Fight For The Love 21#Let's Do It

Väl vid dansklubben går vi in och springer hand i hand till dansgolvet. Först står vi bara och hoppar lite innan vi märker att några startar en typ av battle. När ingen går in i ringen går jag fram och börjar dansa. Folk busvisslar och applåderar och jag gör en volt för att sedan gå ut ur ringen. Folk dunkar mig vänskapligt i ryggen och jag ler mot dom. Caitlin pratar med någon kille längre bort. Jag fortsätter dansa och battlar mot olika, okända, personer. När jag gör mina så kallade moves så applåderar alla och busvisslar som vanligt.

 "Ey, du"
Jag vänder mig om och ser en kille i 20-25 års åldern gå mot mig. Han ler och ser riktigt snäll ut.
 "Jag såg dig där ute och du är grym ju!"
 "Tack" ler jag.
 "Jo, kan vi träffas vid dansstudion i stan och så kan du visa vad du går för. Kanske kan jag fixa ett kontrakt för att dansa på konserter" säger han och jag brister ut i ett leende.
 "Är det här ett skämt?! Är det typ dolda kameran eller nåt?" Säger jag och kollar runt.
 "Haha, nej. Det här är 100% sanning!" Ler han och jag nickar.
 "Aboslut! Jag är Rebecca. Rebecca Parker" säger jag och sträcker fram min hand.
 "Joseph. Joseph Williams" ler han och jag nickar. "Här är mitt nummer. Vi ses utanför studion vid halv två tiden" säger han, ger mig ett kort och går därifrån.
Snabbt letar jag upp Caitlin och berättar. Hon blir såklart riktigt glad för min skull och vi går ut till dansgolvet och dansar av oss ordentligt. Vi skrattar och pratar lite samtidigt som vi gör några moves.

 "Justin här. Jag kan inte svara just nu, men..."
Jag lägger på. Idag ska jag träfa Joseph på dansstudion. Jag vill berätta allt för Justin. Berätta allt som har hänt! Men han har ju inte tid. Det måste jag förstå. Han är en superstjärna och kan inte prata med sin flickvän varje dag. Han har inte tid. Men det får jag leva med.
Jag kliver upp och äter en ganska rejäl brunch för att sedan dra på mig ett par gråa mjukisar, en sportbh och en magtröja. Jag drar upp ena byxbenet på mjukisarna och sätter upp håret i en tofs. Jag skiter i sminket och tar istället en större handväska och lägger ner vattenflaska, handduk och andra nödvändiga saker. Sedan drar jag på mig ett par slitna, röda Converse och börjar gå mot dansstudion. Vinden blåser lätt i mitt ansikte och solen steker på min hud.
När jag står utanför studion ringer jag Justin igen. Den här gånger svarar han.
 "Hey honey! Förlåt att jag inte har svarat, men jag har inte haft tid" säger han direkt.
 "Det är lugnt! Men du, du kan bara gissa vad som hände igår! Jag och Cait var på en dansklubb och..." Han avbryter.
 "Du, faktiskt så måste jag gå nu. Jag är jätteledsen, vi kan ta det en annan gång! Jag ringer, älskar dig" säger han snabbt och lägger på.
 "Älskar dig..." säger jag tyst, även om han inte hör.
Jag lägger ner mobilen och fickan och ser Joseph komma gående. Vi kramar varandra löst innan jag följer honom in till en danslokal. Ganska stor, faktiskt. Snyggt. En vägg är täckt av speglar och ett räcke längs hela. Vi båda värmer upp genom att stretcha. Sedan börjar vi. Jag gör några coola steg och han hänger på. Han är bra, det måste jag erkänna. Vi avslutar med ett litet lyft och sedan ler han mot mig.
 "Du är bra. Det måste jag säga. Men... Vad säger du, vill du ha ett kontrakt?"
 "Ja! Absolut!" Utbrister jag och kastar mig i hans armar.
 "Haha, okej. Kom med här, jag har med mig papper" säger han och vi sätter oss på golvet.
Jag skriver i allt som behövs. En man vid namn Anthony kommer ringa mig när jag får nästa jobb. Så jag lämnar Joseph och går hem igen. Jag nästan skuttar fram. Så grymt!!
När jag kommer hem hör jag Nico och Amelia skrika på varandra. Men när de hör dörren stängas tystnar de och ser på mig.
 "Nej, fortsätt ni. Låt mig inte störa" muttrar jag och springer upp till mitt rum.
I såna här lägen önskar jag att jag kunde prata med Justin. Ha honom nära, förklara hur jag känner. Han är den som lyssnar, förstår och hjälper. Men just nu kan  han inte. Han jobbar. Han är upptagen. Det kan ingen ändra på. Så är det. Han har inte tid för mig längre. Han hinner inte längre lyssna på mina problem.
Plötsligt av alla tankar slumrar jag till, och vaknar inte förens telefonen ringer. Det är ett nummer jag inte har lagt till i min kontaktlista.
 "Rebecca" svarar jag.
 "Hej hej! Anthony här. Jo, jag fick ett telefonsamtal nyss och du har fått ett jobb på en turné med One Direction. Turnén pågår i en månad  drygt och ni kommer åka runt i USA"
 "Det låter bra..."
 "Så... Du tar jobbet?"
 "Ja, det gör jag. Någonstans måste man ju börja"
 "Precis! Om du åker till flygplatsen imorgon klockan åtta på kvällen så kommer det en vakt och hämtar dig där"
 "Okej"
 "Bra. Då hörs vi senare, hejdå!"
 "Hejdå"
Jag lägger på och börjar genast packa. Snabbt går det. Jag slänger ner allt möjligt i min stora resväska. Vi ska ju faktiskt vara borta i en månad. När jag packat klart checkar jag en tredje gång innan jag ringer Cait. Vi bestämer oss för att äta middag på någon restaurang på stan.
För henne berättar jag allt. Om mitt nya jobb, One Direction turnén, Justin, allt! Det känns bra. Hon säger att oftast har Justin inte tid att prata, men han har ibland några pauser då han kan prata en hel dag. Det känns bra när hon säger det. Att prata med Justin i en hel dag är precis vad jag behöver. Men  vem vet när den dagen kommer?
Då kom jag på att vi kanske kommer komma hem samtidigt! Jag menar, turnén jag ska på är i en månad, och Justins turné håller på i en månad... Perfekt!!

