Fight For The Love 3#OhGeez

Justin Bieber

 "Justin! Kom ner ett tag!" Ropade mamma och jag gick ner. Hon satt i soffan med telefonen i soffan.
 "Japp?" Sa jag med ett leende.
 "Jag ville bara berätta att vi kommer få nya grannar om några veckor, och du är ju ledig så... Skulle du vilja hjälpa dem att flytta in? Jag kommer såklart också hjälpa till. Dem har tre barn i familjen, runt din ålder" sa hon och jag nickade.
 "Absolut! Säg bara till" log jag och gick till mitt rum.
 "Det är middag om en halvtimme!" Ropade hon efter mig.
 "Got it!"
När jag kom in till mitt rum så slog jag på datorn. Efter att ha skrivit lite på Twitter och samt FaceBook så tog jag fram papper och penna. Scooter hade gett mig ledigt, men inte helt. Han bad mig skriva två låtar, men det gör mig inget. Jag menar, jag valde det här livet. Det är min dröm, jag lever min dröm.

Rebecca Parker

Nästa morgon vaknade jag vid elva av att pappa skrek. När jag hörde mammas gråtande röst så förstod jag att de bråkade igen. Det händer inte så ofta, en tillräckligt.
 "Du kan fan inte tro att du kan komma hit och berätta vad jag ska göra!" Skrek pappa.
 "Det säger jag inte" grät mamma och snart hördes en smäll.
Därefter följdes steg och en dörr som öppnas och stängs. Snabbt ställer jag mig upp och åker ner på trappräcket. I vardagsrummet står mamma med handen för kinden. När hon såg mig vände hon sig bort, men jag gick fram till henne.
 "Vad gjorde han?" Frågade jag och kollade på hennes kind som var helt röd.
 "Inget, han... Inget" ljög hon och jag suckade.
 "Tror du jag är så dum att jag går på det?" Frågade jag och drog med henne till köket. 
Hon satte sig på en stol medans jag la i några isbitar i en påse. Jag la den mot hennes kind och gick sedan till kylskåpet.
 "Har du ätit frukost?" Frågar jag och kollar runt i kylskåpet.
 "Nej" 
Jag tar fram olika saker, bland annat mjölk, juice, smör, ost, skinka och mycket mer. Sedan steker jag några plättar som jag ställer fram på en tallrik för att sedan ställa fram fyra stycken tallrikar, fyra glas, fyra knivar, fyra gafflar och fyra skedar. 
Jag går upp till Amelias rum och väcker henne för att sedan göra samma sak med Nico. När jag gått ner satte jag mig hos mamma som redan börjat äta. Am och Nic kom ner några minuter efter.
 "Vad har hänt?!" Utbrast båda två när de såg mammas ispåse.
 "Inget..." sa hon men jag avbröt.
 "Pappa slog henne" sa jag rakt ut och de satte sig stela ner.
Ingen sa någor mer under frukosten. Det var stelt efter allt som hänt. När alla ätit klart gick alla till sina rum, och lät mig ta hand om disken. Så var det ju nästan jämt. Jag gör mat, alla äter, jag diskar. När jag diskat klart går jag till mitt rum och sätter på min Spotify lista. Medans den går tar jag fram ett block, penna och sudd. Jag börjar skriva en låt och sedan skriver jag noter till piano och gitarr. När jag skriver noterna sitter jag vid pianot med gitarren lutat mot det. Jag spelar lite på pianot och det låter bra. Sedan testar jag med gitarr som låter lika bra.
Efter ett tag så spelar jag igenom - och sjunger - på piano. När jag spelat klart hör jag applåder vid dörren.
Snabbt vänder jag mig om och ser Amelia stå där.
 "Bra, det var riktigt bra" säger hon och går sakta mot mig.
 "Nej" säger jag bara och hoppas att hon ska gå, men icke då.
 "Du, vi flyttar ju om två veckor..." börjar hon.
 "Två veckor?!" Avbryter jag och hon nickar.
 "Ja, och det kan vara bra om du börjar packa ihop dina saker. Inte så mycket, men saker du inte använder så mycket" säger hon.
 "Hur gör vi med pianot?" Frågar jag och hon ler.
 "Vi köper ett nytt"
Jag nickar sakta och hon går ut ur rummet. När dörren stängs efter henne tar jag min gitarr i famn och börjar spela.
Med snabba steg går jag fram till min byrå och byter om till jeansshorts, vita spets underkläder och en grå magtröja med tryck. Sedan borstade jag mitt hår och satte på mig några ringar och armband. Sedan hängde jag gitarren på ryggen för att gå ner till hallen. Där knöt jag mina svarta Converse och gick ut i sommarvädret. Jag hoppade upp på min bräda och rullade till parken. När jag slagit mig ner på en bänk så satte jag gitarren i famnen och började knäppa på strängarna.


