Feeling of Love DEL 34 - THE END

Fyra år senare

Efter att ha städat lite efter igår så tog jag på Lauren hennes kläder, medans Justin tog på Layla hennes.
Tvillingarna fyllde fyra igår. Vi hade ett litet kalas och ja, det var riktigt trevligt! De senaste åren har varit helt underbara. Justin har varit hemma ganska mycket för att spendera tid med sin familj. Men han har haft konserter och sådant, såklart!
 - Mammi! Jag vill ha rosa mössa! Sa Lauren med hennes gulliga, pipiga röst.
 - Okej. Log jag och satte på henne den rosa mössan med två små öron.
Hon fnissade för att sedan springa runt på sina vingliga ben, det gick inte så fort om man säger så. Justin kysste mig snabbt för att sedan ta Layla i handen och jag tog Laurens. Sedan gick vi ut mot parken. Där väntade Lexi, Casey och alla andra, plus Caseys nya kille, Luke. Dem har fått en liten son, Josh. Han är så söt! Vi hade bestämt oss för en dag i parken. Layla och Lauren rusade fram till Josh så fort dem såg honom. Josh var ju faktiskt tre, så han kunde stå, och gå.
 - Hej. Log jag och kramade Casey och Lexi.
 - Hej!!!
Jag hälsade på Luke, James och Ethan också för att sedan kolla på barnen som lekte i sandlådan. Vi alla log och sedan slog vi oss ner vid en kiosk. Medans vi hade trevligt och pratade så lekte barnen för fullt. Snart kom de mot oss och fick smaka lite glass. Men sedan sprang de iväg igen. Vi skrattade lite och jag lutade mig mot Justin. Han la armen om mig och kysste min kind.
Casey log mot mig för att sedan starta en konversation om shopping, jobb och ja, sådant som ingår i "vuxen livet".
 - När flyttar ni till er villa? Frågade Lexi och Justin log.
 - Imorgon. Vi har redan flyttat dit alla saker, så ja... Vi åker dit imorgon när vi vaknar. Sa han.
 - Har ni nycklarna? Flinade Ethan och jag viftade med dem.
 - Japp.
Efter några timmar i parken gick vi alla hem och jag och Justin fixade det sista för morgondagen. För några veckor sedan gick jag igenom en jobbig period. Personen jag älskade/älskar mest gick bort. Försvann från denna jord. Nämligen mamma. Hon fick för några månader sedan diagnosen cancer och orkade inte kämpa emot. Sedan dess har Dylan varit hos sin flickvän och är typ aldrig hemma. Men jag pratade med honom, så han vet om att jag och Justin ska flytta, så huset blir hans, vilket han är ganska glad över eftersom han och hans flickvän ska flytta ihop, då kan de ju flytta hit, eller så säljer dem huset och flyttar till en lägenhet, det vet jag inte.
 - Vad tänker du på? Frågade Justin där han stod i dörröppningen och kollade på mig där jag satt på golvet framför min snart färdig packade resväska.
 - Livet. Sa jag och log ett sorgset leende.
 - Det blir bra. Allt kommer ordna dig. Log han och Layla och Lauren kom inspringandes.
 - Mammi!! Utbrast de båda och kastade sig i min famn.
 - Haha, hej mina änglar. Log jag och kramade dem.
 - Är det nya huset stort? Frågade Lauren med sin gulliga, inte helt utvecklade, pipiga röst.
 - Hyfsat. Log jag och de sprang iväg igen, skrattandes. 
Justin log mot mig och kysste mig snabbt för att sedan gå efter tjejerna. När jag packat klart den sista väskan så stängde jag den för att gå till de andra. Justin stod vid spisen och tjejerna satt på golvet med varsitt gosedjur. Justin vände sig om och log mot mig.
 - Kan du duka? Frågade han och jag nickade.
 - Absolut.
Jag tog fram tallrikar, glas och bistick för att sedan fortsätta med mjölk och annat.
 - Maten är klar! Ropade Justin efter en stund.
Tjejerna hade gått till vardagsrummet för en stund sedan, därför ropade han. Jag satte tjejerna i deras stolar och ställde fram maten till dem. Ibland matade jag dem, men dem kunde det mesta själva nu. Så jag njöt av maten och efter maten vart det fredagsmys framför teven.

Nästa morgon vaknade jag vid nio av att tjejerna hoppade på mig.
 - Skynda dig mamma! Sa Layla högt.
 - Vi ska flytta! Fortsatte Lauren och de skrattade.
 - Godmorgon på er. Log jag och satte mig upp.
 - Godmorgon älskling. Log Justin som kom in.
 - Kom Layla! Utbrast Lauren och de sprang ut ur rummet.
 - Jag bar ut väskorna till bilen förut. Så du behöver bara äta, byta om och sedan drar vi. Log han och jag nickade.
 - Tack.
Och klockan elva bar det av mot det nya huset. Utsidan var mycket vacker, men insidan var nog bäst.


Layla och Lauren sprang direkt till deras rum medans jag och Justin började packa upp alla kartonger och annat.
När klockan slog tre tog vi en paus och tog lite varm chocklad. Tjejerna kom också och ville ha.

Så där satt vi. I vår egen villa. Jag och min familj. Mina underbara tvillingar och min bästa kille. Jag fattar inte att det här är mitt liv. Allt är så underbart! Jag vill inte ändra någonting. Eller, jag vll ju såklart ha mamma tillbaka, men man kan inte få allt. Och jag är nöjd med vad jag får. Ge mig mat och kläder så är jag nöjd. It's all I'm asking for. Ända sedan jag mötte Justin för första gånger, kände jag Feeling of Love.
----------------------------------------------------

SLUT! Så, då var den här slut. Nu ska jag plugga lite, sedan ska jag fundera ut en prolog till nästa novell. Tack för alla kommentarer, men att fortsätta på den här var typ inte ett alternativ. Aja, kiss and hugs!!!
Xoxoxoxo<3


Kommentarer
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-23 @ 15:59:24
Postat av: Johanna

jättebra :)

2012-01-23 @ 16:00:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Amanda

Har typ läst hela novellen på en timma! helt underbar var den! mycket tårar ;) du får fram känslorna riktigt bra! fortsätt skriva så blir vi alla glada :D

2012-03-13 @ 22:14:00
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0