Fight For The Love 4#I'm like... Moving

Justin Bieber

Jag gick in på YouTube för att sätta på musik när jag såg en lockande video. Det var videon som hade flest visningar idag. Jag tryckte på den och videon började.
Det var en tjej som satt i en park med en gitarr. Hon spelade och sjöng, och ja, det lät väldigt bra. Hon var ganska söt faktiskt. Hennes bruna, långa hår, hennes vackra ögon. Hon sjöng Back To December med Taylor Swift. Hon var riktigt bra faktiskt. Medans videon rullade så kollade jag på kommentarerna.

This girl is gonna be BIG!

She is so good! Serious, where did she come from?

I think she's singing this song better than Taylor<3

Jag log. Hon var verkligen bra.

Rebecca Parker

Jag fick en stor chock när jag gick in på YouTube nästa morgon. En video på mig hade flest visningar idag! Shit! Det är ju helt galet! Efter att ha lyssnat på den så tog jag av mig min pyjamas och hoppade in i duschen. Jag vet inte hur länge jag stod där, men det var ett bra tag i alla fall! Mina tankar försvann som vattnet.
När jag var klar torkade jag mig och drog på mig svarta spets underkläder, mörka trasiga jeansshorts, ett grått löst linne och ett par armband och ringar. Sminket bestod av mascara, läppglans, concealer och lite rouge. Sedan var jag klar!
Med mobilen i handen gick jag ner till Amelia och Nico som satt vid frukostbordet.
 "Har mamma redan åkt till jobbet?" Frågade jag när jag slog mig ner.
 "Ja, hon åkte för några minuter sedan" sa Nico medans jag la upp en pannkaka på min tallrik.
 "Har du berättat för Lucas?" Frågade Amelia och jag skakade på huvudet. "Du borde göra det" fortsatte hon.
 "Jag ska" lovade jag och åt snabbt upp min frukost.
Jag sprang till mitt rum och ringde Lucas.
 "Hello honey" svarade han.
 "Hej! Du... Jag behöver prata med dig. Kan du komma hit?" Frågade jag.
 "Okej, inte idag, tyvärr. Ska vara med Jonathan och de andra, men imorgon?"
 "Okej... Ring mig" sa jag tyst.
 "Absolut! Men... Vad är det du vill prata om?"
 "Inget jag kan ta via telefon..."
 "Ska du göra slut?"
 "Nej! Nej, nej! Absolut inte!"
 "Bra. Men jag ringer imorgon, puss!"
 "Puss..."
Sedan la vi på.
Eftersom jag inte skulle göra något på dagen så satte jag och Amelia på The Vampire Diaries. Vi bestämde oss för att nörda säsong två. Så medans jag hällde upp chips i en skål så ställde Am fram glas och dricka. När filmen äntligen börjat så tog vi en filt om oss och bara njöt av filmen, som bara ÄGDE!

Justin Bieber

Jag tror att jag kollat på den där videon tio gånger idag. Hon var så bra!
 "Justin! Kom ner!" Ropade mamma och jag stängde ner internet.
 "Kommer!" Ropade jag tillbaka.
Jag gick ner och hjälpte mamma att ställa fram maten på bordet. När vi sedan slog oss ner vid bordet så log hon mot mig.
 "Vad gör du på ditt rum egentligen?" Frågade hon och tog lite mat.
 "Kollar på en tjej på YouTube. Hon sjunger gudomligt!" Log jag och hon nickade.
 "Kan du visa mig sedan?"
 "Absolut" log jag.
 "Förresten, familjen som flyttar in bredvid oss har skickat en bild på dem. Du kan få se sedan" log hon och jag log stort.
 "Okej!"
När vi ätit upp tog jag min dator till vardagsrummet. JAg letade upp videon och väntade på mamma som skulle hämta bilden. Så medans mamma kollade på videon så kollade jag på bilden. Det var en man, en kvinna, en kille i 19 års åldern och en tjej som såg lika gammal ut, men min blick for direkt till den lite yngre tjejen som stod framför alla. Jag kollade på mamma som kollade chockat mot datorn.
 "Det är ju..." började hon.
 "Nej"
 "Jo! Det är tjejen som flyttar in med sin familj!" Log hon och jag log väldigt stort.
 "Vad heter hon?"
 "Rebecca" sa mamma och jag nickade.
Hon var ju faktiskt riktigt söt! Hennes långa hår...

