Fight For The Love 1#Breakfast

 "Becca! Dinner time!" Ropade Am (Amelia).
 "Coming!" Ropade jag tillbaka.
Jag loggade ut från Facebook och tog min mobil innan jag sprang ner till köket. Där satt alla redan runt det rektangulära köksbordet med maten på bordet. När jag slagit mig ner vid bordet så tog jag lite mat för att börja äta.
 "So... How's it going at the job, Nic (Nico)?" Frågade pappa. 
 "Good, actually" sa han och drack lite mjölk.
Plötsligt ringde pappas mobil. Han kollade på skärmen och såg ursäktande på oss.
 "Need to take this"
 "As usually" sa jag tyst för mig själv.
Han gick iväg och svarade. Det vart tyst runt bordet. Mamma satt och petade i maten medans Am bara kollade ut genom fönstret. Mamma verkade må ganska dåligt eftersom pappa alltid ska störa middagen med sina samtal. Pappa jobbar på något stort företag, eller ja, han är chef så han är nästan aldrig hemma. Mamma jobbar som psykolog och åker runt på olika skolor, men är hemma hyfsat ofta. Am jobbar som dagislärare medans Nic jobbar på en bilverkstad typ.
Snart kom pappa tillbaka.
 "Sorry, I really have to go to my office. They have like kaos" sa han snabbt innan han rusade ut till hallen.
Snart öppnades och stängdes dörren och jag reste på mig.
 "Thanks for dinner" mumlade jag och lämnade min tallrik på köksbänken.
 "I'm sorry, Becca" hörde jag mamma säga innan jag lämnade köket.
Jag kände deras blick i ryggen när jag gick upp till mitt rum.


Jag tog min MacBookAir och la mig på sängen. Lätt öppnade jag skärmen och slog på den. När den äntligen startade så satte jag på Apologize med OneRepublic. Sedan loggade jag in på Twitter.

LucasWilliams
@BeccaParker love U so much! You're my angel<3 U can call me whenever you want! I'm here 4 U<3

Jag log och RT:ade. Sedan skrev jag en ny tweet.

BeccaParker
Thanks...

Sedan loggade jag ut. Men såfort jag kom in på Skype ringde Nish (Tanisha) upp mig med gruppsamtal. Det var ett samtal med Brooke, Robin och Alex.
 "Hello!!" Log Robin.
 "Hii" log jag tillbaka och vi började snacka.
Tiden gick riktigt fort och klockan slog halv ett. Vi bestämde oss för att sova, så vi sa hejdå och loggade ut. Snabbt drog jag på mig mina sovshorts och ett linne - och såklart en sov behå. Med min mobil i handen la jag mig i sängen och la mobilen på sängbordet. När jag hade satt i laddningen fick jag ett sms.

Lucas<3
Hi baby! How are you? Xoxo

Jag log och svarade snabbt.

Becca<3
Hi! I'm... Reasonable good... XoXo

Lucas<3
What happened?? XoXo

Becca<3
It's dad... He just don't care about us <3

Lucas<3
Aww, Sweetheart, I'm sure he does. But I'm going to bed now... Kiss and hugs!!<3

Becca<3
Okay... Bye, sleep tight<3

Han svarade inte, så jag la ner mobilen och kröp ner under täcket. När jag höll på att somna kom någon in genom dörren.
 "Are you awake?" Viskade Am.
 "Now I am" viskade jag och satte mig upp.
Hon satte sig framför mig på sängen och jag såg att hon var ledsen.
 "I'm sorry about dad. I can't explain why he's like that, but you don't even need to think about that he don't love us. Because he does" sa hon och jag kände gråten i halsen.
 "But he doesn't even care about us! His job comes before us, othervise he would stay for the dinner" sa jag och kände en tår på min kind.
 "Yes, he does! He care about us, he want us to have the best life ever! He works for supplying(försörja) us" sa hon och jag skakade på huvudet. "Well... I should go now, but please don't hate him" sa hon och gick ut ur rummet.
Jag la mig ner och lät tankarna fara runt. Snart stod jag på kanten mellan sömnen och verkligheten. Och efter några sekunder föll jag i en djup sömn...

När jag vaknade på morgonen hörde jag teven stå på där nere. Och eftersom jag har väldigt svårt för att somna om på morgonen så tog jag på mig en tjocktröja för att sedan gå ner till vardagsrummet.
I soffan satt Nic och kollade på Family Guy.
 "Morning" mumlade jag och satte mig bredvid honom.
 "Morning" sa han tillbaka med blicken på teven.
 "Is dad home?" Frågade jag och han skakade på huvudet. "Mum?" Han skakade återigen på huvudet. "Am?" Nu nickade han.
 "But she's sleeping" sa han och jag nickade.
Jag gick till köket för att göra lite frukost, som idag bestod av pannkakor och varm chocklad. När jag ställt allting på bordet så slog jag mig ner och började äta. Snart kom Am och joinade mig, fast hon åt ostmacka och juice. 
 "Have you heard from dad?" Frågade hon och jag skakade på huvudet.
 "You?"
 "Nope"
Vi åt i tystnad och sedan satte i oss med Nic i soffan och såg på Nyheterna.
-------------------------------------------------

Såå... Första kapitlet, what do ya think?? ;) Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan du inte skriva på svenska? Blir lättare då! :)

2012-01-25 @ 14:46:13
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Lexi

Bra! <3 Men om jag ska vara ärlig så håller jag med Sofia! <3 Men det är ju såklart upp till dig vad du tycker är roligast att skriva på! Mig kvittar det egentligen! Men helst svenska... :)

2012-01-25 @ 15:07:53
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: ellen

Nej! Det MÅSTE vara på engelska! Mycket roligare då! PÅ ENGELSKA TACK!

2012-01-25 @ 15:22:04
URL: http://ellennells.devote.se
Postat av: Saga

Sorry, jag tar 50kr betalt:/

2012-01-25 @ 15:45:35
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: bella

Måste det vara engelska text? Jag har ganska svårt att läsa när det är engelska.

2012-01-25 @ 16:37:11
Postat av: Rebecca

Måste du skriva på engelska?

det är jätte tråkigt, sorry!

2012-01-25 @ 17:26:15
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia

I like it!

2012-01-25 @ 23:09:02
URL: http://anotherbiebernovel.blogg.se/
Postat av: L

asbra! :D

2012-01-26 @ 18:13:35
Postat av: sanna

2012-01-26 @ 18:27:57
Postat av: Anonym

Snälla inte på engelska!!!

2012-01-26 @ 18:28:54
Postat av: Cherry

Sjukt bra, och jag vill att du ska skriva på engelska :) Och Becca har samma efternamn som jag har, jag heter också Parker i efternamn :) <3 :D

2012-01-27 @ 14:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0