Fight For The Love 20#DearDiary...

Rebecca

Jag tog snabbt upp mobilen och ringde Caitlin. Hon svarade inte. Panikslaget ringde jag Payton som svarade efter ett par signaler.
 "Hallå?" Svarade hon.
 "Payton! Shit, mår du bra?"
 "Ehm... Ja? Varför skulle jag inte?"
 "En av männen som kidnappade oss kom till mitt hus idag. Han slog mig, och snäälla sig att du pratat med Caitlin idag!"
 "Men herregud!! Mår du bra? Och... Nej, jag har inte pratat med Caitlin idag"
 "Ja, jag mår bra. Vi måste få tag på Caitlin! Vi måste veta om hon mår bra"
 "Okej... Ehm... JAg testar ringa henne"
 "Jag frågar några poliser om de kan följa med hem till henne om hon inte svarar på dig"
 "Okej, vi hörs!"
Sedan var det bara att vänta. Jag satt i Justin knä och han höll om mig hårt. Jag grät. Tro mig, jag grät tusentals tårar.

En månad senare

 "Jag saknar dig med" sa jag och satte mig i soffan.
 "Vi klarar det här va? Tillsammans?" Sa Justin i telefonen.
 "Absolut. Vår kärlek är stark nog" log jag och han skrattade till.
 "Måste gå. Älskar dig honey, puss"
 "Älskar dig med, puss"
Det var alltid såhär. Eller har varit de senaste tre veckorna. Justin skulle på turné och vi pratar bara få minuter i telefonen typ varannan dag eller något. Ibland två/tre gånger i veckan. Han har liksom inte tid att prata med mig. Men det förstår jag, det här är hans jobb. Han ska ju absolut inte vara med mig hela tiden, då skulle hans karriär falla direkt. Han har miljoner fans som älskar honom. Han måste ge tillbaka genom konserter, sigeringar och sånt. Jag skulle aldrig klara av skuldkänslorna jag skulle få om han bara var med mig.
 "Becca! Det är mat!" Ropade Amelia.
Juste. För någon vecka sedan flyttade mamma tillbaka till Birmingham. Hon trivdes mer där. Pappa är ju aldrig hemma så det är nästan alltid Amelia som gör mat. Nico hjälper också till, men Amelia gör det mesta. Diskar, tvättar, lagar mat, städar. Jag då? Jag försöker hjälpa Amelia så mycket som möjligt och försöker samtidigt prata med Justin. Allt på en gång liksom.
Jag gick ner till Amelia och Nico. De satt vid bordet och snackade lite lågt. Maten stod redan framme så jag slog mig ner mittemot dom.
 "Vad sa Justin idag då?" Frågade Nico och la på ris till sig själv.
 "Det vanliga" sa jag och tog en köttbit till mig.
 "När kommer han hem igen?" Frågade Amelia.
 "Om en månad tror jag" sa jag och hällde upp mjölk åt oss alla.
 "Saknar du honom?" Frågade Nico dumt och jag blängde på honom. "Okej, förlåt" flinade han och jag suckade samtidigt som Amelia.
 "Sluta Nico. Fattar du inte hur mycket hon saknar honom eller?" Röt hon.
 "Förlåt då!" Utbrast han och fortsatte äta.
Jag suckade. De har bråkat väldigt mycket på sista tiden. Oftast över småsaker. Jag vill prata med Justin. Berätta hur jag känner och tänker. Men han har aldrig tid. Oftast bara några minuter. Jag har umgåts mycket med Caitlin som vet hur det är när man mår dåligt över någon som är borta så länge. Hon saknar honom lika mycket. Chris också. Han är med oss ibland, men inte ofta. Han är mest med Mike. Payton är bortrest med några kompisar. Miki har jag inte hört något ifrån.
Efter maten gick jag direkt till mitt rum. Jag plockade fram min dagbok och började skriva ner mina tankar.

Kära dagbok
Mina tankar på ett papper.
Det är allt.
Jag saknar Justin mer än någonsin just nu. Och jag saknar honom ännu mer när han inte kan prata i telefon, men det måste jag acceptera. Han gör det för sina fans och för att han älskar att uppträda och sjunga. Det är hans dröm, och jag är inte en bra flickvän om jag hindrar honom från att leva sin dröm. Det är det värsta jag kan göra.
Männen som kidnappade mig, Caitlin och Payton för ett tag sedan är alla gripna, så dom behöver jag inte oroa mig för just nu. Visst är jag rädd när jag går ut på kvällen, men man kan inte vara rädd föralltid. Man måste ta risker för att kunna leva vidare.

Jag la dagboken under kudden och satte på datorn. Jag loggade in på Twitter och kollade Justins nya tweets.

Funny in the studio now... #MissYou<3

Jag log. Menade han mig? Han kanske menade typ... Chaz och Ryan. Fast då skulle han väl inte skriva ett hjärta, eller? Jag tog det som om han menade mig och skrev en tweet tillbaka.

#MissYouTo<3 I'll wait for you....

Jag loggade ut sedan och stängde av datorn. Nu då? Klockan var bara åtta. Jag ringde Caitlin och vi bestämde oss för att gå till en dansklubb. Jag har inte dansat på jättelänge och jag säger ärligt att jag saknar det. Så jag drog på mig ett par mörka, korta jeansshorts, ett svart maglinne och en kort, svart skinnjacka. Sedan borstade jag mitt hår och lät det hänga över mina axlar. Smycken fick bli stora, runda örhängen, flera armband och ett långt halsband med ett kors på. Jag drog sedan på mig ett par höga gladiatorskor utan klack. Med mobilen i bakfickan gick jag ner till hallen.
 "Jag går ut med Cailtin!" Ropade jag och lämnade huset.
 "Hej girl!" Ropade Cait som satt i sin nya cab.
 "Tja!"
 "Let's PARTYYY!!" Skrek hon när jag satt i bilen.
 "YEAH!" Skrek jag och vi skrattade högt.
Folk på gatan måste tycka vi är galna... Fast, det är vi ju?
-------------------------------------------------------------

FÖrlåt för den dåliga uppdateringen! Men när jag går in och ska skriva så kommer det inte upp några idéer! Måste verkligen ha hjälp av er!! Så... Kommentera och skrv vad just ni tycker ska hända?
Jag har funderat på att ta in en gästbloggare... Är det någon som är intresserad? Det är ett plus om du kan göra designer, men definitivt inte ett måste...

Kommentarer
Postat av: Lexi

Bra! <33

Kontakta mig gärna om du vill ha en gästbloggare :)

Kan INTE göra designer men hoppas det funkar ändå!

2012-03-18 @ 10:21:36
URL: http://thebieberstorytoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0