Fight For The Love 5#I'm Rebecca

Två veckor senare

 "Lova att ringa!" Sa Tani (Tanisha) och kramade mig.
 "Jag lovar!"
Jag kramade Brooke, Alex och Robin innan jag tog min resväska i handen. Lucas vart arg för att jag skulle flytta, så han gjorde slut. Det gjorde verkligen ont eftersom jag verkligen älskar honom. Men det blir bättre såhär. Jag skulle aldrig klara av ett distansförhållande.
Med ett sorgset leende gick jag mot mamma, pappa, Amelia och Nico som stod lite längre bort vid säkerhetskontrollen. Vi gick igenom och gick sedan till vår favorit: Tax Free. Mamma och pappa satte sig i ett kafé medans jag, Am och Nico gick runt i affärerna. Vi hittade inte så mycket, men vi köpte några tidningar som vi skulle ha på planet. Sedan skulle vi på planet så vi gick direkt till gaten. Vi visade pass och biljett för att sedan gå på planet. Jag skulle sitta med Am och Nico på en rad, och mamma och pappa satt bakom oss.

En timme senare

 "En cola och pringles tack" log jag och flygvärdinnan gav mig en cola burk, ett plastglas och pringles.
Jag hällde upp colan i glaset och drack lite för att sedan logga in på Twitter.
On my way to ATL, USA... Miss ya England<3

Sedan satte jag på mig mina vita Just Beats hörlurar. När jag satt i kontakten till min Iphone4 så slog jag på Broken med Seether FT. Amy Lee. Jag tog upp fötterna på sätet och höll om mina ben med hakan mot knäskålarna. På skärmen framför mig hade Amelia satt på Titanic. Men jag brydde mig inte om det, istället såg jag ut genom flygplansfönstret och såg mörkret sjunka över molnen.


 "Det blir bra" sa Amelia och log mot mig.
Utan att le tillbaka tog jag ett chips och drack lite cola.

Nio timmar senare

Vi har precis landat i USA och klockan är drygt fem på morgonen. Även om jag sovit lite på planet var jag ur trött. Som tur var så hade pappa varit här tidigare för att fixa med möbler och sånt, så det här var sista lastet, vilket bara var våra resväskor.
Alla hoppade in i en taxi som stod på vägkanten. 
 "Reed Street Southeast" sa pappa till chauffören som nickade.
Vi åkte taxi i dryg en halvtimme, innan vi stannade framför ett rätt stort grått hur med vita husknutar. På vänster sida av framsidan så stod ett mellan stort träd och på höger sida stod ett garage i samma färg som huset. På uppfarten stod en svart Chevrolet. När vi lastat ur resväskorna åkte taxin iväg och vi gick trötta mot dörren.
 "Vart är mitt rum?" Mumlade jag och såg runt i det vita huset. Ljust trägolv och vita väggar med svarta detaljer på. Till höger var köket och till vänster var det öppet till en matsal och lite längre bort stod en stor svart soffa, ett vitt tv-bord och en stor plasma tv. Längst den högra väggen var en trappa, i vitt såklart! Och längst bort, bakom soffan och trappan, var det ett panorama fönster och en glasdörr. Där ute kunde man se en pool, en altan med solstolar och en grill.
 "Upp och andra dörren till höger" sa mamma med ett litet leende.
Jag släpade upp resväskan uppför trappan och kom till en lång korridor med massa dörrar. Jag gick fram tll andra dörren till vänster och öppnade.



Jag ställde min resväska vid dörren och gick till badrummet som jag hittade genom en vit dörr i mitt rum. På handfatet stod min eltandborste och en tandkrämstub. Men jag kände inte för att sova, hur trött jag än var. Nu kände jag mig bara äcklig, så jag bestämde mig för att ta ett bad och sedan vila en stund. Så jag började tappa i vatten i badkaret och medans det fylldes hängde jag fram mjukiskläder och nya underkläder på det lilla värme räcket. Sedan låste jag dörren och tog av mig kläderna. I sista sekunden så kom jag på att jag skulle lägga fram en handduk, så jag gick fram till skåpet och tog ut en vit handduk som jag la på toalett locket. Jag rös när jag klev ner i det varma badet. Det dämpade ljuset fick mig avslappnad. Jag tände ljusen som stod på kanten och lutade mig tillbaka. Där släppte jag alla tankar och bara njöt av stunden jag hade själv, eftersom jag visste att grannarna skulle komma senare idag för att hjälpa till att packa upp det sista ur kartongerna och så, då skulle jag ju knappast bli lämnad själv.
Efter en kvart steg jag upp och drog handduken runt mig. Efter att ha torkat mig så drog jag på mig underkläderna och mjukiskläderna för att sedan lägga mig på min säng. Den var riktigt mjuk faktiskt. Innan jag visste ordet av, somnade jag.

Justin Bieber

Klockan slog fyra och vi gick över till de nyinflyttade grannarna. Mamma knackade på och en tjej i 30-års åldern öppnade.
 "Hej! Jag är Kathrine, jag antar att ni är Patricia och... Justin?" Sa kvinnan och skakade hand med mamma och mig.
 "Det stämmer bra det, kalla mig Pattie" log mamma och vi klev in.
 "Becca! Amelia! Nico! Kom ner nu!" Ropade Kathrine när en man kom fram till oss.
 "Will" sa han, utan ett leende och skakade han med oss.
 "Patricia, kalla mig Pattie"
 "Justin"
Han nickade innan han gick iväg. En tjej jag kände igen väl kom nerför trappan i en One Piece. Hennes hår var flätat och hon hade ett trött leende på läpparna.
 "Rebecca" sa hon trött och skakade hand med mamma.
 "Patricia, kalla mig Pattie" log hon och Rebecca kom till mig.
 "Justin" log jag och hon log tillbaka.
Det kom ner en lite äldre kille och tjej från trappan.
 "Jag är Amelia" log tjejen och skakade hand med mig och mamma.
Killen presenterade sig som Nico. Vi bestämde att jag skulle hjälpa Rebecca med hennes saker och mamma skulle hjälpa Kathrine och Will. Jag kan bara säga att jag såg fram emot det...
---------------------------------------------------

Så... Vad tycker ni?!! Kommentera!! Tack för alla kommentarer på förra kapitlet!
XoXo<3

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra skrivet :)) <3

2012-01-31 @ 19:54:07
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-31 @ 19:59:27
Postat av: Lexi

BRa! <3

Nu börjar det bli riktigt bra!!!! <3<3

2012-01-31 @ 20:30:53
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/
Postat av: Rebecca

BRA :DD

Tycker denna redan är mycket bättre än den förra!!

2012-02-01 @ 15:26:50
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: L

jättebra :D

2012-02-01 @ 20:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0