När jag vaknar nästa morgon äter jag frukost, kollar packningen och sedan slappar jag. Igår när jag berättade för Nico och Amelia att jag skulle bort så vart de först chockade. Jag menar, det hände så snabbt! Men de sa att det var okej.
Nu är klockan fem och jag börjar göra mig klar för att åka. Vill inte komma försent, direkt.
 "Hejdå syrran, ha det bra" säger Nico och kramar mig.
 "Detsamma"
Jag kramar Amelia också innan jag går ut till taxin som väntar. Jag sa ett rejält hejdå till Cait igår och hälsade henne att hon skulle ge Chris och Mike varsin kram från mig. 
Taxin stannade utanför flygplatsen och jag klev ut. Chauffören ställde min väska på gatan och jag betalade honom. Sedan körde han iväg. Jag ställde mig innanför dörrarna och väntade på att någon skulle hämta mig.
Klockan närmade sig åtta och jag blev mer och mer nervös.
 "Ursäkta, är ni möjligtvis Rebecca Parker?"
Jag vände mig om och såg en kraftigt bygd man med svarta kläder. På hans svarta t-shirt stod det VAKT på en bricka.
 "Ja, det är jag"
 "Okej, kom med här. Vi går en liten bakväg till privatplanet" säger han bara.
Jag följer efter honom och vi går igenom en plåtdörr och går längst en korridor. Sedan går vi igenom en säkerhetskontroll som är riktigt avlägsen. Sedan kommer vi till en sånhär tunnel som man går igenom för att komma till planet.
Det är rätt stort. Inrett i typ vit/beige med några vanliga säten, två soffor och lite annat. I en av sofforna sitter dom. Harry Styles, Niall Horan, Zayn Malik, Liam Payne och Louis Tomlinson. De alla skrattar innan jag går in i planet, men när jag kommer tystnar dom.
 "Hej! Är du Rebecca?" Ler Niall och jag nickar lite blygt.
 "Ja, det är jag" säger jag och han ler.
 "Jag är Niall"
 "Jag vet vilka ni är" ler jag och ger dom alla en varsin kram.
 "Bra med lite yngre folk på turnén. Annars är det bara gamla personer här!" Säger Louis och säger det sista lite högre.
Alla personer på planet blänger på honom innan alla brister ut i skratt. Till och med jag ger med mig.
 "Följ med mig. Jag kan visa vart du ska ställa den där" säger Harry, reser sig upp och går med mig längst bak i planet.
Där ställer han mitt handbagage på en hylla och sedan går vi tillbaka till dom andra. Under flygresan pratar vi och lär känna varandra. Kan ju vara smart eftersom vi ska tillbringa en hel månad tillsammans. Men jag saknar Justin. Något så fruktansvärt. Allt jag vill just nu är att sitta i hans famn och dra fingrarna genom hans lena hår... Men ja... Båda är ju upptagna nu så...
----------------------------------------------------------------------------

Så var kapitel 21 klart :)
Som ni kanske märkt har jag tagit in en till bloggare här: Lexi.
Hon kommer hjälpa mig att skriva och så... Ni får ställa frågor till henne om ni vill!!
KOMMENTERA!

XxxWilma

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2012-03-22 @ 22:00:02
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecca

över bra :D

2012-03-24 @ 20:06:16
URL: http://ponies.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Meeeer!

2012-03-27 @ 17:37:39
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0