Några personer kom fram och lyssnade. Med ett leende började jag sjunga till musiken som ekade i gitarren. När jag spelat och sjungit klart applåderade alla och jag log som tack. Jag började spela på Taylor Swift's Back To December. Medans jag spelade samlades ett tiotal personer runt mig. De pratade tyst och spelade in med sina telefoner. Det störde mig inte direkt.
När jag slutade spela applåderade alla och gick därifrån. Jag hängde gitarren på ryggen och tog min skateboard för att rulla hemåt. När jag kom till gatan stoppade någon mig. Jag vände mig om och såg in i Lucas ögon.
 "Hey honey!" Log han och kysste mig.
 "Hej!" Log jag, falskt.
 "Hur är det?" Sa han och kramade mig.
 "Bra... Eller, faktiskt så... Så måste jag berätta en sak" sa jag nervöst.
 "Vadå?" Säger han oroligt.
 "Jo... Jag... Ehm...."
 "Lucas! Kom nu!" Ropade någon bakom oss.
 "Måste gå, men... Du får berätta någon annan gång. Förlåt" säger han, kysser mig och springer mot några killar längre bort.
Med en suck vände jag mig om och fortsatte rulla nerför den lilla gatan med gulliga hus på sidorna. Jag stannade vid vårt hus och gick in.
 "Hallå?!" Ropade jag när jag kom in.
 "Hej!" Ropade Amelia från sitt rum.
Jag tog av mig skorna och gick upp till mitt rum. När jag ställt gitarren vid pianot så satte jag mig på min fönsterbräda och såg ut. Fåglar flög över himlen, personer gick på stranden och barn lekte i den lilla lekparken utanför. Tanken av att jag skulle lämna det här underbara stället kom sakta och tårarna brände bakom ögonlocken. Jag vill verkligen inte flytta...
---------------------------------------------------------

Kapitel 3... What do ya think?? är den bra? Tack för alla kommentarer och om ni kan göra gratis designer så säg till!! Känner att jag behöver en ny... Aja, kommentera på!!
XoXo<3

Kommentarer
Postat av: Lexi

Bra! <3

xtz.webblogg.se gör bra designer, jag ska få en av henne!

Ett tips bara! <33

Snälla ett till idag?? <3

2012-01-28 @ 17:14:45
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sjukt bra :D

2012-01-28 @ 18:59:32
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: Tova

Hej!

Jag och min kompis har en blogg där vi utser en "veckans blogg". Där har du vunnit och priset är länkningar på dv,fb och vår blogg. Läs mer på våran blogg. :D

2012-01-29 @ 12:44:26
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: Cherry

Superbra skrivet, älskar den här novellen :)) <3

2012-01-29 @ 13:40:52
Postat av: L

jättebra! <3

2012-01-29 @ 18:39:06
Postat av: Anonym

hittade bloggen nyss jättebra måste jag säga:)

2012-01-30 @ 02:10:28
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0