du undrar så lämnar jag inte bloggen! :)

2012-02-16 @ 17:42:07
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0