Rebecca Parker

När jag vaknade nästa morgon hade jag den där klumpen i magen. Jag tog på mig ett par trekvarts jeans och en söt blå top. Sedan borstade jag håret för att sedan sminka mig naturligt. Frukosten bestod av ett äpple, eftersom jag inte var så hungrig. Amelia sov fortfarande och Nico sover hos en kompis, och mamma och pappa jobbar ju, som vanligt. Jag satte mig framför teven och började fundera på hur jag skulle berätta för Lucas att jag ska flytta. Men jag kom snabbt fram till ett svar: bara säg det! Så jag ringde honom direkt och han sa att han skulle komma om fem. Så sant så... Det knackade på dörren ungefär fem minuter senare. När jag öppnade stod han där med ett leende.
 "Hello shawty!" Log han och kysste mig.
 "Hej hej!"
Jag ställde mig utanför på altanen med honom och såg honom i ögonen.
 "Jo..." började jag men det tog stop.
Bara att se honom i ögonen gjorde ont. Tanken av att jag inte skulle få se honom på länge var väldigt obehaglig. Han såg på mig med en nyfiken blick.
 "Jaa...?" Sa han och jag suckade.
 "Jag ska liksom... flytta" sa jag och petade nervöst på mina naglar.

I'm like... moving

 
"Va?! När?!" Sa han förvånat.
 "Om två vecko, ungefär" sa jag tyst och han suckade.
 "Och det säger du nu?!" Röt han.
 "Jag tänkte säga det i onsdags! Men du skulle ju gå då!" Sa jag och han fnös.
 "Jaja, skyll på det" sa han och började gå iväg.
 "Snälla Lucas!" Sa jag med tårar i ögonen.
 "Men vafan, Becca! Du kunde väl i alla fall sagt något!"
 "Nej, Lucas" sa jag tyst och lät tårarna falla.
 "Vart flyttar du? USA eller?" Sa han ironiskt och jag såg ner i marken. "Du skojar?!" Röt han och ställde sig riktigt nära mig.
 "Nej, jag flyttar till Atlanta, USA om ungefär två veckor! Men tror du jag kan göra något åt det?! Nej! För allt är pappas fel! Så kom inte och skyll på mig! Jag vill inte flytta, Lucas! Jag vill stanna här!" Skrek jag och vände mig om för att lägga ansiktet i händerna.
 "Becca..."
 "Nej, bara gå" sa jag och gick in igen.
Amelia såg oroligt på mig. Hon kramade mig hårt och sa flera gånger om att allt skulle bli bra. Men jag tror henne inte. Vi kunde inte förhindra flytten. Vi skulle flytta,  punkt slut. Jag skulle behöva lämna mina vänner, och min pojkvän och alla mina minnen! Jag växte upp här! Det är här jag ska vara!
-----------------------------------------------------

Förlåt att det dröjer mellan kapitlena! Men som ni vet har jag mycket läxor och prov så ja... Jag måste plugga! Tack för alla kommentarer och ja, kommentera på!! :D
Tack till er som stannar kvar och läser bloggen! Jag älskar er alla så sjukt mycket för alla snälla ord! Ni förstår inte hur mycket det betyder för mig!

XoXo<3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag bryr mig inte om der dröjer 1 timme,2 timmar,1 dag,1 vecka,en månad eller ett år mellan delarna! Jag skulle inte lämna din blogg ändå,vet du varför? För jag älskar den,och dina noveller! Fortsätt vad du än gör! Annars dör jag. Kram. :)

2012-01-30 @ 20:34:38
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

mer :D

2012-01-30 @ 20:39:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cherry

Jättebra skrivet :D

2012-01-30 @ 20:55:33
Postat av: Lexi

Alla som verkligen älskar den här bloggen kommer alltid att stanna kvar! Även om du inte uppdaterar på flera månader!!!

Du är bäst och det ändrar ingen på!!! <3<3

2012-01-30 @ 21:21:14
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Bella

Super!!!

2012-01-30 @ 22:10:50
Postat av: L

sjuktligt bra!! :D

2012-01-31 @ 10:59:55
Postat av: Rebecca

Grymt :DD

Håller med hon längst upp ^^

Även om det tar ett år kommer jag ändå alltid att stanna :DD

2012-01-31 @ 15:21:58
URL: http://ponies.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0